صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۴۲۸۷۵
همایون دارابی در گفت‌وگو با «بصیرت» مطرح کرد

دارابی: بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری در بورس فرا رسیده است

کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه گفت: در حال حاضر مجددا بازار به سمت مقاومت ۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار رسیده است اما به نظر می‌آید می‌توانیم منتظر وضعیت شاخص‌ها و صعودهای پیش رو باشیم تا در شاخص‌های بالاتری آرام و قرار بگیرد که به نفع سرمایه‌گذاری در بورس تمام شود.
پایگاه بصیرت / گروه اقتصاد/ گفتگو با همایون دارابی
https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifبه گزارش بصیرت، همایون دارابی کارشناس بورس و بازار سهام در گفت‌وگو با بصیرت در خصوص چرایی رشد بورس و افزایش روند رشد شاخص‌ها در روزهای گذشته گفت: مساله اساسی این است که بازار بعد از یک دوره افت قابل ملاحظه‌ای روند رو به رشد گرفته است، باید به این نکته اشاره کرد که بازار تاکنون زیر ارزش ذاتی خود معامله می‌شد و جا برای رشدهای بالایی داشت اما آنچه در روزهای اخیر منجر به رشد بورس شد را می‌توان ناشی از تاثیرپذیری از بازارهای موازی عنوان کرد که در نهایت به بازگشت بورس به رشد شاخص‌ها منتهی شده است.

* وی در این‌باره خاطرنشان کرد:
بالا رفتن نرخ ارز و اوج گرفتن قیمت دلار و خودرو باعث شد  پول‌هایی که در صندوق‌های با درآمد ثابت و در بانکها سپرده‌گذاری شده بودند از بانک و صندوق‌ها خارج شوند و وارد بازارها برای خرید دارایی‌هایی شوند که ارزش پول آنها را حفظ می‌کند.

* همایون دارابی کارشناس بورس و بازار سهام خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ارزان‌ترین دارایی که در دسترس است و خرید آن با سرمایه‌های کمتر نیز ممکن است خرید سهام است شاهد بازگشت سرمایه‌ها به بورس بودیم به طوری که به شکستن سد مقاومت شاخص در بورس منتهی شد.

* همایون دارابی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در طول دو سال گذشته در همین حدود شاخص رشدهایی تجربه کردیم از جمله اینکه یک بار در زمان روی کار آمدن آقای رئیسی و انتخاب ایشان به عنوان رئیس‌جمهور و یکبار هم در آغاز سال جاری شاخص به یکباره به ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار رسید امیدوار بودیم امسال شاخص‌ها رشد پیدا کند و سهام شرکت‌هایی که ارزنده هستند زیر قیمت واقعی  معامله نشوند به همین خاطر امیدواریم شاهد روند افزایش نرخ سهام و رشد بورس در هفته‌های آتی باشیم.

* کارشناس بورس و بازار سرمایه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجددا بازار به سمت مقاومت ۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تا ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار رسیده است اما به نظر می‌آید می‌توانیم منتظر وضعیت شاخص‌ها و صعودهای پیش‌رو باشیم تا در شاخص‌های بالاتری آرام و قرار بگیرد که به نفع سرمایه‌گذاری در بورس تمام می‌شود. بنابراین بورس در حال حاضر بیشتر تحت تاثیر اوج‌گیری تورم در بازارهای موازی است و انتظار می‌رود شاخص ها رشد داشته باشند.

* همایون دارابی در خصوص نزدیک شدن نرخ ارز نیمایی به بازار آزاد و تاثیرگذاری در بورس گفت: واقعیت این است چون بازار سرمایه با نرخ ارز نیمایی کار می‌کند، امیدواریم دولت و بانک مرکزی تغییراتی بنیادین در نرخ ارز نیمایی برای نزدیک شدن به نرخ در بازار آزاد صورت دهند. آنچه در این موضوع حائز اهمیت است اینکه در حال حاضر در چهار موضوع دغدغه داریم که برای رشد شاخص و کاهش نوسانات بورسی باید دچار تغییرات عمده‌ای شوند.

* وی در این‌باره خاطرنشان کرد: قیمت‌گذاری دستوری ، نرخ ارز نیمایی، نرخ سود بانکی و بودجه ۱۴۰۲ مهمترین دغدغه‌های فعالین بورسی به شمار می‌رود. بی‌تردید اگر خبرها در این چهار بازار به نفع بازار منتشر شود بازار می‌تواند از نظر بنیادی شروع به رشد کند، اما رشدی که امروز شاهد آن هستیم در واقع بازگشت به قیمت‌های قبلی است که متاسفانه دچار افت شده بودند، بنابراین در حال حاضر به قیمت‌های قبلی برگشته‌ایم و اگر دولت و بانک مرکزی در این چهار حوزه تغییراتی بنیادی صورت دهند می‌توانیم مسیر مقاومت از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار را بشکنیم و از این نرخ عبور کنیم، بنابراین اگر خبرهای بدی به بازار منتشر نشود رشد شاخص‌های بورسی حتمی است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات