تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶  ، 
کد خبر : ۳۵۲۳۴۱

نوزدهمین روز جنگ غزه؛ نفوذ مقاومت به پایگاه زیکیم و افزایش شمار شهدا به بیش از ۶۰۰۰ نفر

در سایه بمباران شدید نوار غزه در بامداد امروز و افزایش شمار شهدا، یگان ویژه کتائب القسام، موفق شد به یکی از پایگاه‌های نظامی رژیم صهیونیستی نفوذ کند.

از هفتم اکتبر جاری که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس طی عملیات غافلگیرانه «طوفان‌الاقصی» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد و بیش از ۲۰۰ نفر را در فلسطین اشغالی به اسارت گرفت، ۱۹ روز می‌گذرد. در این مدت، رژیم موقت، نوار غزه را هدف حملات هوایی کور و مستمر قرار داده و موجب شهادت شمار زیادی از مردم فلسطین شده و بر شدت محاصره نوار غزه افزوده است. 

نوزدهمین روز جنگ غزه؛ نفوذ مقاومت به پایگاه زیکیم و افزایش شمار شهدا به بیش از ۶۰۰۰ نفر

وزارت بهداشت فلسطین، صبح امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که در سایه شرایط دشوار بهداشتی و پزشکی، شمار شهدای غزه به بیش از 6 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که بمباران غزه در طول شب گذشته، بدون توقف ادامه داشت و رژیم صهیونیستی، یک جنایت و کشتار جمعی دیگر در اردوگاه «المغازی» مرتکب شد. 

جنگنده‌های اسرائیل، بامداد امروز در بمباران اردوگاه المغازی در نوار غزه، یک نانوایی را هدف قرار دادند که موجب شهادت دست‌کم هفت شهروند فلسطینی شد.  

توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی نیز بامداد امروز به صورت بی‌وقفه خان‌یونس را گلوله‌باران کرد. در همین راستا، وزارت بهداشت گزارش داد که طی ۲۴ ساعت گذشته در جریان حملات رژیم اشغالگر، بیش از ۷۰۰ نفر شهید شدند که ۳۰۰ نفر از آنها کودک هستند. 

دفتر رسانه‌ای دولت مستقر در غزه شب گذشته اعلام کرد که حجم بمب‌هایی که رژیم صهیونیستی طی 18 روز گذشته بر غزه فرو ریخته، با قدرت بمب اتمی برابر است که به هیروشیما اصابت کرده است.(جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر، بامداد امروز بود که یک یگان از نیروهای ویژه گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس پس از گذشت بیش از دو هفته ا‌ز آغاز طوفان الاقصی، موفق شد به پایگاه صهیونیستی زیکیم در شمال بیت‌لاهیا نفوذ کرده و با نظامیان صهیونیست درگیر شود.

در همین حال، بامداد امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه را بمباران کردند. خیابان العجارمه در مرکز اردوگاه جبالیا نیز در شمال نوار غزه هم لحظاتی پیش بمباران شد.

از سوی دیگر، بامداد امروز منابع فلسطینی از تشدید تنش در کرانه باختری و تیراندازی یک شهرک‌نشین صهیونیست به سمت یک خودروی فلسطینی در ورودی روستای راس کرکر در غرب رام الله واقع در کرانه باختری اشغالی و شهادت دو جوان فلسطینی در جریان این تیراندازی خبر دادند. 

علاوه بر آن،  بامداد امروز یک درگیری مسلحانه جدید میان جوانان مبارز فلسطینی و نظامیان صهیونیست در اردوگاه جنین روی داد. 

در سایه تشدید درگیری‌های در کرانه باختری، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای کرانه باختری از هفتم اکتبر جاری تا کنون به ۱۰۱ نفر رسیده است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات