صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰  ، 
کد خبر : ۳۴۵۴۹۲

ماجرای جنگ داخلی در برزیل

چندین شهر در شمال شرق کشور برزیل، برای چندمین شب پیاپی شاهد ناآرامی‌های مخرب باند‌های جنایتکار بوده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif طی روز‌های اخیر، باند‌های تبهکار در برزیل شرایط سختی را در این کشور برای شهروندان ایجاد کرده‌اند. در ماورای این منازعات، نمی‌توان برخی انگیزه‌ها و مولفه‌های سیاسی را نادیده انگاشت! چندین شهر در شمال شرق کشور برزیل، برای چندمین شب پیاپی شاهد ناآرامی‌های مخرب باند‌های جنایتکار بوده است. برای چهارمین شب، اعضای این باند‌ها اتوبوس‌ها را به آتش کشیده و به ساختمان‌ها در مناطق شهری در ایالت ریو گرانده شمالی حمله کردند. گمان می‌رود که جرقه این حملات به دلیل شرایط موجود در زندان‌هایی باشد که اعضای این باند‌ها در آن‌ها نگهداری می‌شوند. دولت برزیل در اوایل این هفته صد‌ها نیروی امنیتی فدرال را برای کمک به نیرو‌های محلی به این مناطق اعزام کرد.

* شرایط زندان‌های پرجمعیت برزیل مدت‌هاست که توجه‌ها را به خود جلب کرده است. در سال ۲۰۱۷ دولت این کشور در پی شورش در زندان‌های ایالت ریو گرانده شمالی که حداقل ۳۰ زندانی در آن کشته شده بودند، یک یگان ویژه ضربت به منطقه اعزام کرد. برخی گفته‌اند که این یگان ضربت به طور معمول از روش‌های خشونت‌آمیز برای تحت کنترل درآوردن زندان‌ها استفاده می‌کند. اما نکته قابل تامل، همکاری باند‌های تبهکار (حتی باند‌های رقیب) برای ایجاد جنگ و ناآرامی داخلی در برزیل می‌باشد.

* رسانه‌های محلی گزارش داده‌اند که دو باند تبهکار رقیب، اکنون یک آتش‌بس موقت برقرار کرده‌اند تا در حملات علیه نیرو‌های امنیتی متحد شوند. چندین شهر در ریو گرانده شمالی، حمل‌ونقل عمومی را به حالت تعلیق درآورده‌اند و مدارس در پی خشونت‌ها تعطیل شده است. ضمن اینکه ممکن است ناآرامی‌ها از سوی باند‌های تبهکار به دیگر شهر‌های برزیل نیز تسری پیدا کند. پلیس برزیل در طول بازرسی‌های خود (طی روز‌های اخیر) تعدادی سلاح گرم، وسایل انفجاری، وسایل نقلیه و همچنین مواد مخدر و پول را کشف و ضبط کرده است. در هر حال، برزیل فعلا روز‌های آرامی را سپری نمی‌کند!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات