صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۷  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۱۰

گسترش بیداری اسلامی و تعمیق تکفر وحدت نگرانی عمده سردمداران کفر است

مسلمانان برای نجات از فقر و چالش ها و مشکلات ناشی از دشمنی های یهود و استکبار هیچ راهی به جز وحدت و انسجام و پافشاری روی نقاط اشتراک و پرهیز از بزرگ کردن نقاط اختلاف عقیدتی ندارند.

بیداری اسلامی رمز شکوفایی تمدن اسلامی است، موضوعی که جهان کفر و الحاد به شدت از آن می هراسد و نگران گسترش بیداری اسلامی در سطح جوامع اسلامی است. 

در شرایط کنونی که مسلمانان از بیداری نسبی برخوردار شده و متوجه شدند دشمن به شدت در پی ایجاد اختلاف و تفرقه در جهان اسلام است باید هر گونه تکفیر همدیگر را کنار بگذارند و عرصه را برای دست اندازی دشمن بر منابع مادی و معنوی آنها باز نگذارند.

 تاکید بر وحدت نه تنها در هفته وحدت، بلکه در تمام طول سال از این جهت یک امر مبرم برای جهان اسلام به شمار می رود چرا که جریان های انگلیسی، صهیونیستی و آمریکایی پشت تمامی توطئه هایی قرار دارند که بر ضد منافع ملت های مسلمان اندیشیده و اجرا می شود. به بیان بهتر می توان گفت متاسفانه رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای اروپایی تشنه خون مسلمانان هستند و هدفی جز نابودی اسلام و پیروانش را دنبال نمی کنند.

استعمارگران با توطئه های مختلف وحدت مسلمانان را اعم از وحدت سیاسی، فرهنگی  و اجتماعی را هدف قرار داده اند چرا که به این موضوع واقف هستند وحدت مسلمانان ارکان و پایه های قدرت پوشالی آنها را در هم می شکند و مانع توطئه افکنی هایی می شود که در تمام دهه های گذشته چون سد محکمی در برابر قدرت گرفتن جهان اسلام قرار داشته است.

علی رغم اینکه دشمن در تلاش است تا مانع تحقق وحدت اسلامی جهان اسلام شود اما به همت جمهوری اسلامی ایران شاهد رشد تفکر وحدت زا و تعمیق این تفکر در جهان اسلام هستیم به طوری که از سراسر دنیا و از دنیای غرب روز به روز جمعیت بیشتری به این تفکر افزوده می شوند و گرایش خود را به آموزه های اصیل اسلام در معرض دید افکار عمومی قرار می دهد. آموزه های اصیل اسلامی اگر به درستی تبیین و تعریف شود قطعا شاهد پایبندی اکثر مسلمانان جهان به وحدت اسلامی و افزایش اهتمام آنها برای حفظ وحدت و یکپارچگی خواهیم بود.

 غربی ها به خوبی می دانند متحد شدن مسلمانان در جهان اسلام به شدت منافع آنها را تهدید می کند به همین خاطر دشمنی آمریکا غرب وصهیونیسم نسبت به وحدت مسلمانان بیشتر شده به طوری که با توطئه چینی های مختلفی برای جلوگیری از انسجام و وحدت مسلمین هر روز به ابزارها و دستاویزهای مختلفی متوسل می شوند، ضمن اینکه چاره ای جز افزایش خشونت در برابر مسلمانانی که خواهان حفظ  و ارتقای وحدت اسلامی هستند، ندارند. 

طبیعتا  هوشیاری و بیداری ملت های مسلمان و نخبگان جهان اسلام منجر به خنثی سازی توطئه های دشمنان می شود و به آنها اجازه نمی دهد بیش از این در ایجاد انشقاق و تفرقه درجهان اسلام توفیق داشته باشند و خواسته های خود را به زنان و مردان مسلمان تحمیل کنند.

آنچه مسلم است اینکه مسلمانان برای نجات از فقر و چالش ها و مشکلات ناشی از دشمنی های یهود و استکبار هیچ راهی به جز وحدت و انسجام و پافشاری روی نقاط اشتراک و پرهیز از بزرگ کردن نقاط اختلاف عقیدتی ندارند. تبعیت از آموزه های فکری و عقیدتی و اخلاقی رهبر معظم انقلاب و امام امت از جمله موضوعاتی است که می تواند زمینه هدایت مسلمانان را برای دست یابی به وحدت و انسجام بیشتر افزایش دهد تا شاهد تعمیق یکپارچگی در جهان اسلام باشیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات