بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۷  ، 
کد خبر : ۳۴۹۰۲۱

مجوز آمریکا به عراق برای تسویه پول برق ایران از طریق «بانک های غیر عراقی»

 یک مقام آمریکایی که خواسته نامش فاش نشود به خبرگزاری رویترز گفت آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا معافیت جدیدی برای ۱۲۰ روز امضا کرده که به عراق اجازه می‌دهد بهای برق خریداری‌شده از ایران را تسویه کند. 

مجوز آمریکا به عراق برای تسویه پول برق ایران از طریق «بانک های غیر عراقی»

مطابق این گزارش، به عراق اجازه داده شده هزینه برق را از طریق یک بانک غیرعراقی با ایران تسویه کند. رویترز نوشته این نخستین بار است که اجازه داده می‌شود چنین پول‌هایی وارد حساب‌هایی در بانکهای غیرعراقی شود.

مقام آمریکایی گفته بانکهای غیرعراقی هنوز برای آزادسازی وجوه ایران به اجازه آمریکا نیاز خواهند داشت و استفاده از آن پول، مطابق رویه‌های گذشته تنها برای خرید برخی کالاها امکان‌پذیر خواهد بود.

مقام آمریکایی که اشاره به نام او نشده مدعی شده ایالات متحده امیدوار است این معافیت فشارهای ایران بر روی عراق برای دسترسی به پول را کاهش دهد. پیش از این، این پول‌ها فقط می‌توانست به حساب‌های محدودی در عراق واریز شود.

وزارت برق عراق چهاردهم تیر ماه جاری اعلام کرد که کاهش واردات گاز از ایران باعث شده تا تولید برق در این کشور پنج هزار مگاوات کم شود. وزارت برق عراق می‌گوید: با وجود بهتر شدن شرایط شبکه توزیع برق طی سال‌های گذشته در این کشور، کاهش ورود گاز از ایران، به از دست رفتن ۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق عراق منجر شده است.

طبق مقررات تحریم‌های آمریکا تسویه بهای برق با ایران تنها از طریق برخی حساب‌های محدود در عراق امکان‌پذیر است و این وجوه، تنها برای خرید برخی کالاها در اختیار ایران قرار خواهد گرفت. 

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات