صفحه نخست >>  عمومی >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۵۰۱۷۷
حسن هانی‌زاده کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و روابط بین‌الملل

دست و پا زدن‌های رژیم صهیونیستی قبل از فروپاشی

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی بعد از حملات صورت گرفته به دمشق پایتخت سوریه بر این موضوع اذعان کرده که حملات هوایی شب گذشته به دمشق پاسخ این رژیم به عملیات‌های استشهادی در داخل و خارج از کرانه باختری بوده است.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ حسن هانی‌زاده

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی بعد از حملات صورت گرفته به دمشق پایتخت سوریه بر این موضوع اذعان کرده که حملات هوایی شب گذشته به دمشق پاسخ این رژیم به عملیات‌های استشهادی در داخل و خارج از کرانه باختری بوده است. مساله حائز اهمیت این است که به اذعان خود منابع اطلاعاتی صهیونیستی آن‌ها به این دلیل به دمشق حمله کرده‌اند تا به خیال خام خود ضرباتی به اقدامات و حملات حماس و حزب‌الله وارد کنند.
بی‌شک نتانیاهو در باتلاقی قرار گرفته که هر چه قدر دست و پای بیشتری بزند در آن باتلاق گرفتار‌تر می‌شود و نمی‌تواند خود را از عمق گرفتاری و چالش‌هایی که در آن غوطه‌ور شده است نجات دهد.

نخست‌وزیر اسرائیل در طول نزدیک به یک سال گذشته که زمینه‌های لازم را برای تشکیل یک کابینه به ناچار فراهم کرد شاهد این موضوع بوده است که کابینه بار‌ها و بار‌ها متحمل شکست‌های مختلفی شده است که دولت نتانیاهو قادر به جمع کردن و فائق آمدن بر آن‌ها نیست.

رسانه‌های داخلی رژیم صهیونیستی، ساکنان اراضی اشغالی به این موضوع اذعان دارند که دولت نتانیاهو با بحران‌های عمیقی دست و پنجه نرم می‌کند که از آنجمله می‌توان به تشدید بحران‌های داخلی، وقوع تظاهرات گسترده‌ای که طی هفته‌های متوالی علیه کابینه و شخص نتانیاهو برگزار می‌شود و فساد اقتصادی نخست‌وزیر و چالش‌های متعدد اقتصادی رژیم غاصب اشاره کرد.

با اینکه دولت اسرائیل ادعا کرده که به دنبال ضربه زدن به حزب‌الله است، اما در طول یک سال گذشته حداقل شش مورد عملیات سنگین نظامی علیه رژیم صهیونیستی و تاسیسات این رژیم کودک‌کش از سوی رزمندگان فلسطینی انجام شده است که خسارات سنگینی به این رژیم تحمیل کرده است.

شکست پیاپی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با جنیش‌های مبارز فلسطینی و وجود بحران اقتصادی مختلفی که جامعه صهیونیست‌ها را چند قطبی کرده است همه و همه نشان‌دهنده بحران‌های جدی در اسرائیل است که دولت وقت راهکاری برای حل آن‌ها ندارد. کابینه نتانیاهو با بحران‌های متعددی دست و پنجه می‌کند به این خاطر به دنبال تنش‌زایی خارج از سرزمین‌های اشغالی است تا برای مدت محدود و موقتی بار فشار را از روی شانه خود بردارد.

تجربه نشان داده هر گاه اسرائیل با بحرانی مواجه شده تلاش کرده این بحران را به فراسوی مرز‌های فلسطین اشغالی منتقل کند، بنابراین حملات اخیری که اسرائیل علیه مناطق مختلف سوریه داشته است، صرفاً با امید به جبران شکست‌های داخلی خود صورت گرفته است در حالی که سران رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند از باتلاقی که خود درست کرده‌اند با چنین حملات و تدابیری نجات نمی‌یابند.

سران رژیم صهیونیستی به درستی بدین موضوع واقف هستند که ناکامی‌های آن‌ها سلسله‌وار ادامه دارد و نمی‌توانند با حمله به سوریه یا مواضع حزب‌الله و جنبش‌های مبارز فلسطینی افکار عمومی را از چالش‌های متعدد خود در حوزه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی دور کنند تا معترض آن‌ها نشوند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات