سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۵۱۳۷۳

واکنش فرمانده عملیات نیروی زمینی سپاه به ‌‌درگیری در "ارمنستان و قره‌باغ"

فرمانده عملیات نیروی زمینی سپاه با اشاره به ‌‌درگیری در "ارمنستان و قره‌باغ" گفت: خواست دشمن درگیری و ناامنی در غرب آسیاست و با این هدف فروش سلاح‌های خود را پیگیری می‌کند.

سردار مرتضی میریان در  کاشان ‌ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جمهوری اسلامی براساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای قدرت‌سازی به یک قدرت تعیین‌کننده‌ای در منطقه و غرب آسیا رسیده است.

واکنش فرمانده عملیات نیروی زمینی سپاه به ‌‌درگیری در

وی با بیان اینکه به بهترین نحو ممکن از منافع جمهوری اسلامی دفاع شده و اجازه تعرض حتی به یک وجب از خاک ایران اسلامی را نداده‌ایم، افزود: در زمان رضاشاه و جنگ 1320 و حمله شوروی و انگلیس سه روز بیشتر مقاومت نکرد و 9 میلیون از مردم مظلوم ایران به رحمت خدا رفتند و کل کشور اشغال شد و عزت مردم و مملکت لگدمال شد.

فرمانده عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه در زمان محمدرضا نیز شاهد از دست دادن بحرین بودیم، ابراز داشت: بحرین از لحاظ موقعیتی بسیار بااهمیت بود چراکه آب‌های پشت بحرین به اندازه حدود 60 برابر وسعت این کشور از دست ایران رفت و بزرگترین منبع جهان از لحاظ نفت و گاز با این وسعت از دست ایران رفت.

وی با بیان اینکه در این شرایط و با این مقایسه عظمت ولایت فقیه و انقلاب اسلامی نمایان می‌شود، گفت: امروز جمهوری اسلامی با اقتدار از سراسر مرزهای خود دفاع می‌کند و ارتش‌، سپاه و فراجا حضور دارند و امنیت امروز ما یک محصول جمعی است و با همکاری نیروهای مسلح این امنیت فراهم شده است.

سردار میریان با بیان اینکه در اماکنی که دشمن قصد شیطنت داشته و بحران‌خبر بوده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور مجدانه داشته است، تصریح کرد: سپاه پاسداران با قدرت ایستاده و باقدرت پاسخ می‌دهد و از این رو اتفاقات رخ‌داده در غرب کشور نیز به واسطه قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران و دیپلماسی خوب برقرار شده با کشور عراق است.

وی با بیان اینکه این اقدامات تاثیر بسزایی در امنیت جمهوری اسلامی دارد و کشور عراق نیز در بخش‌های عمده از مرزهای کشور مستقر است و مابقی نیز مستقر می‌شود، تاکید کرد: اقدامات صورت گرفته در اثر ارتباط دوستانه، دیپلماسی فعال و قدرت‌سازی جمهوری اسلامی  صورت گرفته در جمهوری اسلامی است و ما نه‌تنها با عراق بلکه با تمامی کشورهای همسایه ارتباط خوبی داریم.

فرمانده عملیات نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اتفاقات رخ داده  و بحران میان ارمنستان و قره‌باغ از نظر جمهوری اسلامی دو کشور دوست برای ایران اسلامی محسوب شده و اختلافات میان آنان باید به صورت صلح‌آمیز برطرف شود و نباید به مردم این دو کشور خسارات، آسیب و ضرری وارد شود.

وی با بیان اینکه خواست دشمن درگیری و ناامنی در غرب آسیاست، ابراز داشت: دشمن با این هدف فروش سلاح‌های خود را پیگیری می‌کند و وجود امنیت و آرامش موجب می‌شود تا چشم دشمنان کور شود و این اتحاد را نمی‌توانند بیست و و اعتقاد داریم باید همه در ایجاد امنیت نقش‌آفرین باشیم و امنیت دسته‌جمعی داشته باشیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات