صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰  ، 
کد خبر : ۳۵۰۱۲۸

سردار رضایی: هنجارشکنان دیگر آرامش نخواهند داشت

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه هنجارشکنان دیگر آرامش نخواهند داشت، گفت: مردم ایران مطمئن باشند دیگر اجازه توسعه جرم را نخواهیم داد.

سردار قاسم رضایی در حاشیه مراسم وداع با دو شهید فراجا در ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان، اظهار داشت: برای من جای توفیق است که ببینم ملت بزرگ ایران و مردم بزرگ استان اصفهان، این‌چنین قدردان مسیر و عملکرد فرزندان خود که در این سازمان مقدس و در این راه فداکاری می‌کنند، هستند.

سردار رضایی: هنجارشکنان دیگر آرامش نخواهند داشت

وی ادامه داد: وقتی فرمانده استان اصفهان گزارش دادند که وداع و تجدید میثاق با این 2 شهید است، حضور این‌چنین جمعیتی باور نکردنی بود و اینجا میزبان و میهمان یک حرف است و این صراط مستقیم انقلاب اسلامی است تا فراموش نکنیم که این استان و شهرستان اصفهان از 300 شهید استقبال کردند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با اشاره به اینکه‌‌ امروز ما دل‌سوخته‌های این شهدا را می‌بینیم و داغدار این عزیزان هستیم، بیان کرد: جوانان این مملکت جز آرامش، امنیت، فداکاری برای مردم و پاسداشت راه همه خوبان و شهدا بر خود چیزی نمی‌بینند و وقتی یک هنجارشکن آرامش جامعه را برهم می‌زند این‌ جوانان خود را برای مردم فداکاری می‌کنند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی آرمان عمیقی دارد بنابراین تهدیداتی هم که می‌شود متناسب با این آرمان است و مجموعه مقدس انتظامی در سراسر کشور، مرزها، شهرها و جاده‌ها خود را فدایی ملت می‌داند، چون از میان مردم و برای مردم است و ما قدردان این شهدا و خانواده آن‌ها هستیم.

سردار رضایی با بیان اینکه پیام این شهدا آرامش، امنیت و پاسداری از آرمان انقلاب اسلامی‌ است، گفت: آن چیزی که تکلیف ما را بیشتر از قبل می‌کند شناخت و استمرار راه شهدا است و پیام شهدا بر آن کسانی که هنجارشکنی می‌کنند بازگشت به آغوش قانون در جامعه است و آنکه آرامش مردم را برهم نزنید و هنجارشکنان باید بدانند این ملت سازمانی دارد به نام سازمان مقدس انتظامی که در ایجاد آرامش و مقابله با هرگونه هنجارشکنی مسئولیت قانونی دارد.

وی با اشاره به مؤلفه اطاله دادرسی که باید بررسی شود، بیان کرد: به واسطه قانون ضعیف اطاله دادرسی که وضع‌شده است مجرمین به موقع اعمال قانون نمی‌شوند و آنچه که از مسئولان ذی‌ربط انتظار می‌رود این است که بخشی از چالش‌های مدیریتی به‌ویژه دستگاه قانون‌گذار را اصلاح‌کرده و اجازه توسعه هنجارشکنی را ندهد.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور با بیان اینکه نیاز این کشور انقلابی یک اقدام انقلابی است، تصریح کرد: عدم تناسب مجازات با جرم یکی دیگر از مؤلفه‌های است که بیشترین فشار و آسیب را روی دستگاه قضایی، انتظامی و مردم تحمیل می‌کند و نباید به‌گونه‌ای با جرم و مجرم رفتار کرد تا روند رسیدگی طولانی شود.

وی با بیان اینکه این اتفاق به وسیله سلاح غیرمجاز اتفاق افتاد، عنوان کرد: مأمور انتظامی تکیه‌گاه مردم و مظلومان است و باید مروری کنیم بر سال‌های گذشته و ببینیم بر آن‌هایی که به مأموران تعدی کردند چه اتفاقی برایشان افتاده است.

سردار رضایی با بیان اینکه نباید چنین سلاح‌های غیرمجازی در اختیار افراد هنجارشکن باشد، خاطرنشان کرد: 2 مؤلفه اطاله دادرسی و عدم تناسب مجازات با جرم دست دستگاه قضایی و انتظامی را بسته است و پیام این جمع برای مسئولان و نمایندگان انقلابی این است که به هر فوریتی که مدنظر دارند این2 مؤلفه را تسریع کنند.

وی گفت: راه شهدا راه درستی است اما دارای پیام هست و امیدوارم مسئولان مربوطه این پیام را دریافت کرده باشند و با فوریت، حقوق شهروندی را مدیریت کرده و به ‌موقع با هنجارشکنان برخورد کنند و اگر قانون به موقع اجرا شود بخش زیادی از مردم دچار ناهنجاری نخواهند شد و این پیام شهدا است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات