صبح صادق >>  پاسدار >> یادداشت
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۴  ، 
کد خبر : ۳۴۲۳۶۲
به بهانه عروج شهادت‌گونه مدیر جهادی مهندس رستم قاسمی

سردار روزهای سخت

مهندس رستم قاسمی عهده‌دار بزرگ‌ترین و مهم‌ترین پروژه اقتصادی دولت سیزدهم، یعنی نهضت ملی مسکن که به دلیل بیماری در میانه راه از دولت مردمی جلو شده بود، صبح ۱۷ آذر به دیار باقی شتافت.
مرحوم قاسمی در ماه‌های گذشته با وجود درگیری با بیماری صعب العلاج پیگیر اجرای برنامه های دولت سیزدهم بود‌، اما در نهایت پیشرفت بیماری به جایی رسید که وی را مجبور به تقدیم استعفا از دولت کرد. حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی نیز برخلاف میل باطنی و شرایط جسمانی سردار قاسمی این استعفا را بپذیرد تا سرانجام «مهرداد بذرپاش» با جلب اعتماد نمایندگان تصدی وزارت راه را برعهده بگیرد. رستم قاسمی پس از تحمل دوره طولانی بیماری به یاران شهید پیوست.
اما رستم قاسمی که بود؟ سردار رستم قاسمی از جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس، از مدیران و فرماندهان نیروی دریایی سپاه، فرمانده وقت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، وزیر نفت دولت دهم، معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه و در نهایت وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم بود که در تمامی مسئولیت‌هایش طی این سال‌ها به سبب توانایی بالا همیشه نقطه امید و خصم دشمن بود. رستم قاسمی طلایه‌دار مقابله با جنگ اقتصادی دشمن بود. دوره تصدی او بر قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) همزمان با خروج پیمانکاران بزرگ خارجی از پروژه‎های نفتی شد. بر این اساس، در دوره او این قرارگاه ورود جدی به حوزه نفت و انرژی پیدا کرد. با تصدی او بر وزارت نفت پروژه‌های مهمی نفتی، همچون ستاره خلیج‌فارس و فازهای مختلف پارس جنوبی به سرعت شروع شد، اما پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و دوازدهم که ابعاد مختلف جنگ اقتصادی هر روز نمایان‌تر می‌شد و سرسختانه‎ترین تحریم‌های اقتصادی تاریخ علیه کشورمان با نقطه‌زنی و بی‌کفایتی مدیریتی در دولت، حلقه محاصره معیشت مردم را تنگ‌تر می‌کرد، این بار هم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با استفاده از توان این مرحوم با ایجاد واحد اقتصادی نیروی قدس بحث فروش نفت ایران را پیگیری کرد. این موضوع را خود مرحوم رستم قاسمی به تازگی در برنامه تلویزیونی صف اول صدا و سیما رسانه‌ای کرد؛ یعنی درست در زمانی که کشور از بی‎کفایتی و کارنکردن مسئولان دولتی رنج می‌برد، رستم قاسمی هم نفت می‎فروخت و هم به دنبال ایجاد نفع اقتصادی از حضور مستشاران نظامی ایران در سوریه و عراق بود. یکی از ثمرات مدیریت وی بر این حوزه به جز فروش نفت و ممانعت از صفر شدن صادرات نفت ایران، قرارداد بلندمدت امتیاز معادن فسفات سوریه بود که منفعت اقتصادی بسیار بالایی برای کشور داشت.
در واقع، رستم قاسمی سرباز جبهه‌های مبارزه و مقابله با دشمنان انقلاب بود؛ روزی در جبهه‌های هشت سال دفاع مقدس، روزی در جبهه سازندگی، روزی هم در جبهه جنگ اقتصادی و جبهه مقاومت و آنقدر به این جنگ متعهد بود که تا آخرین توان ممکن، خود را برای پیروزی جبهه حق گذاشت و در آخرین مأموریت خود برای حل این مشکل اقتصادی کشور، یعنی مسکن، در اثر شدت یافتن بیماری ناتوان شد و درگذشت. جا دارد نام شهید را بر وی نهاد؛ شهیدی که در جبهه‌های مختلف همواره با مجاهدت‎هایش ثمرات مهمی را برای کشور داشته است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات