صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۴۳۵۸۹

تروریست پروران سپاه را تروریست می خوانند

سپاه همچون حاج قاسم در قلب ملت ایران جای دارد و حالاها با نظام سیاه سلطه جهانی و اسرائیل غاصب کشور فلسطین کار دارد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

مقدمه: پارلمان اروپا روز چهارشنبه به متمم طرحی رأی داد که در آن از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواسته شده است سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی این اتحادیه قرار دهند. چارلی ویمرز، یکی از اعضای پارلمان اروپا گفت: قرار است پارلمان اروپا روز پنجشنبه( امروز) درباره اصل این طرح رأی گیری کند. این اصلاحیه توسط فراکسیون «محافظه‌کاران و اصلاح‌طلبان اروپا» که یک فراکسیون راست میانه محسوب می‌شود، پیشنهاد شده بود.

اهداف سیاسی و نظامی این طرح: الف) سیاسی: علت طرح و تصویب این طرح را می توان در راستای شکست غرب در طراحی اغتشاشات اخیر دانست که با حضور در صحنه مردم و نیروهای انتظامی و امنیتی خصوصا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقشه های آنها نقش بر آب کرد. همچنین، با این ترفند شیطانی می خواهند به ایران فشار بیاورند تا در خصوص حضور منطقه ای، برجام و موشکی کوتاه بیاید. ب) نظامی: سپاه یک ساختار نظامی قدرتمند دارد و هدف غرب، تضعیف این قدرت نظامی شناخته در سطح منطقه و جهانی است.

مغایر بودن این مصوبه با حقوق بین الملل: این مصوبه خلاف قواعد و حقوق بین المللی است چون؛ سپاه یک نهاد ونیروی نظامی تعریف شده در اصل ۱۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که آنرا"حافظ کشور و انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن" می داند. نکته و نظر: اولین بار ایالات متحده آمریکا در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۹، نام سپاه پاسداران را در لیست تروریستی خود قرار داد که البته ضربه وحشتناک سپاه را در عین الاسد عراق دیده و همچنان در شوک آن به سر می برد.

این اقدام پارلمان اروپا چالش جدید کشورهای اروپایی در خلیج فارس با سپاه است. چون امنیت خلیج فارس، مطابق تصمیمات عالی نظام جمهوری اسلامی، بر عهده سپاه است و لذا هر کشتی جنگی و غیر جنگی که بخواهد از منطقه عبور کند باید به یگان سپاه مستقر در آب‌های خلیج فارس، کد و مشخصات خود را اعلام کند که در این صورت وقتی مجلس ایران ارتش کشورهای اروپایی را جزء گروههای تروریستی اعلام کند آن وقت عبور و مرور این کشتی با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

سپاه نماد واقعی مبارزه با تروریسم است. هرجا آمریکا و اروپا تروریسم را خلق کرد سپاه با تمام توان با آن مقابله کرد و سرفراز و پیروز شد.

نکته پایانی: سپاه همچون حاج قاسم در قلب ملت ایران جای دارد و حالاها با نظام سیاه سلطه جهانی و اسرائیل غاصب کشور فلسطین کار دارد.


محمدعلی برزگر، مدرس دانشگاه

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات