صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸  ، 
کد خبر : ۳۴۰۰۲۲

آشوب سازی در کشور برای فراموشی دستاوردها

جلوگیری از حرکت جامعه ایرانی به سمت آرامش اقتصادی و در نتیجه به تاخیر انداختن بهبود معیشت مردم/ پایین آوردن قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات احیای برجام و در نتیجه به کرسی نشان درخواست های غیر معقول طرف مقابل.

 روز سه شنبه 22 شهریور گشت و ارشاد فراجا مهسا امینی و سه خانم و دو آقا در پارک طالقانی تهران حجاب مناسبی نداشتند، تذکر می دهد. آنها توسط مأموران پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ همراه تعدادی از افراد برای توجیه و اخذ تعهد به یکی از مقرهای پلیس هدایت می شوند. بر اساس فیلم  منتشر شده از نحوه برخورد پلیس با خانوم امینی هیچگونه ضربه و یا رفتار تندی با وی صورت نگرفته است. وی پس از حضور در کلاس هدایت گری ناگهان در جمع سایر مراجعه کنندگان در سالن اجتماعات بیهوش می شود و بلافاصله با همکاری پلیس و اورژانس به نزدیک ترین بیمارستان منتقل می‌شود.
خبر فوت مهسا امینی ابتدا به وسیله برخی کاربران جعلی در شبکه های اجتماعی منتشرمی شود و پس از آن، به وسیله برخی رسانه ها به موضوع نخست فضای مجازی به وسیله «ایران اینترنشنال» و سپس به کانون هجمه علیه ایران تبدیل می شود. این شبکه معاند با دعوت از کارشناسان و انتشار خبرهای مغرضانه و جهت دار در کنار شایعه پراکنی با محوریت برخی افراد و رسانه ها، موضوع را امنیتی می کند و با فراخوان های مختلف از مردم می خواهد به خیابان ها بیایند و علیه نیروهای پلیس و نظام شعار دهند.
توطئه و افراد مرتبط با آن در ماجرای مهسا امینی با گروه های تجزیه طلب ترکیب شدند، اقدامات خود را برای تحریک افکار عمومی و ایجاد آشوب و نافرمانی مدنی هماهنگ کردند و با هشتگ های مختلفی مترصد تهییج افکار عمومی بودند
رمز آشوب شایعه «ضرب و شتم مهسا امینی» بود و این در حالی است که طبق آخرین نتیجه پزشکی و بر مبنای گزارش اولیه ای که بیمارستان کسری منتشر کرد، هیچ علائمی از ضرب و شتم در این دختر وجود نداشت. حتی طبق بخشی از مستندات منتشر شده در رسانه ها، وی از پنج سالگی دچار تومور مغزی بود و در هشت سالگی جراحی مغز انجام داده و تا مدت ها پیش از بیماری دیابت رنج می برد.

بنابراین به نظر می رسد در چنین شرایطی معاندین، مخالفین و جببه ضد انقلاب بخصوص ربع پهلوی دنبال اهداف متعددی در ایجاد ناامنی، آشوب، فتنه در جمهوری اسلامی ایران باشند که به برخی به صورت مختصر اشاره می گردد:

الف: ایجاد یأس و ناامیدی در کشور و در نتیجه ناکارآمدن نشان دادن نظام اسلامی.

ب: جلوگیری گسست و ناامیدی جریان ها و افراد معاند در خارج از کشور که سالها در پی ضربه زدن به جمهوری اسلامی بودند ولی هرگز موفق نشدند.

ج: تلاش پهلوی برای نشان دادن خود بعنوان عنصر مطلوب علیه جمهوری اسلامی ایران، برای محور شیطانی عبری- عربی- غربی و در نتیجه بدست آوردن حمایت بیشتر آنها.

د: جلوگیری از حرکت جامعه ایرانی به سمت آرامش اقتصادی و در نتیجه به تاخیر انداختن بهبود معیشت مردم.

ه: پایین آوردن قدرت چانه زنی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات احیای برجام و در نتیجه به کرسی نشان درخواست های غیر معقول طرف مقابل.

و: تحریک مردم و ایجاد گسست های اجتماعی و قومیتی

توطئه با محوریت ربع پهلوی کلید خورد، اما از همان ابتدا به دلیل تناقضات ساختاری و ایدئولوژیک با شکست مواجه شد. در مقاطع بعدی برخی افراد همچون مسیح علی نژاد با موج سواری و نزدیک شدن به این افراد، بر موضوعات خاصی تمرکز کردند. یکی از موضوعاتی که علی نژاد در راستای پروژه ققنوس بر روی آن تمرکز ویژه کرد، تأثیرگذاری بر افکارعمومی و به ویژه زنان با زمینه «حجاب اجباری و اختیاری» بود. بر همین مبنا مواردی همچون «چهارشنبه های سفید»، درگیری با مأموران نیروی انتظامی به وسیله افراد بدحجاب، فیلم گرفتن از درگیری با مأموران پلیس و افراد باحجاب و ارسال آن به مسیح علی نژاد انجام شد.آنها با این اقدامات به دنبال به حاشیه بردن اقدامات پلیس بودند. این توطئه و افراد مرتبط با آن در ماجرای مهسا امینی با گروه های تجزیه طلب همچون کومله ترکیب شدند، اقدامات خود را برای تحریک افکار عمومی  و ایجاد آشوب و نافرمانی مدنی هماهنگ کردند و با هشتگ های مختلفی همچون #مهسا_امینی_را_کشتند» مترصد تهییج افکار عمومی و مردم  بودند.

حاشیه سازی برای فراموشی دستاورد های اخیر
به اعتقاد بسیاری از کارشناسان موفقیت های اخیر جمهوری اسلامی ایران در مسائل مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی و شکست های دشمن صهیونیستی- آمریکایی باعث عصبانیت محور مخالفین و معاندین نظام اسلامی شده بود. از این رو رژیم صهیونیستی و آمریکا  از طریق فضاسازی رسانه  ای بدنبال حاشیه سلازی برای جمهوری اسلامی ایران بودند تا ذهن افکار عمومی جامعه نسبت به موفقیت ایران در یک سال اخیر را شستشو و در نتیجه ادراک تحلیلی جامعه را به سمت تحلیل منفی و ناامید سازی سوق دهد. بنابراین مهسا امینی به عنوان رمز پروژه ای درنظر گرفته شد که تمام توان مخالفان جمهوری اسلامی ایران پای کار آن آمدند.

موفقیت های جمهوری اسلامی ایران

1- عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای: عضویت ایران در سازمان شانگهای بدون شک فشارهای غربی در میدان دیپلماسی و  اقتصادی را بی اثر کرد. ظرفیت بالای سازمان شانگهای در حوزه اقتصادی  باعث بی اثر شدن تحریم ها خواهد شد. که در رسانه ها چندان به آن پرداخته نشد و این درحالی است که عضویت ایران در این سازمان فرا منطقه ای به منزله شکستن یکی از حلقه های تحریم علیه کشور است.  در این خصوص اندیشکده های غربی می نویسند: "مجموعه اقدامات اخیر ازجمله امضای مشارکت راهبردی و اقتصادی 25 ساله با چین در سال 2021 میلادی به ارزش 400 میلیارد دلار، بازگشایی سفارتخانه‌های کویت و امارات در تهران و عضویت کامل ایران در سازمان همکاری شانگهای نشان می‌دهند حتی اگر مذاکرات برای ازسرگیری توافق هسته‌ای برجام به نتیجه نرسد و تحریم‌های غرب همچنان پابرجا بماند، توسعه روابط ایران با جهان امکان پذیر است". این موضوع به معنی شکست غرب در مقابل ایران است که نزدیک به 40 سال است بدنبال محدودسازی و مهار ایران بودند. در مواقع با بلد شدن رمز آشوب مهسا امینی غرب بدنبال عدم مطرح شدن این موفقیت بود.


2- اربعین با شکوه و تاریخی: رهبر معظم انقلاب در مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور فرمودند: " اربعین، پرچم سربلند حسین‌بن‌علی (علیه السّلام) است. [مراسم] اربعین امسال از همه سال، از همه‌ِی سالها، از همه‌ی دوران تاریخ، باشکوه‌تر و معظّم‌تر انجام گرفت. حقّاً و انصافاً باید گفت حادثه‌ی اربعین، این پیاده‌روی، این حضور همگانی مردم مسلمان، یک پدیده‌ی معجزه‌گون و معجزه‌آسا است. این یک چیز طبیعی نیست. با هیچ ترتیبی، با هیچ تدبیری، با هیچ دستی، با هیچ سیاستی امکان نداشت و امکان ندارد یک چنین حادثه‌ای پیش بیاید؛ این فقط دست خدا است."  دشمن برای عدم دیده شدن اربعین بعنوان نماد وحدت و قدرت اسلام، پروزه مهسا امینی دقیقاً همزمان با اربعین به پیش برد و تمام توان رسانه ای رسانه های فارسی زبان بیگانه و برخی رسانه های داخلی بر روی این موضوع قرار گرفت؛ به گونه ای که در مدت چند روز این موضوع به ترند نخست رسانه ای و موضوع نخست کشور تبدیل شد و موضوع اربعین تا حدود زیادی به حاشیه رفت.
3- امنیت کامل در کشور: در طول یک سال گذشته علی رغم همه تلاشهای سرویس های جاسوسی، هیچ گونه ناامنی در کشور رخ نداده است. در واقع مردم با امید به بهبود شرایط کشور  و هم چنین در نظر گرفتن تاثیر امنیت در  رسیدن به اقتصاد قوی  و مطرح شدن در جامعه بین الملی و دیگر فواید امنیت، باور هیچ یک از تبلیغات دشمن در رسانه ها مبنی اعتراض و آشوب علیه حکومت را نداشتند. به بیان بهتر دشمن در یک سال اخیر برای ناکام سازی دولت انقلابی بدنبال دوگانه سازی معیشت- امنیت بودند تا بین مردم و نظام اختلاف بیندازند که موفق نشدند. از این رو مهسا امینی رمز فتنه ای بود که این وضعیت را تغییر دهند که البته باز هم شکست خوردند و در میدان عمل مردم خود را همراه با نظام نشان دادند. گرچه تبلیغات رسانه ای دشمن از اتفاقات اخیر در کشور بسیار زیاد  است و ولی در میدان عمل واقعیت چیز دیگری است. یکی از پایه های امنیتی کشور پلیس است که دشمن در این مرحله به دنبال تخریب آن بودند. در چند سال گذشته عملیات روانی و رسانه ای گسترده ای برای زیر سؤال بردن پلیس و القای چهره ای خشن از آن با عناوین مختلف انجام شده است. در موضوع اخیر بیشترین هجمه ها علیه پلیس انجام و این گونه القا شد پلیس بیش از آنکه ضامن امنیت باشد، امنیت زداست.

شکست های دشمن در مقابل جمهوری اسلامی ایران
بعد از مطرح شدن سیاست فشار حداکثری توسط دولت وقت آمریکا، محور عبری- عربی- غربی تمام توان خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران بکار بردند. صهیونیست ها سرمست از این سیاست، بدنبال خرابکاری و محدودسازی جمهوری اسلامی ایران برآمدند و در داخل کشور نیز گروه ها و افراد متعددی را اجیر کردند تا به مراکز و نهادهای کشور ضربه وارد کنند و به خیال خود جشن کریسمس را  همراه با آمریکا را در تهران بگیرند. آل سعود نیز با خوشبینی به این سیاست هزینه های زیادی را صرف کرد تا به اصطلاح خودشان، دست جمهوری اسلامی ایران را نیز در منطقه قطع کنند و ناامنی را به داخل کشورمان بکشانند. دولت آمریکا نیز با تجهیز منافقین و سایر معاندین سعی در براندازی نرم داشت. در واقع آنها تلاش می کردند در میدان دیپلماسی با تهی سازی قدرت جمهوری اسلامی ایران، کار را یکسره کنند. این وضعیت در حالی گفته میشود که امروز صهیونیست ها ناامید از آینده خود ادعا می کنند که هشتاد  سالگی خود را نخواهند دید، تلفن همراه رئیس سازمان موساد هک می شود و ضعف امنیتی صهیونیست ها اعیان می شود، جنگ و ناامنی داخلی در سرزمین های اشغالی خود را نشان می دهد، بن بست سیاسی و نبود دولت اقتدارگرا در رژیم صهیونیستی بوضوح قابل مشاهده است.
 در آمریکا دولت بایدن به ضعیف ترین شکل ممکن جامعه آمریکا را مدیریت می کند و هر روز احتمال جنگ داخلی وجود دارد. بیش از نیمی از مردم آمریکا هیچ گونه اعتمادی به دولت ندارند و بایدن در بدترین شکل ممکن از لحاظ محبوبیت و کارایی قرار دارد. حال در فضایی که دشمن در ضعف قرار دارد و ایران اسلامی با اقتدار به پیش می رود، دشمن از طریق رسانه قصد حاشیه سازی برای کشور را دارد.
 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات