تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹  ، 
کد خبر : ۳۵۳۱۸۴

حماس: کمیته حقیقت‌یاب‌ ادعای تل‌آویو در خصوص بیمارستان‌های غزه را بررسی کند

«خالد القدومی» نماینده حماس در ایران در پاسخ به ادعای تل‌آویو در خصوص استفاده مقاومت از مراکز درمانی در جنگ غزه، خواستار تشکیل کمیته‌ بین‌المللی حقیقت‌یاب و بی‌طرف برای بررسی این ادعا شد.

بعدازظهر روز گذشته (چهارشنبه ۲۴ آبان)، «خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران، با حضور در خبرگزاری فارس و پس از دیدار با مدیران خبرگزاری، آخرین وضعیت جنگ غزه و تحولات منطقه را تشریح کرد.

وی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با خبرنگار فارس،‌ به ادعاهای اسرائیل درباره استفاده نیروهای مقاومت از بیمارستان‌های غزه به عنوان مقرهای نظامی، پاسخ داد.

‌خالد القدومی تصریح کرد: «واقعیت رژیم صهیونیستی از اساس بر پایه دو فاکتور اصلی تاسیس شده است، ‌ فاکتور نخست دروغ، ادعا و افتراء و تولید روایت‌های دروغین و جعلی است که هیچ اصالت تاریخی یا جغرافیایی ندارد، همان طور که ادعا می‌کنند که سرزمین فلسطین سرزمینی بدون ملت بوده است و ملت فلسطین ملتی بدون سرزمین هستند، و امثال چنین ادعاهای واهی  و فاکتور دوم‌ صهیونیست‌ها، فاکتور کشتار و قتل عام است».

وی با اشاره به فاجعه کشتار دیر یاسین که در سال ۱۹۴۸ به دست رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست، گفت: «طبق اظهارات "مناخیم بگین" نخستین نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حزب لیکود و قصاب دیر یاسین،‌ اگر دیر یاسین رخ نداده بود، تصور وجود اسرائیل غیرممکن بود».

نماینده حماس در ایران افزود:‌ «مناخیم بگین کسی بود که به دلیل همین کشتار دیریاسین در لندن هم تحت تعقیب قرار داشت و برای دستگیری او جایزه هنگفتی به پوند گذاشته بودند و او مجبور به تغییر چهره شده بود تا‌ شناخته نشود».

القدومی ادامه داد: «در واقع در فاجعه دیریاسین و قتل عامی که اسرائیل مرتکب شد ۶۰۰ روستا از نقشه فلسطین حذف شد؛ رژیم صهیونیستی، چنین رژیمی است و امروز هم آوی دیختر، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی در رسانه‌های این رژیم می‌گوید که آنها می‌خواهند نکبت جدیدی یعنی نکبت سال ۲۰۲۳ رقم بخورد که البته نتانیاهو هم به این صحبت دیختر و تاثیر منفی آن بر افکار عمومی، اعتراض کرد».

* آمریکایی‌ها محرک اصلی رژیم صهیونیستی در کشتار و نابودی هستند

وی گفت: «این جنایتکاران آدم‌کش (رژیم صهیونیستی) هر دقیقه دروغی می‌گویند و بعد خودشان هم دروغشان را تکذیب می‌کنند (اشاره به اعتراض نتانیاهو به صحبت آوی دیختر درباره نکبت غزه) تا مردم حرفشان را بشنوند، آنها جز دولت آمریکا کسی را ندارند که به حرف‌هایشان گوش بدهد یا آنها را تایید کند، در اصل همین آمریکا عامل تاسیس رژیم صهیونیستی و حمایت از آن است و توانسته از این رژیم تا این زمان محافظت کند و این آمریکایی‌ها محرک اصلی رژیم صهیونیستی در کشتار و نابودی هستند.

* بیمارستان‌های غزه فقط برای ارائه خدمات انسانی به بیماران و اهالی شریف‌ غزه است‌

نماینده حماس در تهران با اشاره به حمله صهیونیست‌ها به بیمارستان الشفاء، گفت: «ما در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) قبلا درخواست داده‌ایم و اکنون نیز از تریبون شما درخواست می‌دهیم که یک کمیته بی‌طرف از سوی یک طرف سوم بی‌طرف بین‌المللی تشکیل شود که مورد توافق همه طرف‌ها باشد و این کمیته درباره ‌سخنان بیهوده‌ و دروغ های رژیم جنایتکار صهیونیستی، تحقیق کند».

این شخصیت فلسطینی تاکید کرد: «ما در جاهای مختلف برای دنیا با ارائه اسناد و واقعیت‌ها توضیح دادیم که بیمارستان الشفاء و سایر بیمارستان‌های غزه برای ارائه خدمات انسانی به بیماران و اهالی شریف و عزیز ما در غزه‌ عزیز و پرافتخار است؛ اما اسرائیل هر آنچه را می‌خواهد رد می‌کند و همان طور که در سوالتان هم مطرح کردید، می‌بینیم که برخی نظیر دولت آمریکا به اسرائیل‌ در ترویج دروغ‌هایش کمک می‌کنند».

* آمریکا به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی برای کشتار‌ چراغ سبز نشان می‌دهد‌

القدومی گفت: سخنگوهای رسمی دولت آمریکا وحتی خود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، به جای اینکه ادبیات دیپلماتیک به کار گرفته و از حقوق و قوانین بین المللی سخن بگویند و حتی ملت فلسطین را هم خطاب قرار دهند، در گفتمان خود همواره از همان ادبیات و اصطلاحات صهیونیست‌ها استفاده می‌کنند،‌ در واقع آنها به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی برای کشتار ملت ما چراغ سبز نشان می‌دهند.

* در بیمارستان‌های غزه ‌‌فقط تجهیزات پزشکی موجود است و لاغیر

وی ادامه داد: «همه آنچه که سخنگوی ارتش اسرائیل، این ارتش جنایتکار آدم‌کش و رژیمی که به اذن خداوند نابود خواهد شد، می‌گوید، عبارت از دروغ‌های محض است و همه آنچه ساخته و پرداخته کرده‌اند دروغ است؛ همان طور که دکتر محمد زقوت، رئیس اداره‌کل بیمارستان‌های غزه تاکید کرد که آنچه که رژیم صهیونیستی  آن را به عنوان شواهد حضور نظامی در بیمارستان می‌خواند، تجهیزاتی مربوط به آزمایشگاه و بخش اشعه و پرتودرمانی است؛ اسرائیل حتی نشریات مربوط به جدول ترکیب‌های گیاهی ویژه پزشکان را به عنوان اسناد نظامی مجاهدین ما در بیمارستان نشان داده است».

به گفته نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در تهران، حقیقتا همه آنچه که ارتش اسرائیل به عنوان اسناد نظامی از بیمارستان‌ها ارائه داده، کذب محض است و پروپاگاندای رسانه‌ای برای بالا بردن روحیه نظامیان این رژیم است که به دلیل شکست نظامی مستقیم آنها از رزمندگان مقاومت فلسطین، بسیار ضعیف شده‌اند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات