سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۴۹۱۰۳

بهادری‌جهرمی: بر بهبود وضعیت اقتصادی مردم متمرکز شده‌ایم

علی بهادری جهرمی شب گذشته در جمع دانش‌آموختگان حوزوی در مشهد اظهار داشت: متاسفانه در سال‌های گذشته تولید خودرو بسیار کاهش یافت که این امر موجب افزایش تقاضا و در نهایت عدم پاسخ به بازار خودرو شد.

بهادری‌جهرمی: بر بهبود وضعیت اقتصادی مردم متمرکز شده‌ایم/ تحقق هدف‌گذاری دولت در تولید خودرو

وی افزود: با وجود کمبود منابع ارزی، دولت سیزدهم از همان ابتدا افزایش تولید خودرو را در دستور کار خود قرار داد و موفق شد در سال گذشته با تولید یک میلیون و 330 هزار خودرو، صددرصد هدف‌گذاری خود را محقق کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: از سوی دیگر، دولت با تنظیم لایحه واردات خودرو سعی کرد با تامین نیاز بازار، نا‌به‌سامانی در این حوزه را برطرف کند.

بهادری‌جهرمی درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن نیز گفت: دولت با شجاعت از همان ابتدا هدفگذاری ساخت 4 میلیون مسکن را اعلام کرد و اقدامی را که از نظر بسیاری محال بود را در مسیر اجرا قرار داد.

وی افزود: ایجاد مسکن روستایی، احداث مسکن محرومان، تشکیل شهرهای جدید و نگاه ویژه به بافت های فرسوده از مهمترین محورهای ساخت مسکن دولت سیزدهم است.

سخنگوی دولت بیان کرد: دولت سیزدهم در حالی ساخت یک میلیون واحد در سال را دنبال می‌کند که در سال 1399 فقط 450 هزار مسکن احداث شده بود.

بهادری‌جهرمی با بیان اینکه تاثیر اقدامات زیر‌ساختی زمان‌بر است، اظهار داشت: اولویت دولت مردمی بهبود وضعیت اقتصادی مردم است در عین حال این اولویت به معنای کنار گذاشتن موضوعات دیگر از جمله مباحث فرهنگی نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نگاه ویژه دولت به توسعه شبکه ملی اطلاعات گفت: طرح شبکه ملی اطلاعات از حدود 12 سال قبل مطرح شده است که این طرح تا پیش از آغاز دولت سیزدهم فقط 25 درصد پیشرفت کرده بود.

سخنگوی دولت اضافه کرد: پس از آغاز فعالیت دولت سیزدهم این طرح تاکنون به 60 درصد پیشرفت رسیده است که در نوع خود نیز یک رکورد به شمار می‌رود.

 ایران جز 10 کشور برتر در دسترسی روستاها به آب آشامیدنی است

بهادری جهرمی همچنین  روز جمعه در جمع کادر اجرای طرح ولایت در مشهد اظهارداشت: موضوع آب و دسترسی تمام مردم به آب آشامیدنی و اجرای طرح‌های آبرسانی از دغدغه های دولت سیزدهم است و از همان ابتدا اهتمام ویژه ای به آن شده است.

وی ادامه داد: دولت‌ سیزدهم در آغاز عمر خود با خزانه و انبارهای خالی رو به رو بود و باید ناترازی 530 هزار میلیاردی تومانی را سر و سامان می‌داد که رفع این مشکلات نیاز به زمان داشت.

سخنگوی دولت اضافه کرد: اغتشاشات اخیر با تمام ناراحتی‌ها و مشکلاتی که ایجاد کرد اما با شفاف‌سازی، این مزیت را داشت که همه فهمیدند گروهک‌های مقابل جریان جمهوری اسلامی چه نوع افرادی هستند و حاضرند تا چه میزان علیه ملت ایران دست به اقدامات تروریستی، تجزیه‌طلبانه و خشونت‌آمیز بزنند.

وی با اشاره به برخی مشکلات در حوزه آموزش و پرورش گفت: این حوزه بسیار وسیع است و اقدامات خوبی در آن انجام گرفته است اما برای عملکرد شایسته‌تر نیاز است شورای انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی نگاه ویژه به ساختار آن داشته باشد.

بهادری‌جهرمی ادامه داد: ضعف در کادرسازی نیروی متعهد و توانمند یکی از نیازهای قطعی و اساسی است و باید در این موضوع نیز گام‌‌های جدی‌تری برداشته شود.

وی با اشاره به رویکرد دولت درباره موضوعات مختلف گفت: دولت سیزدهم با برنامه و راهبرد به سراغ چالش‌‌ها می‌رود و می‌داند دشمن به دنبال آن است که با تحت فشار قرار دادن مردم، آنها را ناراضی کند.

 

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات