فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۴  ، 
کد خبر : ۳۴۵۰۵۰

ناظر: جشنواره فیلم مقاومت فرصتی برای نمایش حقایق دفاع مقدس است

مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس می‌گوید که این نکته که رهبر انقلاب می‌گویند که هر روز جنگ می‌تواند به یک فیلم سینمایی تبدیل شود نشان دهنده اهمیت تولید فیلم در زمینه سینمای دفاع مقدس است که جشنواره فیلم مقاومت این فرصت را در اختیار دارد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد ناظر معاون رئیس بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در گفت‌وگوی کوتاهی در خصوص جشنواره فیلم مقاومت بیان کرد که این جشنواره و دیگر رویدادهای هنری بهترین فرصت برای نشان دادن اتفاقات بزرگی است که در هشت سال جنگ تحمیلی رخ داده و به تعبیر رهبر انقلاب هر روز آن می تواند به یک فیلم سینمایی تبدیل شود.

ناظر: جشنواره فیلم مقاومت فرصتی برای نمایش حقایق دفاع مقدس است

او گفت: این همان موضوعی است که در فیلم اتاقک گلی تلاش کردیم تا نشان دهیم. اینکه در یک روستای دورافتاده مردم شجاع و غیور آن روستا در مقابل دشمن از خود دفاع کردند اما دشمن خبیث ایران یعنی منافقینی که با حمایت صدام به ایران حمله کرده بودند و آرزوی فتح تهران را با خود به گور بردند، تعداد زیادی از مردم را در این اتاقک به صورت دسته جمعی به شهادت رساندند. این فیلم توانست نظر داوران جشنواره فیلم فجر را نیز جلب کند و مجموعه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز در فرصتی از آنان تقدیر و تشکر خواهد کرد.

مدیر موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: مردم ما باید با حوادث و وقایع هشت سال جنگ آشنا بشوند. کشوری که روزگاری با قراردادها بخش‌های بزرگی از کشور را به دشمن داد، در این هشت سال با وجود مشکلات، تحریم‌ها و عدم امکانات مالی و با دست خالی، حتی یک وجب از خاک خود را به دشمن نداد. این رویدادهای فرهنگی و هنری مانند جشنواره فیلم مقاومت فرصت بسیار خوبی برای نشان دادن این وقایع است.

او درباره حمایت از تولید دیگر آثار هنری و فیلم‌های سینمایی گفت: در حال حاضر برای تالارهای داخلی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهران و همینطور موزه‌های سراسر کشور در حال تولید فیلم‌های کوتاه دفاع مقدس هستیم که در آنجا به نمایش گذاشته شود. در بحث فیلم‌های بلند نیز گام‌های دیگری هم خواهیم برداشت و وارد مراحل تولیدی جدیدی خواهیم شد.

سردار ناظر در پاسخ به همکاری موزه انقلاب با کشورهای گوناگون گفت: جدای از بازدید و تعاملاتی که در خصوص موزه ملی داشتیم، برخی کشورها از منطقه و حتی آفریقا برای نمایش و اکران فیلم اتاقک گلی نیز درخواست داشتند. در کل در صدد این هستیم که همکاری برای تولید و فیلمسازی با کشورهای گوناگون داشته باشیم.

وی در پایان بیان کرد که امیدواریم که در جشنواره‌های آتی مدیران آنها به کسانی که در امر فیلمسازی سرمایه گذاری می‌کنند توجه ویژه کنند. احساسم این است که به سرمایه‌گذارانی که در صدد تولید و تهیه فیلم‌های دفاع مقدس هستند کمتر توجه می‌شود؛ باید به این سرمایه‌گذاران توجه بیشتری شود تا بتوانند فیلم‌های دفاع مقدس تولید کنند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات