اقتصادی >>  اقتصاد بین الملل >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۴۷۸۷۳

مسکو و قاهره در حال انجام مبادلات با ارزهای ملی هستند

 به نقل از روسیا الیوم، «آناتولی آکساکوف»، رئیس کمیسیون بازارهای مالی دومای دولتی روسیه گفت که روسیه و مصر در حال انجام مبادلات با ارزهای ملی هستند، همان طور که مسکو در این زمینه با ابوظبی مذاکره می‌کند.

مسکو و قاهره در حال انجام مبادلات با ارزهای ملی هستند

آکساکوف در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ با شرکت در برنامه «نیوز میکر» در گفت‌و‌گو با روسیا الیوم گفت: ما با مصر به دو ارز ملی معاملات متقابل داریم و در حال مذاکره با امارات (در این زمینه) هستیم.

وی افزود: درصد دلار در معاملات بین‌المللی ارزی طی دو سال از ۷۰ درصد به ۶۰ درصد کاهش یافته است و انتظار دارد به دلیل سیاست تحریمی ناعادلانه آمریکا، بسیاری از کشورها به ارزهای رایج مشترک (ملی) روی بیاورند.

این نماینده مجلس روسیه همچنین تاکید کرد: ۷۰ درصد معاملات روسیه با ایران با دو ارز ملی انجام می‌شود.

آکساکوف در مورد تاریخ راه اندازی روبل دیجیتال گفت: ما قانونی را در مورد روبل دیجیتال تصویب کردیم و این ارز در نیمه دوم سال جاری ظاهر می‌شود و ما می‌توانیم با ایجاد ارزهای ملی دیجیتال به کشورهای عربی و دوست کمک کنیم.

فعالیت‌های مجمع بین‌المللی اقتصادی سن پترزبورگ از دیروز چهارشنبه چهازدهم ژوئن آغاز شد و تا هفدهم ژوئن ادامه دارد و هیئت‌هایی از بیش از 100 کشور جهان در آن حاضر هستند، این رویداد بین‌المللی قرار است بر روی مسائل اقتصادی و چالش‌های پیش روی روسیه، بازارهای نوظهور و کل جهان متمرکز باشد.

به گفته مسئولان روس، این مجمع بستری موثر برای تبادل نظر و تجارب بین سیاستگذاران، مقامات و نمایندگان بخش تجاری از کشورهای مختلف جهان است.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات