تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱  ، 
کد خبر : ۳۶۴۵۸۳
رای الیوم بررسی کرد؛

شگردهای جاسوسی موساد در لبنان

همزمان با نبرد حزب الله با رژیم صهیونیستی، تحرکات موساد علیه شهروندان لبنانی هم تشدید شده و با سوء استفاده از شرایط مالی بغرنج مردم این کشور به دنبال جذب حداکثری مزدوران است.

رای الیوم در مطلبی با اشاره تحرکات موساد علیه شهروندان لبنانی آورده است: موساد چگونه از لبنانی‌ها می خواهد که مزدوری کنند؟ وظیفه مزدور چیست؟ اسرائیل چگونه با جاسوسان ملاقات می‌کند؟ مزدور مزد خود را چطور دریافت می‌کند؟ لبنان و قوانین آن با جاسوسان چگونه برخورد می‌کنند؟

این رسانه آورده است: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، به لبنانی‌ها به ویژه ساکنان جنوب و حامی حزب الله درباره تلفن همراه هشدار داد و این هشدارها چند ماه قبل در جریان مراسم روز جانباز از زبان نصرالله بیان شد که طی آن دبیر کل حزب الله از تلفن های همراه به عنوان جاسوس قاتل نام برد که اطلاعات دقیق و رایگان به اسرائیل می دهد. نصرالله تاکید کرد: «باید درباره اطلاعاتی که از طریق تلفن همراه منتقل می‌شود بسیار محتاط بود. دوربین های متصل به اینترنت بزرگترین خدمت را به دشمن می‌دهند و باید در این نبرد خاموشش کرد.»

رای الیوم نوشت: هشدارهای دبیر کل حزب الله با هدف دست کشیدن لبنانی‌ها از تلفن همراه به ویژه در این شرایط حساس از جنگ غزه و جبهه پشتیبانی لبنان رخ می‌دهد، اما سئوال این است که لبنانی‌ها می‌توانند از تلفن همراه بی نیاز شوند و هشدارهای نصرالله را اجرایی کنند به ویژه که ترورهای موفق حزب الله در لبنان از طریق همین رخنه های جاسوسی صورت گرفته است. علاوه بر آن موساد عملا در راستای جذب و د عوت از لبنانی به مزدوری و خیانت حرکت می‌کند.

این رسانه در ادامه متن دعوت موساد از لبنانی ها برای جاسوسی را آورده است: «مهم نیست که تو شیعه یا سنی یا مسیحی یا دروزی هست، بلکه تو لبنانی هستی و این وطن توست و باید با برخی برای بازگردانیدن وطن بجنگی. پس با ما تماس بگیر». موساد با این عبارت که به نظر میهن پرستانه و وحدت بخش میان لبنانی‌هاست و از لبنانی‌ها می‌خواهد که در عمل و تحت عناوین بازگردانیدن وطن برای اسرائیل مزدوری کنند. موساد در این صفحه به طور قابل ملاحظه ای نگرانی ادعایی خود را درباره شهروندان لبنانی ابراز می دارد و در همان پست خواسته می‌شود که از لایک به این پست یا صفحه موساد در فیسبوک خودداری کنند.

رای الیوم در ادامه نوشت: موساد در شبکه های اجتماعی با سوء استفاده از اوضاع اقتصادی نابسامان در لبنان و نیاز لبنانی‌ها به پول، آنها را جذب می کند. مبلغ مزدوری تا ۱۶۰۰ دلار آمریکاست و آمدن پول به کیف پول فردی که مزدوری و خیانت را قبول می‌کند، ظرف ۵ دقیقه انجام می شود به شرط اینکه سن مزدور بالای ۲۱ سال باشد. آنچه از مزدور خواسته می‌شود فیلم گرفتن از افراد و مناطق اطرافش است و هدف تغذیه اطلاعات اسرائیل و توسعه شبکه مزدوران برای اسرائیل در لبنان است. برای اینکه مزدور از سوی اطلاعات لبنان گیر نیافتد باید که از پیام ویژه استفاده کند و از حساب شناخته شده به نامش استفاده نکند.

این رسانه آورده است: به نظر می‌رسد که دولت لبنان در برابر هجمه اسرائیلی و جذب جوانان بیکار عاجز است به ویژه که مزدوران احتمالی در برابر خدمت جاسوسی و مزدوری خود از طریق حواله های بانکی پول خود را دریافت می‌کنند که برای دولت لبنان رصد و پیگیری همه آنها میسر نیست. این علاوه بر توان اسرائیل در رصد همه لبنانی ها و شنود مکالمات آنها و لینک زدن با آنهاست.

«شفطای اشویت» رئیس سابق موساد گفت: میان حاضر شدن مردم در کشورهای عربی برای همکاری با اسرائیل و رژیم های سرکوبگر جهان عرب ارتباط وجود دارد. این رژیم ها حس عدم وابستگی ملی را ایجاد می کنند که در نتیجه آن برخی از مردم در جهان عرب آماده همکاری با اسرائیل به نشانه اعتراض به حکومت ها و رژیم های خود می‌شوند.

رای الیوم در ادامه مطلب خود آورده است: ارتش لبنان در صفحه رسمی خود اعلام کرده است که اطلاعات اسرائیل از ابزارهای مدرن شنود و رصد و دریافت اطلاعات بهره می برد. طبق آمارهای تایید شده، اسرائیل در درجه بعدی پس از آمریکا به لحاظ تولید فناوری اطلاعاتی و امنیتی محسوب می‌شود.

این رسانه نوشت: با وجود این برتری جاسوسی اسرائیلی، اداره اطلاعات لبنان طی دو سال اخیر قریب به ۲۰ مزدور اسرائیلی را شناسایی کرده که برخی از آنها مسئولان سابق و فرزندان مسئولان کنونی و قبلی هستند. موساد آنها را با پول فریفته و از طریق شبکه های ارتباطاتی مراقبت نشده با آنها ارتباط برقرار کرده است. موساد با آنها در کشورهایی مانند ترکیه، یونان، قبرس و یا کشورهای آفریقایی قرار ملاقات می‌گذارد و وظایف محوله را به آنها می‌گوید. در این میان فعالان لبنانی به مسئولیت خود عمل کرده و به لبنانی ها درباره افتادن در دام مزدوری هشدار داده و سرنوشت «آنتوان لحد» و صدها مزدور آن در سال ۲۰۰۰ را یادآور می شوند که چگونه اسرائیل هنگام عقب نشینی از جنوب لنبان در آن سال آنها را مطلع نکرد و آنها را به حال خود رها کرد آنهم پس از اینکه سالها به این رژیم خدمت کرده و در کنارش جنگیدند.

رای الیوم در ادامه به قوانین لبنان درباره برخورد با مزدوران پرداخته و قانون مجازات شماره ۳۴۰ اول مارس ۱۹۴۳، قانون شماره ۲۴ ۱۳ آوریل ۱۹۶۸، قانون بایکوت اسرائیل مصوب ۲۳ ژوئن سال ۱۹۵۵، قانون ۱۹ آوریل ۱۹۶۳ و برخی دیگر از قوانین را برشمرده است که در این قوانین جاسوسی، خیانت به لبنان و ورود به اراضی فلسطین اشغالی، هرگونه کمک یا دادن خوردنی و نوشیدنی به جاسوس رژیم صهیونیستی و جا دادن به جاسوس و دادو ستد اقتصادی با صهیونیستها جرم تلقی شده و مشمول این قوانین می شود. در این قوانین میزان جرم که بیشتر آنها اعدام است را تعیین شده است

منبع: ایرنا
برچسب ها: جاسوسی ، موساد ، لبنان ، بصیرت
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات