سیاسی >>  دولت >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۶  ، 
کد خبر : ۳۵۰۱۶۸

بهادری‌جهرمی: دیدار سران ایران و عربستان در دستورکار است

سخنگوی دولت درباره نگاه دولت به روابط با عربستان گفت: دیدار در سطح سران بین دو کشور در پایتخت‌ها در دستورکار است و مقدمات آن فراهم می‌شود.

علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت حضرت رقیه(س) و گرامیداشت شهیدان رجایی و باهنر با اشاره به برخی عملکرد دوساله دولت سیزدهم بیان کرد: در حوزه اشتغال و رشد تولید بعد از یک دهه رشد اقتصادی 0.4 درصدی متوسط رشد به حدود 4 درصد رسید و امیدواریم این سیر افزایش و استمرار داشته باشد. نرخ بیکاری نیز کاهش حدود 2 درصدی داشت.

بهادری‌جهرمی: دیدار سران ایران و عربستان در دستورکار است

وی افزود: سرمایه‌گذاری و تأمین مالی تولید در دو سال این دولت رشد متوسط 3 درصدی را داشته است. حدود 97 درصد از مجوزهای کسب و کار در بستر درگاه ملی صدور مجوزها صادر می‌شوند که موجب شده آغاز حرکت اقتصادی تسهیل شود. هم‌چنین حدود 4000 کسب و کار راکد و نیمه راکد در این دو سال یا فعال شده و یا مشکلات آنان حل شده است. در حوزه معادن نیز بیش از 1000 معدن به چرخه مولد اقتصادی بازگشت داشته‌اند. رکورد صادرات 53 میلیارد دلاری و تجارت 112 میلیارد دلاری در سال گذشته را پشت سر گذاشتیم. 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره افتتاح پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام در هفته دولت عنوان کرد: فهرست مفصلی از افتتاح‌ها را خواهیم داشت؛ بهره‌برداری از فاز 11 پارس جنوبی در هفته دولت انجام می‌گیرد و تقریبا 100 درصد با استفاده از توان مهندسان ایرانی صورت گرفته است. 

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درباره قیمت بنزین خاطر نشان کرد: موضع دولت در دو سال گذشته شفاف و بارها مطرح شده است. الان وقت آن است که شایعه‌سازانی که در دوسال گذشته ذهن مردم را برآشفته کردند پاسخ دهند که چه هدفی را دنبال می‌کنند. 

وی هم‌چنین در پاسخ به سوالی درخصوص مباحث پیرامون تغییر معاون سیاسی وزیر کشور بیان کرد: موضع دولت در عموم موضوعات و همین موضوع اختلاف نظر اخیر این بوده که اجازه ندهد مسائل فرعی به مسأله اصلی تبدیل شود. مسأله اصلی مردم حل مشکلات اقتصادی است؛ دولت می‌کوشد تا مسائل فرعی جایگزین مسأله اصلی نشود و با قوت نیز همین مسیر را ادامه خواهد داد. 

سخنگوی دولت در پاسخ به تسنیم درباره نگاه دولت به روابط با عربستان و سفر اخیر وزیر خارجه و بازگشایی سفارت ایران در ریاض و دعوت طرف سعودی از رئیسی، گفت: دیدار در سطح سران بین دو کشور در پایتخت‌ها در دستورکار است و مقدمات آن فراهم می‌شود؛ باید هماهنگی‌های اولیه و اسناد همکاری تنظیم بشود. آقای رییس‌جمهور در مراسم تحلیف خود با صدای بلند اعلام کردند که دست دوستی به همه کشورها خصوصا همسایگان دراز می‌کنیم و اثر این پیام را می‌توانیم در این دو سال ارزیابی کنیم که چه همکاری با کشورهای منطقه و همسایه صورت گرفته است.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: باید روابط دو کشور احیا و بازسازی شود و تحولات مثبتی در دو سال گذشته رخ داده است؛ روابط دو کشور عادی‌سازی شده و سفارت‌خانه‌ها هم بازگشایی شد و توافق دو کشور برای همکاری اقتصادی و سرمایه‌گذاری است. هم‌چنین مقدمات سفرهای عمره فراهم شده و پروازهای هوایی بین دو کشور مهیاست. اینها نشان می‌دهد اراده دو طرف جدی است تا همکاری مناسب داشته باشند و مذاکرات برای اسناد همکاری در دستورکار است. از عملکرد وزیر خارجه تشکر می‌کنم چون دیپلماسی فعال را به نمایش گذاشتند که آثار این اقدامات را تاکنون شاهدیم و بیش از پیش نمایان خواهد بود. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات