صفحه نخست >>  عمومی >> یادداشت کوتاه
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۵۰۹۳۷

تلاش ناکام دشمنان

آن‌کسانی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند دشمن ملتند، برای دشمن کار می‌کنند؛ چه خودشان بفهمند، چه نفهمند. گاهی کاری می‌کنند، نمی‌فهمند چه‌کار می‌کنند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی

به اغتشاش کشاندن دوباره کشور برنامه پرحجم رسانه‌های معاند در این روزهاست؛ مسئله‌ای که هوشیاری نیرو‌های انقلاب و ملت ایران را به‌منظور عبور از بحران می‌طلبد. رهبر معظم انقلاب در دیدار با هزاران نفر از مردم «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» درباره برنامه‌های دشمن فرمودند: «دشمن دو نقطه اساسی را هدف گرفته: یکی وحدت ملی، یکی امنیت ملی. وحدت ملی مهم است؛ نگذارید وحدت را به هم بزنند.»

معظم‌له در ادامه افزودند: «آن‌کسانی که امنیت ملی را تهدید می‌کنند دشمن ملتند، برای دشمن کار می‌کنند؛ چه خودشان بفهمند، چه نفهمند. گاهی کاری می‌کنند، نمی‌فهمند چه‌کار می‌کنند!»

نکته مهم این است که وزیر اطلاعات در برنامه تلویزیونی اخیر برخی اقدامات براندازانِ دشمنان علیه امنیت کشور را تشریح کرده و اظهار داشتند: «نزدیک مرز ما کارخانه اسلحه‌سازی ایجاد کردند و سلاح‌های تولیدشده به ایران قاچاق می‌شد. اقلیم کردستان عراق مرکزی برای سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل شده است و تمام تجزیه‌طلبان آنجا احیا می‌شوند. آلمان، پرچم مخالفان ایران را دورهم جمع می‌کند؛ این‌ها فقط چند نمونه از فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی علیه امنیت کشورمان است.»

توجه و هوشیاری آحاد ملت در شرایط کنونی بسیار مهم است، همگان باید بدانند که شرایط جهانی در آستانه یک تحول مهم قرار دارد؛ زیرا از یک‌سو جریان استعمارگر و لیبرال دموکراسی در حال ضعیف شدن است. آمریکا از نظر اقتصادی، امکان دخالت موفق و تغییر دولت‌ها در دیگر کشور‌ها و... را ندارد و در ده سال اخیر حتی نتوانسته است یک دولت را جابه‌جا کند. آن‌ها پس از سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد دلاری و جنگ‌افروزی در غرب آسیا مجبور به فرار از این منطقه شده‌اند. در کنار این مسئله ظهور قدرت‌های جدید منطقه‌ای و جهانی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

از سوی دیگر مسئله تشکیل گروه بحران که رهبر انقلاب اشاره کردند هم باید تحلیل شود: ضعف جریان غرب‌گرا به معنای پایان تقابل نیست. آن‌ها برای خارج کردن خود از شرایط ضعف و افول برنامه‌ریزی و نقشه طراحی کرده‌اند. مأموریت «گروه بحران» بحران‌سازی در دیگر کشورهاست. تأکید این گروه بر شکاف‌های قومی، مذهبی و جنسیتی در ایران است و تلاش می‌کند تا با فعال کردن این شکاف‌ها در کشور بحران‌آفرینی کند.

سردار سرتیپ محمد کاظمی «رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» درباره برنامه‌های دشمن می‌گوید: «مشغول کردن همزمان ایران به طیفی از بحران‌های داخلی، تأمین مالی گروه‌های خارجی، تحریک اقوام، القای ناکارآمدی نظام، تداوم فشار‌ها و تحریم‌ها، قریب‌الوقوع نشان دادن حمله نظامی و انزوای گسترده‌تر سیاسی جزء نقشه غرب علیه ملت ایران است.»

در پایان اینکه در وضعیت حساس کنونی، بیداری و بصیرت ملت از اهمیت بالایی برخوردار است. معیار و ملاک را قرآن در اختیار جامعه اسلامی گذاشته است. کوتاهی در فهم شرایط و تحلیل وقایع می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را بر ملت ایران تحمیل کند. نباید فراموش کنیم که کسانی که کودتای ۳ اسفند ۱۳۹۹ و ۲۸ خرداد ۱۳۳۲ را راه‌اندازی کردند، امروزه هستند و دارند علیه ملت ایران فعالیت می‌کنند. در حالی که برنامه دشمن فعال کردن شکاف‌های داخلی است، اقدامات و هوشیاری مسئولان اجرایی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. نباید فراموش کنیم که رهبر معظم انقلاب در دیدار صد‌ها نفر از مردم اصفهان فرمودند: «دهه نود از لحاظ اقتصادی دهه خوبی نبود.» حل چالش‌های سیاسی، فرهنگی، قومی و مذهبی باید در اولویت کاری مسئولان قرار داشته باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات