بین الملل >>  بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰  ، 
کد خبر : ۳۴۴۲۵۴

سازمان ملل: داعش سفارتخانه‌های ایران، چین و هند در کابل را تهدید کرده است

خبرگزاری «بلومبرگ» به نقل از مقامات سازمان ملل گزارش داد که داعش سفارت‌های چین، هند و ایران را در افغانستان تهدید کرده است.

سازمان ملل: داعش سفارتخانه‌های ایران، چین و هند در کابل را تهدید کرده است

به گزارش این رسانه، مقامات سازمان ملل گفته‌اند که داعش با این تهدید سعی می‌کند طالبان را از کشورهایی که متحد دیپلماتیک طالبان به حساب می‌روند، منزوی کند.

به گزارش بلومبرگ، تهدید داعش علیه سفارت‌خانه‌ها در کابل بخشی از یافته‌های گزارش سازمان ملل است که قرار است در جلسه شورای امنیت این سازمان ارائه شود. در گزارش آمده است که داعش با چنین تهدیدهایی تلاش می‌کند روابط بین طالبان و کشورهای مهم منطقه را تضعیف کند.

بعد از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان، داعش حملات گسترده‌ای را در مناطق پرجمعیت افغانستان انجام داده است و در زمان حاضر این گروه تروریستی مقابل حاکمیت طالبان یکی از جدی‌ترین تهدیدهای امنیتی محسوب می‌شود.

داعش مسئولیت حملات مرگبار علیه سفارت‌های روسیه و پاکستان و همچنین مسئولیت حمله به محل اقامت شهروندان چینی را در کابل به‌عهده گرفته است. سفارت هند در کابل به‌طور کامل فعال نیست، اما سال گذشته یک بخش آن برای هماهنگ کردن کمک‌های بشردوستانه «دهلی‌نو» به مردم افغانستان بازگشایی شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تهدید‌های داعش، اقدامات طالبان را در راستای برقراری روابط بین‌المللی و کسب مشروعیت و جلب کمک‌ها با شکست مواجه می‌کند. گزارش تازه سازمان ملل، شمار جنگجویان داعش در افغانستان را 6 هزار نفر، برآورد می‌کند و می‌گوید این گروه تروریستی پایگاه‌های مستحکمی در ولایت‌های کنر، ننگرهار و نورستان ساخته است.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات