تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷  ، 
کد خبر : ۳۴۷۸۴۷

دیدار سیاستمدار برجسته مصری با سیدحسن نصرالله

سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله امروز «حمدین صباحی» رئیس حزب «الکرامه» مصر و دبیر کل کنگره ملی عربی را به حضور پذیرفت.

دیدار سیاستمدار برجسته مصری با سیدحسن نصرالله/ تاکید بر لزوم حمایت جامع از آرمان فلسطین

این دیدار در حضور «عمار الموسوی» مسئول روابط عربی و بین‌المللی در حزب الله انجام شد.

به گزارش روابط عمومی حزب‌الله در این دیدار دو طرف، درباره وضعیت کلی کشورهای عربی به طور کلی و تحولات فلسطین به شکل ویژه گفتگو و بر مسئولیت امت اسلامی در قبال مسئله مقدس فلسطین و اهمیت فعال‌سازی چارچوب‌های ملی و فراگیر در این راستا تاکید کردند.

حمدین صباحی یک سیاستمدار برجسته مصری است. تاسیس برخی کمیته‌های مردمی برای حمایت از مقاومت و  مخالفت با عادی سازی  رابطه با رژیم صهیونیستی و ساماندهی کاروانهای حمایت از مردم عراق (در زمان حکومت صدام معدوم) و ملت تحت اشغال فلسطین،  حمایت از مقاومت مردمی  ضد آمریکا در پی تجاوز این کشور به عراق و محاصره سفارت آمریکا در قاهره، تاسیس  نهضت بین المللی مقابله با جهانی سازی و سلطه طلبی آمریکا و اشغالگری صهیونیستی از جمله فعالیت‌های برجسته حمدین صباحی می‌باشد.

وی همچنین در سال 2012 نامزد ریاست‌جمهوری مصر و رقیب اصلی «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور کنونی این کشور نیز بود. وی از مخالفان سرسخت امضای معاهده سازش کمپ دیوید میان قاهره  و تل آویو است. صباحی در سال 2008 اولین نماینده پارلمان مصر  بود که که محاصره نوار غزه از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی را با ورود به این منطقه و دیدار با برخی رهبران حماس شکست و طی این دیدار حمایت ملت مصر را از مردم تحت محاصره غزه مورد تاکید قرار داد. وی به همراه جمعی از بازرگانان مصری با رهبران مقاومت فلسطین دیدار کرده بود.

 

منبع:‌ تسنيم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات