صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۴۳۶۸۹

رژیم صهیونیستی در بحرانی ترین دوره عمر خود قرار دارد

به دنبال روی کار آمدن فاشیستی‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی در 75 سال گذشته، این رژیم بحرانی‌ترین دوره تاریخی خود را سپری می‌کند.

به دنبال روی کار آمدن فاشیستی‌ترین کابینه رژیم صهیونیستی در 75 سال گذشته، این رژیم بحرانی‌ترین دوره تاریخی خود را سپری می‌کند. سرزمین‌های اشغالی وارد مرحله جدیدی از شرایط «پرتنش» به دنبال اعتراضات گسترده داخلی شده است. در دو هفته اخیر در مجموع بیش از 300 هزار نفر از ساکنان اراضی اشغالی در تل‌آویو، حیفا و قدس اشغالی اعتراض نموده و همچنان خواستار سرنگونی کابینه جدید هستند. این اعتراضات به تدریج در حال «تسری» به سایر حوزه‌ها است.
وضعیتی که امروز در سرزمین‌های اشغالی به وجود آمده است، متأثر از عوامل گوناگونی است که بعضاً دارای ریشه‌های تاریخی هستند. اگرچه روی کار آمدن کابینه افراطی نتانیاهو، همچنان که قابل پیش‌بینی بود به یکبار باعث یک «انفجار بزرگ» در سرزمین‌های اشغالی شد، طوری که در کمتر از دو هفته صدها هزار نفر را به خیابان‌ها کشاند، اما این تمام عللی نیست که با تکیه بر آن بشود، اوضاع متشنج کنونی رژیم صهیونیستی را تحلیل کرد.
چیزی که امروز در خیابان‌های تل‌آویو، حیفا و سایر شهرهای صهیونیست‌نشین دیده می‌شود، زخم کهنه‌ای است که ریشه‌های تاریخی داشته و امروز در ابعاد بزرگی سر باز کرده است. برای نخستین بار از سال 1948، رژیم صهیونیستی در آستانه «جنگ داخلی» قرار گرفته است. «اسحاق هرتزوگ» رئیس این رژیم با صدور بیانیه‌ای هشدار داده است «ما در چنگال یک اختلاف‌نظر بزرگ هستیم؛ این درگیری من را عمیقاً نگران می‌کند، همانطور که بسیاری را در سراسر اسرائیل نگران کرده است. این اختلافات اسرائیل را تکه‌تکه خواهد کرد!»

 

حمید خوش‌آیند

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات