صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۴۸۵۴۹

امیرعبداللهیان: دیداری سازنده، مفصل و ثمربخش با الهام علی‌اف داشتم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که سه‌شنبه در رأس هیأتی و برای شرکت در نشست وزرای خارجه جنبش عدم تعهد به باکو سفر کرد، امروز ضمن شرکت در این نشست و سخنرانی، در حاشیه آن با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان، رضا نجفی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه، علیرضا حقیقیان دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت خارجه، سید عباس موسوی سفیر ایران در باکو، محمدصادق فضلی مشاور وزیر و مدیرکل وزارتی و عبدالله نکونام قدیری معاون سخنگو و مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه نیز حضور داشتند.
رئیس دستگاه دیپلماسی امشب درباره این دیدار عنوان کرد: ‏امروز دیداری سازنده، مفصل و ثمربخش با رئیس جمهور محترم ⁧‫آذربایجان‬⁩ آقای الهام علی‌اف در باکو داشتم.
وی در توئیتر در ابن باره نوشت: انتظار می‌رود نتایج این گفت‌وگوی صریح و صمیمی فصل جدیدی در روابط دو کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان گشوده و دشمنان و بدخواهان دو کشور را مایوس سازد. 
به گزارش فارس، رئیس جمهور آذربایجان در دیدار امروز امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه کشورش هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور تهدیدی علیه منطقه و جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، گفت که جمهوری آذربایجان به دنبال رفع انسداد کریدورهای مواصلاتی در منطقه است و به وجود مسیرهای تاریخی ایران در منطقه پایبند است
وزیر خارجه همچنین بعد از این دیدار در جمع خبرنگاران درباره دیدارش با الهام علی‌اف گفت: این گفت‌وگو با حضور هیأت رسمی و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و دیگر مقامات کشور آذربایجان انجام شد.امنیت جمهوری آذربایجان را امنیت منطقه و امنیت ایران می‌دانیم و در خصوص حادثه‌ای که در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران رخ داد که ما را متعجب و متاسف با رئیس جمهور گفت‌وگو کردم و همانطور که روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه ایران اعلام کرد پرونده رسیدگی به اقدام مسلحانه ضارب در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مراحل تحقیقاتی خودش را کامل کرده است.
 وی افزود: با مقامات کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان اتفاق نظر داریم که مراحل تحقیق این پرونده در طرف آذربایجان با سرعت تکمیل شود.رای شدید و اشد مجازات در انتظار ضارب و هر طرفی است که در این اقدام جنایتکارانه نقش داشته است.
به گزارش فارس، این دومین سفر امیرعبداللهیان به باکو است. او در اول دی ماه ۱۴۰۰ سفر رسمی دوجانبه و یک روزه‌ای به باکو داشت و ضمن دیدار با همتای آذربایجانی با الهام علی‌اف رئیس جمهور آذربایجان نیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات