صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۵۵۳۹

امارات گاز خود را به جای دلار به یوان فروخت!

امارات متحده عربی اولین معامله گاز به یوان با چین را انجام داد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif بیزنس تایمز: امارات متحده عربی اولین معامله گاز به یوان با چین را انجام داد. بورس نفت و گاز شانگهای در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شرکت ملی نفت فلات قاره چین "CNOOC" و "Total Energies" فرانسه از طریق این بورس، اولین معاملات چین در زمینه گاز طبیعی مایع را که به یوان تسویه شده، تکمیل کردند.

* طی سال‌های گذشته، چین برای کاهش تسلط دلار آمریکا در تجارت جهانی، تلاش کرده است تا با چندین کشور به توافق برسد تا از پول محلی خود به جای دلار در معاملات تجاری به‌ویژه نفت استفاده کند.

* ژانویه گذشته، وزیر تجارت خارجی امارات متحده عربی، ثانی الزیودی، گفت که کشور‌هایی مانند چین موضوع تسویه پرداخت‌های تجاری به ارز‌های محلی را مطرح کرده‌اند. شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین نیز در دسامبر گذشته در جریان سفر به ریاض خواستار مبادلات نفتی با سعودی و دیگر کشور‌های خلیج‌فارس به یوآن شده بود.

* در پاسخ به این درخواست چین، محمد الجدعان، وزیر دارایی سعودی، گفت که پادشاهی تجارت نفت با ارز‌هایی غیر از دلار آمریکا را می‌پذیرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات