صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۴۰۷۳۵

دولت آذربایجان؛ در خدمت مرم یا رژیم صهیونیستی

تمرکز حکومت آذربایجان بر روی ارتباط با بیگانگان و قرار گرفتن در کنار رژیم های بی هویت باعث شده است که بین مردم و حکومت فاصله ایجاد شود
پایگاه بصیرت / گروه بین المللی

واکاوی و تمرکز بر روی رفتار دولت جمهوری آذربایجان نشان می دهد که اجرای آزادانه مراسمات مذهیب و اجرای دموکراسی از خواسته های مردم این کشور در در اولویت های دولت قرار دارد. این در حالی است که در طول یک دهه اخیر الهام  علی اف بیشترین تمرکز خود را صرف همکاری با رژیم صهیونیستی قرار داده است. بطوری که بر اساس اولویتهای اکثریت مردم کشور آذربایجان ( بالای 90 درصد مردم شیعه می باشند) اجرای کامل مراسمات مذهبی باید در راس برنامه ریزی های این کشور قرار گیرد. البته در وضعیت فعلی نه تنها چنین نیست بلکه مردم این کشور با بدترین رفتار از طرف دولت مواجه است.

تمرکز حکومت آذربایجان بر روی ارتباط با بیگانگان و قرار گرفتن در کنار رژیم های بی هویت باعث شده است که بین مردم و حکومت فاصله ایجاد شود و عملا دولت این کشور در بین مردم خود، محبوبیت و جایگاهی نداشته باشد.  رسانه‌ها روز سه شنبه  از برگزاری تجمعات مردمی در  شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان علیه دولت این کشور و دستگیری گسترده مخالفان از سوی نیروهای امنیتی خبر دادند.
به گزارش منابع خبری، احزاب مخالف دولت «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان  از جمله حزب اپوزیسیون «جبهه مردمی» هواداران خود را به برگزاری تجمعاتی در روز سه شنبه دعوت کردند. بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، پلیس ساعاتی قبل از تجمع برنامه ریزی شده شروع به دستگیری اعضای احزاب و سایر شرکت کنندگان کرد و مانع گفت‌وگوی آن‌ها با خبرنگاران حاضر در این مراسم شد. یکی از خواسته‌های هواداران حزب جبهه مردمی اجرای اصلاحات دموکراتیک بود.
حاضران در این تجمعات خواهان آزادی زندانیان سیاسی و افزایش حقوق بازنشستگان شدند. شعار  برخی حاضران در این تجمعات اعتراضی «آزادی» و «استعفای علی اف» بود.
خبرگزاری «توران» نیز در این  زمینه گزارش داد که معترضان توسط پلیس بازداشت و به داخل خودروهای پلیس برده شدند. این منبع خبری به حضور بانوان در این تظاهرات اشاره کرد  و نوشت این تظاهرات ساعت ۴:۲۰ بعد از ظهر سه شنبه به پایان رسید.
آخرین تظاهرات ضد دولتی در جمهوری آذربایجان در  ماه می ۲۰۲۲ برگزار شد. در آن برهه نیز اقشار مختلف جمهوری آذربایجان از جمله دانشجویان با حضور در خیابان‌ها استعفای علی اف را خواستار شدند. پلیس و نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان در دور قبلی تظاهرات با استفاده از  باتوم، پرتاب گاز اشک آور و دستگیری‌های گسترده با معترضان مقابله کردند.
در تداوم جو  اختناق  و سرکوب در جمهوری آذربایجان، منابع خبری چندی قبل از دستگیری «اهلیمان رستم‌ اف»، واعظ شیعه و امام جماعت مسجد «حاجی جواد» در باکو، توسط سرویس‌های امنیتی دولتی علی اف خبر دادند.
رستم اف از  شخصیت‌های برجسته شیعه در جمهوری آذربایجان است. «قاسم رستم‌اف»، پسر رستم اف در مصاحبه‌ای گفت که ماموران  امنیتی ۱۵ کتاب مذهبی را که متعلق به پدرش بود، مصادره کردند. 

خواسته های مردم آذربایجان از جمله دموکراسی و آزادی انجام مراسمات دینی در حالی از طریق اعتراض مطرح می شود که در این کشور نه تنها دموکراسی وجود ندارد بلکه امکانات این کشورر نیز در اختیار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. بطوری که بر اساس منطق و عقلانیت باید رسانه های جمهوری آذربایجان بر اساس فرهنگ آن کشور اقدام به تولید برنامه های مختلف کنند ولی در یک برنامه آشکار رژیم صهیونیستی سعی دارد تا با رسانه هاییی که دولت در اختیار قرار داده است، فرهنگ و هویت این کشور را تغییر دهد. بنابراین اعتراض مردم این کشور به دولت الهام علی اف بیشتر در راستای در خواست حقوق اولیه است که امروز ملت آذربایجان از آن محروم هستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات