صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۴۷۲۵۶

متهمی که در آمریکا محاکمه نمی‌شود!

اخیرا استوارت رودز، بنیان‌گذار و رهبر گروه راست‌گرای افراطی «سوگندنگهداران» که نقش مهمی در یورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا داشت، به تحمل ۱۸ سال زندان محکوم شد.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif این روز‌ها پرونده مربوط به شورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ در آمریکا همچنان به یک غوغای رسانه‌ای تبدیل شده است. با این حال به نظر می‌رسد نهاد‌های امنیتی آمریکا و کنگره، علاقه چندانی نسبت به محاکمه متهم اصلی این ماجرا یعنی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق این کشور ندارند. اخیرا استوارت رودز، بنیان‌گذار و رهبر گروه راست‌گرای افراطی «سوگندنگهداران» که نقش مهمی در یورش ششم ژانویه ۲۰۲۱ به کنگره آمریکا داشت، به تحمل ۱۸ سال زندان محکوم شد. از مهمترین اتهام‌های متوجه او توطئه‌چینی و فتنه‌گری با هدف ترویج خشونت، تهدید جانی علیه افراد حقیقی و اخلال در جمهوریت و مبانی نظام دموکراسی آمریکایی بوده است.

* او اگرچه در روز ششم ژانویه خارج از ساختمان کنگره ماند، اما از آنجا اعضای شبه‌نظامی گروه خود را برای حمله به کنگره فرماندهی می‌کرد. بسیاری از اعضای این گروه افراطی طرفدار ترامپ در آن روز با البسه و تجهیزاتی روبروی کنگره حضور یافته بودند که گویی عازم میدان جنگ و نبرد می‌شوند. دادستان‌ها درخواست ۲۵ سال زندان کرده بودند، اما قاضی با ۱۸ سال حبس موافقت کرد. با این حال، همین مقدار زندان هم شدیدترین حکمی است که در دو سال گذشته علیه یکی از مشارکت‌کنندگان در یورش ششم ژانویه صادر شده است. دادستان‌ها توانستند با استناد به مکاتبات و ارتباطات اعضای این گروه در روز‌های قبل از ششم ژانویه، ثابت کنند که مشارکت گروه سوگندنگهداران در یورش ششم ژانویه، نمی‌توانسته صرفاً واکنش هیجانی یک تجمع مخالفان یک تصمیم سیاسی قلمداد شود بلکه آن‌ها از روز‌ها پیش برای چنین خشنوتی برنامه‌ریزی و توطئه‌چینی کرده بودند. اما در این مناقشه حقوقی-امنیتی، همچنان نام متهم اصلی یعنی دونالد ترامپ و مشاورش رودی جولیانی سانسور می‌شود! برخی تحلیلگران معتقدند بدون شک در این خصوص معامله پنهانی میان پلیس اف بی آی و تیم وکلای دونالد ترامپ صورت گرفته که در آینده، ابعاد آن می‌تواند افشا شود!

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات