صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۴۷۸۷۰

‌وزیر ارشاد‌: ایران و ونزوئلا‌ کارخانه تولید مشترک راه‌اندازی می‌کنند

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌ازظهر امروز در بدو ورود به استان کردستان در فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران به اهداف سفر خود به این دیار پرداخت و اظهار داشت: استان کردستان، استان فرهنگ، ادب و هنر کشور و از افتخارات ایران عزیز و میراث بزرگ کشورمان است.

‌وزیر ارشاد‌: ایران و ونزوئلا‌ کارخانه تولید مشترک راه‌اندازی می‌کنند/ فعالیت رایزن‌های فرهنگی در ونزوئلا و برزیل‌

وی گفت: ما به همه افتخارات فرهنگی و هنری کشور به ویژه استان کردستان بالیده و خود را خادم مردم دانسته و از توسعه فرهنگی استقبال می‌کنیم.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با قدردانی از حمایت‌های استاندار از حوزه فرهنگ و هنر کردستان تصریح کرد: خوشبختانه قدم‌های جدیدی برای توسعه فرهنگ و هنر برداشته شده و سنندج پایتخت فرهنگی کشور شده و مسیر توسعه و رشد در حال طی شدن است.

وی افزود: مصوبات سفر سال گذشته رئیس‌جمهور به استان کردسنان را پیگیری کرده و میزان پیشرفت و تحقق آن را در این سفر بررسی خواهیم کرد.

اسماعیلی بیان کرد: استان کردستان از اولویت‌های اصلی وزارت ارشاد بوده و با همه امکانات جهت حمایت از توسعه و برقراری عدالت فرهنگی در این استان پای کار هستیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به جزئیاتی از دستاوردهای سفر اخیر رئیس‌جمهور و خود به ونزوئلا پرداخت و اظهار کرد: به واسطه دولت‌های ضد امپریالیسمی ونزوئلا آماج شدیدترین فتنه‌ها و تحریم‌ها بوده اما خوشبختانه توانسته‌اند بخش عمده‌ای از مشکلات را پشت سر بگذارند.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: در سه ماهه اخیر سه سفر با وزرای ونزوئلا داشتیم و وزیر فرهنگ آنان نیز مهمان نمایشگاه کتابخانه ما بود و گام‌های بلندی بر می داریم و به زودی جزئیات آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی از راه‌اندازی رایزن‌های فرهنگی در ونزوئلا و برزیل خبر داد و خاطرنشان کرد: در ماه مهر روز جمهوری اسلامی خواهیم داشت و راه‌اندازی کارخانه تولید مشترک کاغذ آخرین برنامه عملیاتی در این سفر بود.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در کنار خودکفایی کاغذ ملی، کاغدهای با استاندارد بالا برای حوزه صادرات آمریکای لا‌تین و مرکزی استفاده خواهیم کرد و ظرف ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید‌

به گفته اسماعیلی، دولت جمهوری اسلامی همزمان با توسعه روابط اقتصادی و سیاسی و حوزه انرژی و فنی؛ نگاه ویژه‌ای به حوزه مستمر فرهنگی در این کشورها دارد و آمریکای لاتین نیز پذیرای برنامه‌های ماست.

به گزارش تسنیم؛ بازدید از پروژه تالار مرکزی سنندج و نگارخانه هنر این شهر، دیدار با استاندار و حضور در یادواره شهدای 15 خرداد سال 63 بانه و چند برنامه فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های سفر یک‌روزه وزیر ارشاد به کردستان است.

 

منبع: تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات