بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴  ، 
کد خبر : ۳۴۹۶۱۸

امیرعبداللهیان: آقای رئیسی دوم شهریورو پاییز به آفریقای جنوبی سفر ‌می‌کند

حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه بعدازظهر امروز پیش از ترک تهران به مقصد پرتوریا در جمع خبرنگاران گفت: بعد از سه سالی که از کرونا می‌گذرد برای اولین بار با یک وقفه سه ساله نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و آفریقای جنوبی در پرتوریا برگزار می‌شود.

امیرعبداللهیان: آقای رئیسی دوم شهریورو پاییز به آفریقای جنوبی سفر ‌می‌کند
این نشست فرصتی است که با رئیس جمهور آفریقای جنوبی و همتای خودم آخرین وضعیت مناسبات دوجانبه و برخی موضوعات بین‌المللی را مورد بحث قرار دهیم.

وی افزود: از روز دوشنبه تیمی از معاونان وزارت خارجه و بخش خصوصی به این کشور سفر کرده‌اند و با مدیریت مدیران کل سیاسی دو وزارتخانه موضوعات مربوط به همکاری دو کشور برای آماده کردن اسناد و سفر رئیس جمهور ایران به آفریقای جنوبی را در دستورکار دارند.

وزیر خارجه بیان کرد: آقای رئیسی دوم شهریور از سوی همتای خود برای شرکت در نشست دوستان بریکس به این کشور دعوت شده است و تاریخی در پاییز مورد توافق قرار گرفته برای بخش دوجانبه سفر ایشان که در سفر دوجانبه نیز برنامه‌های مفصلی تدارک دیده شده است.

وی گفت: در جریان سفر کنونی هماهنگی‌ها برای دو سفر رئیس جمهور به آفریقای جنوبی نیز در دستورکار ماست.
وزیر خارجه افزود: آفریقای جنوبی کشور مهم در قاره آفریقاست و روابط دیرینه‌ای با این کشور داشته‌ایم و احیای کامل روابط نیز از دیگر برنامه‌های در دستورکار این سفر است.

 

منبع: فارس

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات