بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸  ، 
کد خبر : ۳۵۵۲۰۵

تظاهرات بزرگ ایرلندی‌ها در حمایت از فلسطین

ایرلندی‌های حامی فلسطین بار دیگر در مرکز شهر دوبلین علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

انبوهی از تظاهرکنندگان ایرلندی مجددا برای یک روزشنبه دیگر در مرکز شهر برلین در محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه دست به راهپیمایی زده و حمایت دولت کشورشان از رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، تظاهرکنندگان حامی فلسطین در ساعت یک و 30 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی راهپیمایی خود را در خیابان اصلی «اوکانل» در مرکز شهر دوبلین به مقصد ساختمان وزارت امور خارجه این کشور به اجرا گذاشتند.

معترضان پرچم‌های فلسطین و پلاکاردهای حاوی شعارها در محکومیت مواضع دولت‌های ایرلند، آمریکا و رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشتند.

تظاهرکنندگان با سر دادن شعار «فلسطین را آزاد کنید» و «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد می‌شود»، رژیم صهیونیستی را متهم به ارتکاب نسل‌کشی کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات خواستار برقراری آتش‌بس در نوار غزه، اخراج سفر رژیم صهیونیستی در ایرلند و حمایت دولت ایرلند از شکایت آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین‌المللی از این رژیم از بابت ارتکاب نسل‌کشی شدند.

100 روز از عملیات منحصر به فرد طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (15 مهر) علیه رژیم صهیونیستی می گذرد؛ عملیاتی که در نتیجه آن 1200 صهیونیست به هلاکت رسیده و حدود 240 صهیونیست دیگر توسط رزمندگان مقاومت به اسارت گرفته شدند. رژیم صهیونیستی در پی این عملیات دست به محاصره و حملات وحشیانه‌ای علیه مناطق مسکونی این باریکه زده است.

احزاب مخالف اصلی ایرلند شامل حزب «شین فین»، حزب کارگر و حزب سوسیال دموکرات از دولت دوبلین خواستند تا از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی حمایت کند.

«لئو وارادکار»، نخست وزیر ایرلند پیوستن کشورش به این پرونده قضایی علیه رژیم صهیونیستی را رد کرده است.

سازمان موسوم به «کمپین همبستگی فلسطین ایرلند» که سازمان‌دهنده تظاهرات روز شنبه بود، اعلام کرد این تظاهرات به عنوان بخشی از روز جهانی اقدام برای مطالبه پایان عملیات‌های رژیم صهیونیستی در غزه اجرا شد.

ده‌ها سازمان فعال ایرلندی دیگر شامل اتحادیه‌های صنفی، احزاب سیاسی و گروه‌های محلی از این تظاهرات حمایت کردند.

 

«بتی پارسل»، سخنگوی کمپین مذکور گفت: «این یک تظاهرات عظیم است، این بزرگترین تظاهراتی بوده که ما تا کنون برگزار کرده‌ایم. ما هر شنبه راهپیمایی داشته‌ایم. ما هم اکنون به آتش‌بس نیاز داریم اما فراتر از هر چیز به موضع مفتضحانه دولت ایرلند در رد کردن حمایت از پرونده آفریقای جنوبی در دیوان دادگستری بین‌المللی اعتراض داریم. آنها حرف مردم ایرلند را به هیچ وجه نمی‌زنند.»

«زوئی لاولور»، رئیس این کمپین نیز گفت: «این تظاهرات به منزله رد تمام عیار و کامل نسل‌کشی از سوی اسرائیل است.»

او اظهار کرد: «امروز اینجا هستیم تا خشممان را ابراز کنیم از این که اجازه دادند این نسل کشی رخ دهد و این که رهبران جهان این نسل کشی را ممکن و از آن حمایت کرده و به آن چراغ سبز نشان دادند و دولت ما مطلقا هیچ کاری برای متوقف کردنش نکرد.»

جمعیت معترضان فریاد «شرم بر شما» علیه دولت ایرلند سر داده و شعارهایی در حمایت از جنبش تحریم رژیم صهیونیستی سر دادند.

لاولور گفت: «مردم فلسطین باید بتوانند در جهانی بدون خشونت و سرکوب یک زندگی عادی و آزادانه داشته باشند.»

«برنادت مک‌آلیسکی»، یک فعال کهنه‌کار حقوق مدنی از ایرلند شمالی به جمعیت حاضر در این تظاهرات گفت: «فلسطین آزمون بشریت ما است.» این فعال 76 ساله تاکید کرد بیش از 50 سال است که در حمایت از حقوق فلسطینی‌ها تلاش کرده است.

او از لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند و مایکل مارتین، معاون او و همچنین «ماری لو مک‌دونالد» رهبر حزب شین فین خواست سفر سنتی به واشنگتن در یکی از اعیاد ایرلند را به دلیل آنکه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسل‌کشی علیه غزه را ممکن کرد تحریم کنند.

او همچنین از ایرلندی‌ها خواست در انتخابات هر سیاستمداری که به واشنگتن سفر کند را تحریم کنند.

معترضان حامی فلسطین از سنین مختلف که برخی چفیه بسته بودند یا پرچم‌های آفریقای جنوبی را تکان می‌دادند در هوای بارانی در تظاهرات در دوبلین شرکت کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات