فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳  ، 
کد خبر : ۳۴۵۹۴۳

مرحوم افروغ با تمام وجود خود را وقف تعالی جامعه ایرانی کرده بود

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صبح امروز شنبه، 26 فروردین‌ماه در حاشیه مراسم تشییع عماد افروغ، نویسنده و عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، با بیان اینکه وی عالم بسیار متبحری در حوزه جامعه‌شناسی بود، تصریح کرد: مرحوم افروغ سال‌ها تلاش خود را وقف تعالی جامعه ایرانی کرده بود و مصداق واقعی انسانی بود که تمام وقت خود را به تلاش برای اصلاح امور جامعه و ارائه راه‌حل‌های دلسوزانه برای اعتلای ایران عزیز می‌پرداخت.

مرحوم افروغ با تمام وجود خود را وقف تعالی جامعه ایرانی کرده بود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مرحوم افروغ از قبل دوران انقلاب اسلامی در صف مبارزان نهضت اسلامی بود، تصریح کرد: مرحوم عماد افروغ پس از انقلاب اسلامی به علت روحیه انقلابی که از آن برخوردار بود همواره در مواضع خود بر عهدی که با آرمان‌های امام راحل(ره) بسته بود، پایبند بود.

اسماعیلی ضمن اشاره به آخرین دیدار خود با مرحوم افروغ گفت: توفیق داشتم در روزهای آخر عمر ایشان در منزل مرحوم افروغ حضور یافته و در باب مسائل مختلف به گفت‌وگو نشستیم و مرحوم افروغ در این گفت‌وگو همانند همیشه به‌صورت شفاف احساسات و عواطف خود را نسبت به انقلاب اسلامی، جریان عمومی کشور و آرمان‌های امام راحل بیان می‌کرد که این مسئله نشان‌دهنده وفاداری ایشان نسبت به راه و مسیر انقلاب اسلامی مردم عزیز ایران بود.

وی تعهد و تخصص را از مهمترین ویژگی‌های عماد افروغ در حوزه دانشگاه برشمرد و افزود: مرحوم افروغ تا همین اواخر و علی رغم بیماری که با آن دست و پنجه نرم می‌کرد، حضوری فعال و مثمرثمر در حوزه‌های مختلف مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته است و بدون تردید غیبت ایشان خسران جبران ناپذیری برای این مجموعه خواهد بود.

مراسم وداع و تشییع پیکر عماد افروغ نویسنده و عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی کشور صبح امروز با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت و جمعی دیگر از مسئولین و چهره‌های فرهنگی، دانشگاهی و اساتید و دانشجویان در مسجد دانشگاه تهران برگزار و برای تدفین به حرم امام خمینی(ره) منتقل شد.

مراسم یادبود مرحوم افروغ دوشنبه، 28 فروردین‌ماه از ساعت 16:30 الی 18 در مسجد حضرت امیر(ع) واقع در خیابان کارگر شمالی روبه‌روی پمپ‌ بنزین برگزار خواهد شد.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات