صبح صادق >>  دیدگاه >> گزارش
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸  ، 
کد خبر : ۳۴۴۸۱۹

بازی غرب با لیدرهای اپوزیسیون!

وقتی گفته می‌شود جنگ ترکیبی بی‌سابقه‌ای از سوی دشمنان علیه ملت ایران در جریان است؛ یعنی اینکه دشمنان همان زمانی که رسانه‌ها را برای عملیات روانی و نبرد تبلیغاتی در عرصه ادراک‌سازی و ایجاد باورهای غیر واقعی در ذهن مردم به کار گرفته‌اند[...]
پایگاه بصیرت / عزیز غضنفری
وقتی گفته می‌شود جنگ ترکیبی بی‌سابقه‌ای از سوی دشمنان علیه ملت ایران در جریان است؛ یعنی اینکه دشمنان همان زمانی که رسانه‌ها را برای عملیات روانی و نبرد تبلیغاتی در عرصه ادراک‌سازی و ایجاد باورهای غیر واقعی در ذهن مردم به کار گرفته‌اند، عملیات‌های تروریستی شاهچراغ، ایذه، اصفهان، شمال غرب و جنوب شرق را طراحی و عملیاتی می‌کنند. در همین دوره و وضعیت از طریق مسلح کردن برخی افراد و ایجاد حس تنفر عمیق به دنبال به راه انداختن جنگ داخلی بین مردم در سطح کشور هستند. همچنین، بانیان این جنگ ترکیبی همزمان به فکر تشدید مشکلات اقتصادی از طریق ایجاد فشارها و محدودیت‌های ارزی هستند. اتاق فکر دشمن در همین چارچوب و در بستر توطئه اخیر خود این بار طراحی جدیدی داشت و آن، قرار دادن چندین نفر در جلوی چشم‌ها و معرفی آنها به عنوان لیدرهای اپوزیسیون بر اساس برنامه و سازماندهی جامع و پیچیده‌ای است که علیه مردم ایران در پیش گرفته‌اند.
معرفی و جابه‌جا کردن این افراد در کشورهای غربی و برنامه‌ریزی برخی دیدارها با سران کشورهای اروپایی و دولت آمریکا از نگاه ناظرانی که عمیق به صحنه می‌نگرند، به شدت مبتذل است. این رفتارهای عجیب و غریب سبب شده است تا «شهرام همایون» که خود از عناصر ضد انقلاب است نیز برآشوبد و به دیدار لیدرهای اپوزیسیون خارج از کشور با مسئولان کشورهای غربی و التماس از آنها برای جلب حمایت واکنش نشان دهد. او این سؤال را مطرح کرد که آیا در سال ۱۳۵۷ کسی از اطرافیان {امام} خمینی را دیدید که به رهبران غربی التماس کند؟ قدرت در کاخ سفید و الیزه نیست، حال آنکه این کارها هم اکنون افتخار شده است. نماینده رئیس‌جمهور فرانسه به خانه {امام} خمینی در نوفل لوشاتو می‌آمد تا با وی دیدار کند! بی‌بی‌سی فارسی التماس می‌کرد تا با وی مصاحبه کند!
مناسب است این نکته را مد نظر قرار داد که هدف مطلوب و مورد دلخواه دشمنان از ایجاد و تشدید جنگ ترکیبی تجزیه و فروپاشی ایران است. درک این سیاست کار دشواری نیست؛ چه اینکه خودشان به صراحت از آن در رسانه‌های‌شان سخن گفته‌اند. بنابراین در برنامه تهیه شده سرویس‌های اطلاعاتی و عناصر سیاسی غرب، بعد از جمهوری اسلامی، ایران یکپارچه و دموکراتیک مستقر نخواهد شد؛ بلکه آنان عمیقاً به سناریوی ایرانی چند پاره و تجزیه شده فکر می‌کنند. از آن سو کسب امتیاز از جمهوری اسلامی ایران در پرونده‌های مهم منطقه‌ای و جهانی به عنوان پلنB از سوی دشمنان دنبال می‌شود؛ سناریوی ممکن و نقشه جایگزین دولت‌های غربی در خصوص حفظ و حمایت بیشتر از اپوزیسیون خارج از کشور کسب امتیاز بیشتر از ایران و در نهایت کنترل و مهار رفتارهای منطقه‌ای جمهوری اسلامی است. در این باره بررسی برخی رخدادها نشان می‌دهد، دشمن از دست یافتن به هدف مطلوب و نخست خود عاجز مانده است. گزارش یک سازمان امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا و ارسال آن به دولت آمریکا گویای آن است که وضعیت داخلی ایران اجازه تحقق سناریوی فروپاشی را به هیچ قدرتی نخواهد داد. از آن سو علی‌نژاد، از لیدرهای اپوزیسیون احتمالاً ناخواسته دچار خطا شده و افشای خبر کرد؛ او به نقل از مقامات فرانسوی مدعی شد، مقامات سیاسی غرب به ما می‌گویند که وقتی کار حمایت از شما به بن‌بست رسیده است، چرا ما نباید با ایران درباره موضوعات مختلف مذاکرات را پیش برده و ارتباطات گذشته را از سر بگیریم؟!
بنابراین هر چند دشمنان با شروع اغتشاشات به طور جدی تحقق سناریوی فروپاشی را دنبال می‌کردند و همه ظرفیت‌های انسانی، رسانه‌ای، اطلاعاتی و عملیاتی خود را پای این توطئه آوردند؛ اما فرآیند اتفاقات در ایران دست کم تا الان موضوع براندازی را برای آنان دست نایافتنی کرده است. اینکه لیدرهای اپوزیسیون در جریان تغییر برنامه دولت‌های غربی مبنی بر عبور از سیاست فروپاشی و براندازی قرار گرفته و آنها را به بازی گرفته‌اند، به بحث بیشتر نیاز دارد؛ اما آنچه در اینجا بیشتر اهمیت دارد، توجه به این نکته است که با فرض در نظر گرفتن مقداری عقلانیت و واقع‌بینی برای دولت‌های غربی می‌توان حدس زد که آنان متوجه شده‌اند با این ترکیب نامتجانس و رفتارهای مبتذل و سطح پایینِ لیدرها و برخی اقدامات دیگر، امکان براندازی ایران و نشاندن آنها در جایگاه مسئولان آینده ایران عملا ناممکن و خوابی تعبیر ناشدنی است.
اما سؤال بعدی آن است که پس هدف اصلی سرویس‌های اطلاعاتی غربی و موساد از کشاندن لیدرهای اپوزیسیون از این شهر به آن شهر اروپایی چیست؟ دشمن هر چند دریافته است از اینها فی‌الحال کاری که نتیجه آن فروپاشی باشد، در نمی‌آید؛ اما در عین حال نمی‌خواهد تجربه جنگ ترکیبی اخیر را که برای آنها فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی تولید کرده است، رها کند. درست است که جنگ ترکیبی، آنها را به مطلوب و غایتی که در نظر گرفته‌اند، نرسانده است، اما از سوی دیگر نمی‌خواهند از امکانات و رهاوردهای این جنگ برای بی‌ثبات‌سازی داخلی در ایران و کسب امتیاز از جمهوری اسلامی ایران در پرونده‌های مهم عرصه سیاست و روابط خارجی دست بکشند. 
جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته نشان داده است، امکانات و ظرفیت‌های غلبه بر مسائل و چالش‌های پدید آمده را دارد. در این باره انسجام سیاسی و راهبرد اتحاد ملی که رهبر معظم انقلاب مدتی پیش فرمودند راهبرد اساسی ماست، نقشی تعیین‌کننده دارد. مطلب اساسی درباره اقتدار جمهوری اسلامی و مؤثر واقع نشدن توطئه‌های دشمنان همان است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای مجلس خبرگان رهبری به آن اشاره کردند. ایشان بیان داشتند که یک حقیقتی در جمهوری اسلامی وجود دارد که هیچ کس نمی‌تواند کتمان کند و آن، قوی و بی‌نظیر بودن بنیه مردمی جمهوری اسلامی است.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات