صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹  ، 
کد خبر : ۳۴۸۲۸۵

زائران ایرانی دعای عرفه را در صحرای عرفات زمزمه کردند + تصاویر

مراسم دعای روح‌بخش عرفه در صحرای عرفات با حضورپرشور زائران بیت‌الله الحرام در فضایی آکنده از معنویت معنوی در چادر بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ سرپرست حجاج ایرانی، سید عباس حسینی؛ رئیس سازمان حج و زیارت، پیرحسین کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر و حسن زرنگار سرپرست سفارت کشورمان در عربستان و جمعی از خانواده شهدا حضور داشتند، زائران ایرانی فرازهای دعای عرفه امام حسین (ع) را با نوای حاج عباس حیدرزاده و مهدی سروری در فضایی آکنده از معنویت زمزمه کرده و به مناجات و دعا با معبود خویش پرداختند.

مراسم دعای عرفه که همان وداع امام حسین (ع) با حج است همچنین در دیگر چادرهای زائران ایرانی در سرزمین عرفات به صورت منسجم برگزار‌ شد.

سخنران مراسم دعای عرفه حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی بود که ابتدا درباره اهمیت و ویژگی‌های دعای عرفه سخن گفت و ارزش روز عرفه را با شب قدر مقایسه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی که پیش از آغاز مراسم دعای عرفه برای زائران ایرانی حاضر در چادر بعثه مقام معظم رهبری صحبت می‌کرد با تاکید بر اینکه انسان نباید مأیوس باشد و امید بی تلاش هم خوب نیست، به فرازهایی از دعای عرفه اشاره کرد و گفت: مهمترین پیام دعای عرفه امید است. انسان باید امیدوار باشد چرا که امید اساس حرکت است و در آیات متعددی به آن اشاره شده است.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با تأکید مجدد بر این که انسان نباید ناامیدی را درون جسم و روح خود جای دهد ، خاطرنشان کرد: بدترین درد برای انسان ناامیدی است.

وی یکی دیگر از ویژگی‌های دعای عرفه را «توبه» بندگان عنوان کرد و گفت: باید انسان‌ها را به توبه تشویق کرد. اگر گناه یا خطایی از انسان سر زده باشد و فرصت خواندن دو رکعت نماز را داشته باشد می تواند توبه کند و از آن گناه دست بکشد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه هیچکس به اندازه خدا به انسان نزدیک نیست و باید استجابت دعا را از او خواست، گفت: اگر انسانی دعا زیاد کرد و مشکلاتش حل نشد باید بداند که کارش در جای دیگری گیر است.

مراسم دعای عرفه پیش از غروب آفتاب تمام ‌می‌شود و زائران برای رفتن به مشعر‌الحرام آماده می‌شوند.

امسال حدود دو میلیون و 300 هزار زائر در سرزمین عرفات حضور دارند و امروز هر کدام در گوشه‌ای از این سرزمین، به مناجات و دعا پرداختند.

حج تمتع , حج تمتع 402 , دعای عرفه , زائران ,حج تمتع , حج تمتع 402 , دعای عرفه , زائران ,حج تمتع , حج تمتع 402 , دعای عرفه , زائران ,حج تمتع , حج تمتع 402 , دعای عرفه , زائران ,حج تمتع , حج تمتع 402 , دعای عرفه , زائران ,حج تمتع , حج تمتع 402 , دعای عرفه , زائران ,حج تمتع , حج تمتع 402 , دعای عرفه , زائران ,

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات