بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۱۴۱۳

رسانه‌ها، جمهوری‌خواهان را صاحب اکثریت مجلس نمایندگان معرفی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که هنوز حدود ۴ هزار رأی در انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا شمرده نشده و ۹ هزار رأی دیگر نیز نیاز به اصلاح دارند، گفته می‌شود سرنوشت اکثریت مجلس نمایندگان مشخص شده است.

رسانه‌ها، جمهوری‌خواهان را صاحب اکثریت مجلس نمایندگان معرفی کردند

رسانه‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه در خبری فوری، حزب جمهوری‌خواه را صاحب اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا معرفی کردند.

این رسانه‌ها از جمله «آسوشیتدپرس»، «سی‌ان‌ان»، «ان‌بی‌سی»، «سی‌بی‌اس» و «اِی‌بی‌سی» اعلام کردند که بر اساس ارزیابی‌های آنها، جمهوری‌خواهان با تعدادی بین ۲۱۸ تا ۲۲۳ کرسی، صاحب اکثریت مجلس نمایندگان می‌شوند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا نیز در پیامی به «کوین مک‌کارتی» رهبر جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان، کسب اکثریت این مجلس را به او تبریک گفته و از آمادگی خود برای همکاری با آنها خبر داد.

پیش از این، رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره کنگره و عدم کسب اکثریت مجلس سنا رخ نداد، گفت مردم از این حزب انتظار دارند که با دموکرات‌ها همکاری داشته باشد. 

پیشتر و با پیروزی «کاترین کورتز ماستو» سناتور ایالت نوادا در مقابل رقیب جمهوری‌‌خواه وی «آدام لاکسالت»، دموکرات‌ها توانستند ۵۰ کرسی سنا را در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره به دست آوردند و کنترل این مجلس در دست حزب بایدن باقی ماند.

 

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات