صبح صادق >>  پرونده >> پرونده
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۴۰۴۸۶
دکتر محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت

سرعت در ابلاغ پیام رکن اساسی جنگ روایت‌ها است

دکتر محمد حسین صفار هرندی گفت: «وظیفه هادیان سیاسی در این دوره بسیار حساس‌تر و عمیق‌تر از دهه‌های پیش است[...]

دکتر محمدحسین صفارهرندی گفت: «وظیفه هادیان سیاسی در این دوره بسیار حساس‌تر و عمیق‌تر از دهه‌های پیش است. دشمن امروز بسیار صبور و پر رو است. برای انجام اهدافش بعضا سال‌های سال صبر می‌کند و اگر هم شکست بخورد، از رو نمی‌رود و دنبال برنامه و راه‌حل دیگر می‌گردد.»

دکتر محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع اعضای قرارگاه جهاد تبیین سپاه اظهار داشت: «شجاع‌الدین شفا از اشخاص عنود و متمرد از شیعه و اسلام بود. این شخص وقتی از ایران فرار می‌کند، در بیانی می‌گوید دیگر زمان مبارزه سیاسی با ایران منقضی شده است. باید روش سیاسی و نظامی کنار گذاشته شود. باید تاریخ را به روایت خودمان به مردم ایران عرضه کنیم، در این صورت است که مردم ایران کاری را که ما دوست داریم، انجام خواهند داد.»
صفارهرندی ادامه داد: «در اوایل دهه هفتاد موج کتاب‌نویسی درباره انقلاب به قلم افرادی که در آن سوی مرزهای ایران زندگی می‌کردند، شکل گرفت. عموماً هم درباره انقلاب نگاشته می‌شد. موضوعی که آن موقع خیلی به ندرت در داخل ایران به آن پرداخته می‌شد. هدف از این کتاب‌نویسی‌ها این بود که تصویر دیگری از انقلاب را به جامعه تحویل بدهند که با آن تاریخی که ما رقم زده بودیم، بسیار متفاوت بود. تقریباً همان نوجوانانی که در آن دوره مخاطب این نوع از روایت‌گری‌ها بودند، امروز با انقلاب اسلامی چالش دارد.»
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیشنهاد داد: «تصویری که ما از محمدرضا پهلوی و حکومت شاهنشاهی داریم، یک تصویر مفلوک و منحط است که دست گدایی‌اش را به سمت آمریکا بلند کرده است؛ این تصویر دقیقا همان تصویری است که نزدیکان پهلوی از پهلوی اظهار کرده‌اند. شما کتاب خاطرات علم را حتما بخوانید؛ اگر هم فرصتش را ندارید تلخیصی را که آقای موسی حقانی از این کتاب یادداشت کرده است، حتماً مرور کنید. باید این تصویر حقیقی به شکلی بدیع و رسانه‌ای در اختیار مردم قرار بگیرد.»
وی بااشاره به اینکه مهم‌ترین رکن جنگ روایت‌ها «سرعت در ابلاغ پیام» است، گفت: «جنگ روایت‌ها را باید جدی بگیریم. در خیلی از موارد ما عقب‌تر از رسانه‌های بیگانه قدم برمی‌داریم. این ایراد بزرگی است. در خیلی از موارد مشاهده کرده‌ایم که اطلاعات در دست ما بوده است و ما می‌توانستیم از اثرات مخرب این خبرها جلوگیری کنیم. دشمن هم که بیکار ننشسته و با دستکاری اصل خبر و اکاذیب جعلی جماعتی را به سمت خودش می‌کشد.»
صفار هرندی از نفوذ دشمن در بازی‌های کودکان هشدار داد و اظهار داشت: «دشمن نه تنها در بعد شبکه‌های اجتماعی، بلکه در بازی‌های که ایجاد می‌کند آنچه هدف قرار داده، خشونت و کشتار و مبارزه خشن است. برخی از افرادی که در این اغتشاشات اسیر شدند، می‌گفتند ما روزی 15 ساعت با گوشی مشغول هستیم که از 15 ساعت هشت ساعتش را مشغول بازی‌های جنگی هستیم. بازی‌هایی که در آن هر جنبنده‌ای را بنابر شرایط با کارد و تبر و اسلحه می‌کشند. شما تصور کنید فردی که روزی هشت ساعت مشغول چنین بازی‌هایی است، وقتی وارد شرایطی همچون بازی می‌شود که شلوغی و اغتشاش است، از خود چه واکنشی نشان خواهد داد.»
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درک شرایط جوانان امروز را از ضروریات تبلیغ دانست و تذکر داد: «باید شکل جدیدی از جهاد تبیین را به نوجوانان و جوانان عرضه کنیم. باید بدانیم بدیهیات ما با بدیهیات دهه جدید متفاوت است. و دشمن برای ساخت بدیهیات مورد نظر خود در ذهن جوان ما بسیار هزینه کرده و می‌کند.»
وی ادامه داد: «در جهاد تبیین باید به خودرایی جوانان توجه کنیم. نباید این موضوع ما را ناامید کند. از آنجایی که هدایت خداوند متعال بن‌بست ندارد، ما هم نباید از هدایت قشر جوان و نوجوان ناامید شویم. گاهی اوقات باید راه‌حل‌های لسانی را کنار بگذاریم و با عمل خودمان جوانان را به سمت خودمان بکشانیم. بهترین راه عمل هم خدمت به مردم است. خدمت زبان مألوف بین تمام انسان‌هاست.»

نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات