سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۵۱۹۹۴

بهادری‌جهرمی: شاهد وحشی‌گری‌های عجیب و غریب رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم

سخنگوی دولت گفت: در ایام حمله غیرانسانی و وحشیانه رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی به غزه هستیم و تاریخ درباره وحشی‌گری این رژیم غاصب و سکوت و بعضا همراهی برخی سردمداران مدعی دفاع از حقوق بشر و ایجاد صلح در جهان قضاوت خواهد کرد.

علی بهادری‌ جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن تسلیت حادثه زلزله در افغانستان اظهار داشت: 23 تیم امدادی از سوی ایران برای کمک به زلزله‌زدگان اعزام شده و 450 تن کمک به این مناطق ارسال شده است. 

بهادری‌جهرمی: شاهد وحشی‌گری‌های عجیب و غریب رژیم کودک‌کش صهیونیستی هستیم

وی با اشاره به تحولات فلسطین افزود: در ایام حمله غیرانسانی و وحشیانه رژیم کودک‌کش رژیم صهیونیستی به غزه هستیم و تاریخ درباره وحشی‌گری این رژیم غاصب و سکوت و بعضا همراهی برخی سردمداران مدعی دفاع از حقوق بشر و ایجاد صلح در جهان قضاوت خواهد کرد و این دولت‌ها به نوعی همراه رژیم صهیونسیتی در این جنایات هستند. همچنین کلکسیونی از جنایات جنگی در این روزها رخ می‌دهد و بعضا به ذهن نمی‌رسید اشخاصی در این دنیای مدرن باشند که آب، برق و غذا را روی 2 میلیون شهروند قطع کنند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: تصور نمی‌شد یک رژیمی بمب‌های فسفری را روی بیمارستان‌ها بریزد و متاسفانه جهان نه‌تنها شاهد این درنده‌خویی‌هاست بلکه سکوت هم می‌کند و پایه‌های نهاد‌های بین‌المللی را سست می‌کند‌. جنایات جنگی در این اتفاقات مشهود است و ایران از هیچ‌گونه تلاش دیپلماتیک و کمک انسان‌دوستانه در این زمینه فروگذار نخواهد کرد. 

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون استفاده از منابع ارزی 2 میلیارد دلاری برای تأمین مالی ساخت مسکن گفت: تامین مالی مسکن با مدیریت وزیر راه و همکاری بخش‌های اقتصادی دولت در حال انجام و پیگیری مستمر است و تمرکز ویژه‌ای بر آن وجود دارد. یکی از محورها استفاده از منابع ارزی بوده که مقدمات آن فراهم شده و با همراهی مسئولان مربوطه در حال اقدام است. البته تامین مالی مسکن فقط منحصر به این یک روش نیست.

وی درباره تکالیف بانک‌ها در حوزه تأمین مالی مسکن بیان کرد: گزارشات لازمه در جلسات به ستاد اقتصادی دولت و رییس‌جمهور داده شده است. بانک مسکن و بانک ملت بهترین عملکرد را در این زمینه داشته‌اند و در گزارشات بعدی موارد عملکردهای مناسب و یا نامناسب را توضیح خواهیم داد. 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون دستورات رییس‌جمهور برای رفع مشکلات حوزه خودرو تصریح کرد: یکی از محورهای دستور رییس‌جمهور کاهش خودروهای انباشت‌شده بود که هم‌اکنون به حد خوبی کاهش یافته و افزایش ظرفیت تولیدی 50 درصدی نیز به خوبی محقق شده و البته ادامه خواهد داشت. در سال گذشته تولید چند خودرو متوقف شد تا ارتقای کیفیت داشته باشند و برخی خودروهای با کیفیت، افزایش تولید داشته است. 

بهادری‌جهرمی خاطر نشان کرد: هم‌چنین تولید خودروهای برقی و تأمین ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی در دستورکار است و بخشی از آن به سرانجام رسیده است. هم‌چنین آیین‌نامه واردات خودرو به سرانجام رسیده و برخی رفت و برگشت‌ها نیاز داشت تا اصلاحات انجام شود که در حال پیگیری است. درباره عرضه خودرو مقرر شد که امکان ارائه خودرو خارج از سامانه و از طرق مختلف صورت نگیرد. هم‌اکنون نظارت مناسبی در حال انجام است و باید پیگیری شود. هم‌چنین واگذاری خودروسازها به بخش خصوصی نیز با حساسیت و جدیت دنبال می‌شود. 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درخصوص کمک‌های ایران به مردم غزه عنوان کرد: با عملکرد وحشیانه رژیم صهیونیستی شاهد فاجعه انسانی در غزه هستیم و همه کشورهای انسان‌دوست جهان باید تلاش کنند تا کمک‌های انسان‌دوستانه به دست مردم فلسطین برسد؛ ایران رایزنی‌های خود برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم فلسطین انجام داده ، البته متأسفانه محاصره غزه مانع ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم این منطقه شده است؛ کشورهایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، در این جنایات شریک هستند و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات