صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶  ، 
کد خبر : ۳۴۶۷۹۹

تشدید تدابیر امنیتی همزمان با آغاز رأی گیری در ترکیه

با آغاز انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه، تدابیر امنیتی در حوزه رأی‌گیری در «استانبول»، محلی که «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه قرار است رأی خود را به صندوق بیاندازد، بسیار تشدید شده است.

تشدید تدابیر امنیتی همزمان با آغاز رأی گیری در ترکیه

یکی از خبرنگاران خبرگزاری روسی «ریانووستی» که در محل رأی‌گیری در ترکیه حضور دارد، گزارش کرد که تدابیر امنیتی در حوزه رأی گیری در استانبول، جایی که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور فعلی ترکیه و یکی از نامزدهای انتخاباتی باید در آن‌جا رأی بدهد، تقویت شده است.

حوزه‌های رأی‌گیری لحظاتی پیش برای اخذ آراء انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی ترکیه آغاز به کار کرده است وآن‌طور که خبرنگاران حاضر در صحنه‌ گزارش کرده‌اند، ساعاتی قبل از آغاز به کار حوزه‌های رأی‌گیری جمع زیادی از خبرنگاران به همراه نیروهای ویژه، سربازان و نیروهای امنیتی با لباس شخصی در محل رأی‌گیری که اردوغان و یکی دیگر از نامزدهای انتخاباتی قرار است، در آن‌جا حضور پیدا کنند، حاضر شده بودند.

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که نیروهای امنیتی، نرده‌هایی را مقابل این حوزه قرار داده‌اند و از ورود هرگونه خودرو به این محل خودداری می‌کنند.

صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ترکیه از ساعت هشت صبح تا ۱۷ عصر روز یکشنبه (امروز به وقت محلی ترکیه) کار اخذ آرا را انجام می‌دهند.

«احمد ینر» رئیس اداره عالی انتخابات ترکیه چندی قبل اعلام کرده بود تعداد افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات به ۶۴ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۹۴۱ رأی دهنده رسیده که از این تعداد چهار میلیون و ۹۰۴ هزار و ۶۷۲ شهروند برای اولین بار حق شرکت در انتخابات را دارند.

به گفته او تعداد رأی‌دهندگان در داخل ترکیه ۶۰ میلیون و ۶۹۷ هزار و ۸۴۳ نفر و مابقی رأی‌دهندگان خارج از کشور است. ۱۹۱۸۸۴ صندوق رأی در داخل ترکیه و ۵۰۴۰ صندوق نیز در خارج از این کشور در نظر گرفته شده است. ۶۲۱۵ رأی دهنده نیز می‌توانند در ۴۲۱ صندوق سیار رأی خود را به صندوق بیندازند.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات