بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴  ، 
کد خبر : ۳۵۲۲۴۲

هزاران نفر در حمایت از فلسطین در بالکان غربی تظاهرات کردند

هزاران نفر از مردم بلگراد، پودگوریتسا و سارایوو در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات گسترده برپا کردند و خواستار توقف جنایت صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شدند.

هزاران نفر روز گذشته (یکشنبه) در پایتخت‌های کشورهای غرب بالکان برای نشان دادن حمایت خود از مردم فلسطین تظاهرات برپا کردند و خواستار توقف جنایت صهیونیست‌ها علیه مردم بی‌گناه غزه شدند.

هزاران نفر در حمایت از فلسطین در بالکان غربی تظاهرات کردند

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش کرد که مردم بلگراد، پودگوریتسا و سارایوو در حمایت از فلسطینیان شعارهای «فلسطین را آزاد کنید» و «به نسل‌کشی پایان دهید» سردادند.

بر اساس این گزارش، معترضان در تظاهرات‌هایی در میدان جمهوری «بلگراد» پایتخت صربستان شرکت کردند و پرچمهای فلسطینیان و صربستان را حمل کرده و شعارهایی چون «فلسطین را آزاد کنید» سر دادند.

معترضان همچنین پارچه نوشته‌های را به دست گرفته بودند که بر روی آن‌ها نوشته شده بود: «نسل‌کشی در فلسطین را متوقف کنید» و «آزادی برای فلسطین».

در پودگوریتسا پایتخت مونته‌نگرو، صدها نفر در مقابل ساختمان سازمان ملل تجمع کردند و در حالیکه پرچم فلسطین را حمل می‌کردند، فریاد می‌زدند: «نیازی نیست که برای حمایت از فلسطین مسلمان باشی، فقط انسان باش!» و پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «فلسطین را آزاد کنید».

از طرف دیگر، هزاران نفر از مردم بوسنی نیز در میدانی مقابل کتابخانه تاریخی «ویچنیتسا» یکی از نمادهای سارایوو پایتخت بوسنی در حمایت از مردم فلسطین تظاهرات برپا کردند و پارچه نوشته‌هایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته بود: «دیروز کشتار سربرنیتسا، امروز غزه».

کشتار سربرنیتسا به قتل بیش از هشت هزار مرد و پسر از ساکنان بوسنیایی شهر مسلمان‌نشین سربرنیتسا (در بوسنی و هرزگوین امروزی) توسط ارتش جمهوری صرب بوسنی گفته می‌شود که بعد از جنگ جهانی دوم، بزرگ‌ترین نسل‌کشی در اروپا به‌شمار می‌آید.

تظاهرات‌کنندگان همچنین شعار می‌دادند: «نسل‌کشی را متوقف کنید» و «آزادی برای فلسطین». در جریان راهپیمایی در کشورهای غرب بالکان، موسیقی‌های محلی فلسطینیان نیز نواخته می‌شد.

جنگ غزه که از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تحت بمباران صهیونیست‌ها و محاصره این رژیم قرار دارد، پس از آن آغاز شد که حماس عملیات طوفان الاقصی علیه مواضع رژیم صهیونیستی را آغاز کرد و ارتش رژیم صهیونیستی نیز عملیاتی را تحت عنوان شمشیر آهنین در نواز غزه آغاز کرد و تاکنون دست‌کم چهار هزار و ۶۵۱ فلسطینی از جمله یکهزار و ۸۷۳ کودک در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و بیش از یکهزار و ۴۰۰ صهیونیست نیز کشته شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات