صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱  ، 
کد خبر : ۳۴۴۸۰۸

چرنوبیل دوم در آمریکا

پیامد‌های نشت بزرگترین مواد سمی در ایالت اوهایو آمریکا، تقریباً یک ماه پس از فاجعه خود را نشان داد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif پیامد‌های نشت بزرگترین مواد سمی در ایالت اوهایو آمریکا، تقریباً یک ماه پس از فاجعه خود را نشان داد. مردم شروع به شکایت از عوارضی همچون گلودرد، تحریک پوست، احتقان بینی کردند. حیوانات خانگی به طور ناگهانی در شهر شروع به مردن کرده، هزار تن ماهی مرده در آب انبار‌ها روی آب هستند، پرندگان و حیوانات کوچک در جنگل‌ها می‌میرند و کشاورزان از تلف شدن گاو‌ها شکایت دارند.

چرنوبیل دوم در آمریکا

* به یاد بیاورید که در ۳ فوریه، قطار حامل مواد شیمیایی از ریل خارج شد. بیش از دوجین تانکر آتش گرفت، آن‌ها به دلیل دود سیاه بیش از حد سمی خاموش نشدند، که عکس‌های آن، اینترنت را غرق خود کرده است.

* به مقامات ایالات متحده اطلاع داده شده است که وینیل کلرید، اتیل هگزیل آکریلات، بوتیل آکریلات و سایر مواد شیمیایی از برخی تانکر‌ها نشت کرده است. احتراق وینیل کلرید باعث تولید فسژن می‌شود که یکی از رایج‌ترین انواع سلاح‌های شیمیایی است و ورود، وینیل کلرید به آب آشامیدنی می‌تواند باعث ایجاد چندین نوع سرطان به طور همزمان شود که در درجه اول بر مغز و کبد تأثیر هولناکی می‌گذارد. با این حال، تنها یک روز بعد از مردم خواسته شد که منازل خود را تخلیه کنند و پس از چند روز به آن‌ها اجازه داده شد که به خانه بازگردند.

* دانشمندان گزارش می‌دهند که مقیاس فاجعه را می‌توان با چرنوبیل مقایسه کرد. در عین حال، یک فاجعه زیست‌محیطی می‌تواند بر زندگی ده‌ها هزار نفر تأثیر بگذارد، زیرا ده‌ها شهر در چندین ایالتی، آب آشامیدنی را در پایین دست رودخانه اوهایو، که در نزدیکی آن‌ها جریان دارد استفاده می‌کنند. مردم ترسیده و خشمگین هستند، اعتماد به مقامات به شدت کاهش می‌یابد در زمینه عدم اقدامات و توضیحات کافی جای سوالات فراوانی ایجاد خواهد کرد.

* مقامات ایالتی متقاعد شده‌اند که هیچ اتفاق وحشتناکی رخ نداده است و اوضاع کاملاً تحت کنترل آن‌ها است. بایدن، اظهار نظر رسمی نکرد و از سفر به این ایالت خودداری می‌کند. بسیار واضح است که دولت کاخ سفید مشغول امور مهم‌تری مانند ساقط کردن بالن‌ها، جستجوی رد بشقاب پرنده و حل مسائل بین‌المللی در کیف و ورشو است. علاوه بر این، دولت بایدن از کمک به اوهایو خودداری کرده، زیرا این حادثه به عنوان یک فاجعه سنتی مانند گردباد یا طوفان واجد شرایط نیست؛ بنابراین هیچ کمکی صورت نمی‌گیرد. حال بایستی گفت، اینجا آمریکا با دموکراسی آزاد برای آمریکایی‌هاست.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات