فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵  ، 
کد خبر : ۳۵۴۴۹۳

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ کلنگ اجرای حریم تئاتر شهر زده شد

کلنگ اجرای طرح حریم مجموعه تئاتر شهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از چهره‌های هنری، زده شد.

مراسم اجرای طرح حایل حریم مجموعه تئاتر شهر با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و چهره‌های تئاتری، ظهر شنبه ۲ دی در سالن کنفرانس تئاتر شهر برگزار شد.

در ابتدای مراسم کلیپی از هنرمندان مختلف نظیر رحمت امینی، کیومرث مرادی، محمد حاتمی، کاظم هژیرآزاد، حمیدرضا نعیمی که درباره لزوم وجود حریم مجموعه صحبت می‌کردند و همچنین تصاویری از نزاع خونین رخ داده در پیرامون تئاتر شهر، پخش شد.

در ادامه محمود سالاری معاون هنری وزیر ارشاد به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: اهتمام وزیر ارشاد باعث شد این کار به سرانجام برسد. خوشحالم تقاضای چندساله هنرمندان تئاتر به فرجام رسیده است.

سپس داریوش ارجمند با بیان این‌که متعلق به تئاتر شهرستان است و به آن افتخار می‌کند، اظهار کرد: ما همیشه حسرت پاگذاشتن روی صحنه تئاتر شهر را داشتیم و فقط یک بار این فرصت به من داده شد. در خواستم این است همانطور که از این بنا حراست می‌کنند، از افراد و هنرمندان نیز حراست شود.

وی افزود: طراحی انجام شده خیلی متناسب با تئاتر شهر است. از وزیر ارشاد هم قدردانی می‌کنم که این حریم را به سرانجام رساندند. امیدوارم تئاتر شهر برای همه مردم و هنرمندان باشد.

ارجمند متذکر شد: مدام تیغ نقد به سمت کارگزاران فرهنگی است در حالی‌که هنرمندان نباید چشم‌انتظار دولت باشند بلکه باید مردم را جذب تئاتر کنند. حرف من این است که باید به طرف مردم برویم و حق‌الزحمه خود را از مردم بگیریم. اگر می‌خواهیم هنری ارزنده داشته باشیم باید مورد تأیید مردم باشیم و مردم دوست‌مان داشته باشند.

وی تاکید کرد: امیدوارم حریم تئاتر شهر رعایت و محیط پیرامون تمیز شود و مردم با آرامش به این مجموعه بیایند و بروند.

در ادامه ایرج راد نیز به ایراد سخنانی پرداخت. وی گفت: تئاتر شهر برای همه هنرمندان تئاتر مکان ویژه‌ای است. سال ۴۶ بود که کلنگ این بنا زده شد و در سال ۵۱ به اتمام رسید. در ابتدا این بنا در اختیار تلویزیون، مقطعی جشن هنر شیراز و سپس به وزارت فرهنگ و هنر و بعد از انقلاب به وزارت ارشاد واگذار شد.

وی یادآور شد: زمانی قرار بود پهنه رودکی شکل بگیرد ولی به سرانجام نرسد. بعدها مشکل متروی تهران پیش آمد که نگران تأثیرات مترو بر بنا بودیم که در نهایت بعد از جلسات مختلف مسیر تغییر کرد و جایگاه خروجی نیز تغییر پیدا کرد.

راد ادامه داد: در گودبرداری ساختمان جنوبی تئاتر شهر بخشی از ساختمان آسیب دید که بعد از جلسات مختلف این خطر برطرف شد. سال‌ها به دنبال این بودیم حریم تئاتر شهر حریم درخوری باشد. ایمنی و امنیت برای بنا، هنرمندان و مخاطبان وجود نداشت. جلسات مختلف برگزار شد ولی به سرانجام نرسید. خوشحالم امروز این حریم ساخته می‌شود که باعث خوشحالی هنرمندان و مخاطبان تئاتر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در ادامه مراسم، گفت: در مدتی که در وزارتخانه بودم در همان بازدیدهای اولیه از مجموعه، با مطالبات جدی ایجاد حریم مواجه شدم. باید همکاری با میراث فرهنگ و شهرداری شکل می‌گرفت. باید طراحی نیز متناسب با تئاتر شهر انجام می‌شد.

اسماعیلی یادآور شد: وقتی قرار است یک کار مهم انجام شود شایعاتی مطرح می‌شود که همه را نگران می‌کند. تاکید من این بود که کار باید با نظر هنرمندان پیش برود.

وزیر ارشاد تاکید کرد: تئاتر شهر قلب تپنده هنر ایران و متعلق به مردم و هنرمندان است. بازسازی داخل مجموعه نیز در دست برنامه‌ریزی و انجام است.

اسماعیلی تصریح کرد: به زودی ساخت بزرگترین مجموعه هنری در یکی از بهترین نقاط تهران آغاز خواهد شد. فناوری‌های نوین مورد نظر قرار گرفته است و گام بلندی برای توسعه فضاهای فرهنگی و هنری برداشته می‌شود. تئاتر در کشور ما روزهای پر رونق‌تری راپیش رو دارد. تلاش می‌کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی اظهار کرد: سالی که سپری کردیم از پر رونق‌ترین سال‌های فعالیت‌های فرهنگی و هنری است. رئیس جمهور پیگیر مسائل فرهنگی و هنری هستند و بنده همیشه گزارش‌هایی را درباره این مهم ارائه می‌دهم.

در پایان این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کلنگ طرح حریم مجموعه تئاتر شهر زده شد.

محمود سالاری، کاظم نظری، مجید قناد، هوشنگ توکلی، سیاوش تهمورث، مقصود نعیمی‌ذاکر، کاظم هژیرآزاد، حسین پرستار، محمد دشت‌گلی، قاسم زارع، حسن دادشکر، رضا فیاضی، اسماعیل خلج، سیدمجید پوراحمدی، عباس عظیمی، تاجبخش فناییان، ایرج راد، داریوش ارجمند، مهدی حامدسقایان، محمود فرهنگ، رضا بنفشه‌خواه، خسرو احمدی، حسین مسافرآستانه، جهانگیر الماسی، شکرخدا گودرزی، پریسا مقتدی از جمله حاضران در این مراسم بودند.

برچسب ها: وزیر فرهنگ ، تئاتر ، بصیرت
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات