صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۰۵۲۳

رسانه فلسطینی: عملیات چند روز اخیر شکنندگی ارتش اسرائیل را به اثبات رساند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه خبری فلسطین در گزارشی تحلیلی از راندمان مبارزات جوانان فلسطینی در کرانه باختری و قدس نوشت: عملیات تیراندازی و هدف قرار دادن نظامیان صهیونیست در ایست‌های بازرسی و نقاط نظامی در کرانه باختری در برهه اخیر به شدت افزایش یافته است به نحوی که اکنون می‌توان اذعان کرد، نظامیان صهیونیست در تیررس مبارزان فلسطینی قرار داشته و از این طریق کشته و زخمی می‌دهند.

در ادامه گزارش تاکید شده است، طی هفته گذشته شاهد دو عملیات تیراندازی بودیم، یکی در ایست و بازرسی اردوگاه شعفاط در شرق قدس و دیگری در منطقه شاوی شیمرون در نزدیک نابلس که در فاصله کمتر از ۴۸ ساعت از یک دیگر به انجام رسیدند و در جریان آن نظامیان صهیونیست حاضر در صحنه این دو عملیات از نواحی مختلف مورد اصابت آتش مبارزان فلسطینی قرار گرفتند.

به اعتقاد تهیه کنندگان این گزارش، با وجود آن که این دو عملیات در زمان و مکان متفاوت اجرا شدند، اما لحاظ نتیجه، نحوه اجرا و موفقیت در عقب نشینی  مجریان آن مشابه‌اند.

در هر دو تهاجم جوانان مبارز موفق شدند خود را به محل عملیات رسانده و در نزدیک‌ترین نقطه به نظامیان سر تا پا مسلح اسرائیلی حاضر شوند و از فاصله تقریبا صفر به سوی نظامیان صهیونیست شلیک کرده  و در میان بهت و حیرت نظامیان صهیونیست سالم  از محل عملیات عقب نشینی کنند.

براساس آمار‌های موجود در جریان ۱۰۶ عملیات مقاومت و ۱۶۲ نقطه درگیری طی هفته قبل در کرانه باختری و قدس، ۲ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیده و ۳۲ نظامی و مهاجر صهیونیست دیگر هم زخمی شدند.

در این میان ۴۰ عملیات به شکل تیراندازی صورت گرفته و ۶۶ عملیات هم از طریق پرتاب بمب و بطری‌های آتش زا اجرا شده است.

در بخش دیگری از این گزارش تاکید شده است: دو عملیاتی که از آن نام بردیم آخرین عملیات انجام گرفته توسط مقاومت محسوب نمی‌شوند بلکه صبح روز یک شنبه نیز نظامیان صهیونیست که در ایست بازرسی در منطقه المربعه در غرب نابلس مستقر شده بودند، هدف عملیات مقاومت قرار گرفته و شماری از آن‌ها کشته یا زخمی شدند.

در پایان این گزارش هم به نقل از کارشناسان فلسطینی تاکید شده است، وقوع عملیات مشابه در آینده می‌تواند ابهت و احترام ارتش صهیونست را در میان جامعه صهیونیستی تضعیف کرده و به بی اعتباری و به اعتمادی به آن بیافزاید.

به اعتقاد کارشنان فلسطینی کاهش راندامان ارتش اسرائیل به طور اعم می‌تواند منجر به بی اعتمادی متقابل نظامیان صهیونیست و فرماندهان شده و خروج نیروی زمینی از محاسبات کلان ارتش صهیونیست را باعث گردد  تا از این پس  ارتش این رژیم مجبور شود به نیروی هوایی برای به نتیجه رساندن درگیری‌های خود تکیه کند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات