فرهنگی >>  فرهنگی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۶۱۲۴۳

وزیر فرهنگ: بنیاد بین‌المللی شهید رئیسی تاسیس می‌شود

وزیر فرهنگ با بیان اینکه تاسیس بنیاد بین‌المللی شهید رئیسی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، گفت: انشاالله این بنیاد همزمان با ایام اربعین شهدای خدمت آغاز به کار خواهد کرد، که اتفاق مهمی خواهد بود و در قانون فعالیت‌های متنوعی برای این بنیاد پیش بینی شده است.

روز گذشته ۲۹ خرداد محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری در حکمی محمدمهدی اسماعیلی را به عنوان «رئیس ستاد برگزاری برنامه‌های بزرگداشت اربعین شهدای خدمت» منصوب کرد.

بر این اساس ستاد برگزاری مراسم چهلمین روز درگذشت رئیس جمهور شهید، با حضور اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت و نمایندگان دستگاه های مسئول تشکیل جلسه داد.

وزیر فرهنگ پس از پایان این مراسم گفت: بزرگترین ویژگی دوره حکمرانی رئیس جمهور عزیز ما این بود که حاکمیت و دولت را کاملا به میان مردم بازگرداند، نتیجه این رویکرد را هم در تشییع پرشور و میلیونی در شهرهای مختلف دیدیم.


وی با اشاره به مراسم اربعین شهدای خدمت، افزود: در مجموعه دولت و نهادهای حاکمیتی وظیفه تسهیل و پشتیبانی را برعهده داریم و کار بر دوش مردم است؛ مراسم اصلی انشاالله عصر پنج شنبه هفتم تیر در تهران و همه شهرستان ها، مراکز استان‌ها و حتی روستاها توسط مردم برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت، تصریح کرد: برای این مراسم برنامه های بسیار متنوعی در نظر گرفته شده و فعالیت های بسیار خوبی را دستگاه های مختلف پیش بینی کرده اند.

اسماعیلی با بیان اینکه تاسیس بنیاد بین‌المللی شهید رئیسی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، گفت: انشاالله این بنیاد همزمان در همان ایام آغاز به کار خواهد کرد که اتفاق مهمی خواهد بود و در قانون فعالیت های متنوعی برای این بنیاد پیش بینی شده است و انشاالله به تدریج جزئیات بیشتری از برنامه ها را در اختیار مردم عزیزمان قرار می دهیم تا حماسه‌ای بزرگ خلق کنند.

وی ادامه داد: هفتم تیرماه در تهران و مراکز استان ها برنامه ای برگزار می شود و انشاالله مراسم چهلم از مبدا زمانی تدفین شهید خدمت در مشهد مقدس و روز دوازدهم تیرماه برگزار خواهد شد.

وزیر فرهنگ گفت: تاکنون حدود ۱۴ عنوان کتاب درباره شهید خدمت تدوین شده که کارهای بررسی و ارزیابی آن به پایان رسیده است، کتابی را به هفت زبان آماده کرده ایم که انشاالله در اختیار نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور قرار خواهد گرفت.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت با تاکید بر اینکه مجموعه رایزنی های فرهنگی برنامه های متنوعی را در خارج از کشور دارند، گفت: در داخل کشور هم با حضور میهمانان برجسته ای مراسم ویژه‌ای را برای یادبود شهید رئیسی، وزیر امور خارجه و سایر شهدا خواهیم داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات