بین الملل >>  سیاست خارجی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۵۵۱۳۱

حمایت ایران از اقدام آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای حمایت خود را از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری اعلام کرد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۰ دی ماه در حمایت از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی نزد دیوان بین‌المللی دادگستری بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: بیش از سه ماه متوالی از حملات نظامی همه جانبه و وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و نیز ساکنان کرانه غربی می‌گذرد و رژیم یاد شده در سایه حمایت همه جانبه، نامحدود و بدون قید و شرط برخی دولت‌ها، مرتکب همه انواع جنایات مندرج در کنوانسیون‌های بین‌المللی علیه ملت مظلوم فلسطین شده و این جنایات همچنان ادامه دارد.

در بیانیه مذکور عنوان شده است: جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر با محکوم کردن شدید جنایات جنگی و نسل کشی رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه ملت فلسطین، حمایت خود را از رویکرد مقاومت بعنوان اقدام رهایی بخش و حق مشروع و شناخته شده طبق حقوق بین‌الملل برای ملت فلسطین در مقابله با اشغالگری، اعلام می‌کند.

در این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید مجدد بر لزوم اقدام فوری و قاطع مجامع و سازمان‌های بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد در ایجاد بازدارندگی مؤثر و توقف کامل حملات نظامی رژیم صهیونیستی علیه غزه و با تاکید بر نوع نگاه و رویکرد اصولی خود نسبت به رژیم صهیونیستی بعنوان رژیمی جعلی و نامشروع، مراتب حمایت خود را از اقدام دولت آفریقای جنوبی علیه رژیم یاد شده نزد دیوان بین‌المللی دادگستری با استناد به کنوانسیون پیشگیری و مجازات نسل‌کشی ۱۹۴۸ اعلام می‌کند.  

این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران اقدام دولت آفریقای جنوبی را اقدامی مسئولانه، شجاعانه و شرافتمندانه مبتنی بر حقوق بین‌الملل در دفاع از ملت فلسطین ارزیابی می‌کند و خواستار حمایت قاطع جامعه بین‌المللی به منظور احراز مسئولیت بین‌المللی و مسئولیت کیفری مرتکبان است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات