حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۴۳۵۲۳

حلقه‌های جهادی جوانان در تمام زمینه‌ها تشکیل شود

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسعید حسینی در دیدار با حسین یکتا اظهار داشت: تاکید و توجه رهبرمعظم انقلاب به جهاد در تمام عرصه‌ها به خوبی در بخش اول بیانیه گام دوم و چه در بخش دوم و هفت توصیه این کلمه و مفهوم را بکار برده‌اند.

حلقه‌های جهادی جوانان در تمام زمینه‌ها تشکیل شود

امام جمعه کاشان با توجه به توصیه اول مقام معظم رهبری در بیانیه یا همان علم و پژوهش و تاکید بر جهاد به بخشی از بیانیه گفت: در این بیانیه آمده اینک مطالبه‌ عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش بگیرید.

 حسینی افزود: رهبری در توصیه دوم در بیانیه و در بحث معنویت و اخلاق باز هم به جهاد اشاره می‌کنند و می‌فرمایند شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچه بیشتر رشد کند برکات بیشتری به بار می‌آورد؛ این، بی‌گمان محتاج جهاد و تلاش است و این تلاش و جهاد، بدون همراهی حکومت‌ها توفیق چندانی نخواهد یافت.

امام جمعه کاشان تاکید کرد: رهبری معظم انقلاب در توصیه سوم و بحث اقتصاد می‌فرمایند عملکردهای ضعیف، اقتصاد کشور را از بیرون و درون دچار چالش ساخته است، چالش بیرونی تحریم و وسوسه‌ها‌ی دشمن است که در صورت اصلاح مشکل درونی، کم‌اثر و حتی بی‌اثر می‌شود در حالی که چالش درونی عبارت از عیوب ساختاری و ضعف‌های مدیریّتی است.

 حسینی تصریح کرد: بی‌گمان یک مجموعه‌رجوان و دانا و مؤمن و مسلّط بر دانسته‌های اقتصادی در درون دولت خواهند توانست به این مقاصد برسند و هر چند در این بخش مستقیم به کلمه جهاد اشاره نکرده‌اند اما مفهوم جهاد در آن است.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان با توجه به توصیه چهارم در بیانیه عدالت و مبارزه با فساد ابراز داشت: در این توصیه آمده است همه باید از شیطان حرص برحذر باشند و از لقمه‌حرام بگریزند و از خداوند در این‌باره کمک بخواهند و دستگاه‌های نظارتی و دولتی باید با قاطعیت و حساسیت، از تشکیل نطفه‌ فساد پیشگیری و با رشد آن مبارزه کنند.

وی تصریح کرد: این مبارزه نیازمند انسان‌هایی باایمان و جهادگر، و منیع‌الطبع با دستانی پاک و دلهایی نورانی است که باز هم در این توصیه مستقیما به جهاد اشاره کرده است و در توصیه پنجم استقلال و آزادی نیز دوباره کلمه جهاد را اورده‌اند و می‌فرمایند ملّت ایران با جهاد 40 ساله‌ خود ستقلال و آزادی را بدست آورده‌اند.

امام جمعه کاشان گفت: در توصیه ششم یا همان عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن، رهبر معظم انقلاب جهاد دیپلماسی را مطرح می‌کنند و می‌نویسند مظاهر عزّت جمهوری اسلامی جز با شجاعت و حکمت مدیران جهادی به دست نمی‌آمد.

 حسینی گفت: در توصیه هفتم یا سبک زندگی اظهار می‌کنند تلاش غرب در ترویج سبک زندگی غربی در ایران، زیان‌های بی‌جبران اخلاقی و اقتصادی و دینی و سیاسی به کشور و ملّت ما زده است؛ مقابله با آن، جهادی همه‌جانبه و هوشمندانه می‌طلبد که باز چشم امید در آن به شما جوان ها است.

وی افزود: علت تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد، روشن نگه داشتن شعله جهاد در همه عرصه های علمی، اجتماعی، است که با وجود این روحیه در نسل جوان پیروزی بدست می‌آید و باید حلقه‌های جهادی جوانان در تمام زمینه‌ها در کشور تشکیل شود و انشاء الله با لطف خداوند و تلاش همه جانبه قله‌های افتخار را فتح خواهیم کرد.

دشمن و صهیونیست می‌داند کارشان تمام است

 حسین یکتا همچنین شامگاه شنبه در گردهمایی فعالان و مدیران فرهنگی منطقه کاشان با اشاره به ناآرامی‌های اخیر ابراز داشت: در این ناآرامی‌ها به استان‌های مختلف سفر کردیم و با اقشار مختلف در این سفرها ملاقات کردیم و با سطوح عالی مقامات کشوری نیز ملاقات داشتیم و مباحثی در این زمینه رد و بدل شده است.

وی ضمن اشاره به جنایات دشمن علیه جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون گفت: 17هزار شهید ترور تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردیم و تا به امروز نیز توطئه دشمن ادامه داشته است.

یکتا ضمن اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: در هر کجا که از مسیر انقلاب منحرف شدیم تفکر آمریکایی و غربی ظهور و بروز پیدا کرد و از این رو در دهه 70 رهبر معظم انقلاب موضوع تهاجم فرهنگی و شبیه خون فرهنگی را مطرح کردند.

وی ضمن اشاره به راه‌اندازی کاروان راهیان نور تاکید کرد: شهید حججی‌ها و بسیاری از انسان‌های پاک از طریق همین کاروان‌های راهیان نور ایجاد شدند و حتی برخی عروسان و دامادها شرط ضمن عقد آنان حضور در جبهه سوریه بود.

راوی هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه تفکر جهاد، شهید و شهادت موجب تربیت چنین شخصیت‌هایی شد، تصریح کرد: دشمن با تشکیل راهیان نور ضربه سختی را متحمل کرد و امام زمان(عج) انگار نظر لطف خود را به جمهوری اسلامی مرحمت کرد.

وی ضمن اشاره به سرمایه‌گذاری دشمن در فضای مجازی ابراز داشت: با تلاش جهادگران عرصه فعالان فرهنگی فتنه سال 88 در دی ماه جمع‌آوری شد و سالروز اربعین باعث شد تا طومار دشمنان در هم پیچیده شود و پس از آن دشمن تا به امروز با توسعه فضای مجازی و سرمایه‌گذاری در آن برنامه‌ریزی کردند.

یکتا با بیان اینکه دشمن در این ایام بسیار سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: این سرمایه‌گذاری به‌گونه‌ای است که وقتی برای برخی جوانان در مورد دستاوردهای انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم با توجه به تلاش دشمن همان جوانان در این موارد عکس‌العمل خاصی نشان نمی‌دهند.

راوی هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز زمان جذب به سمت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و امام زمان(عج) است و رهبر معظم انقلاب نیز در مورد خودسازی و جنگ ترکیبی صحبت به میان آورده و همه این موارد یک رمز و کلید است.

یکتا ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد خلوص نیت و ویژگی‌های مردم در دهه 60 تصریح کرد: شهید سلیمانی یک پاسدار کرمانی بود که نفوذ بسیار زیادی در عرصه‌های مختلف حتی در عرصه بین‌المللی داشت و به نحوی نفوذ بر قلوب داشت.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات