اقتصادی >>  بازار سرمایه >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲  ، 
کد خبر : ۳۵۲۴۳۰

هیجان جنگ فلسطین در بازار سرمایه زودگذر است

یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این‌که هیجان جنگ فلسطین در بازار سرمایه کشور فروکش خواهد کرد، گفت: به‌جای هیجان‌زدگی، سرمایه‌گذاران در این بازار باید به تأثیرات بنیادی این اتفاق بر اقتصاد و نمادهای بورسی تمرکز کنند.

علی احمدی در خصوص شرایط بازار سرمایه گفت: این بازار همواره تحت تأثیر عوامل مختلف دچار فراز و فرودهای مختلفی می‌شود که در حوزه داخلی و خارجی این تحولات اثرات مختلفی دارد.

هیجان جنگ فلسطین در بازار سرمایه زودگذر است

این کارشناس بازار سرمایه افزود: تنش‌ها میان رژیم اسرائیل و فلسطین یکی از عواملی است که روز گذشته اثر منفی خود را بر بازار سرمایه گذاشت که البته می‌توان این گونه عنوان کرد که فعالان این بازار به این اتفاق بیش‌واکنشی داشتند و هیجان منفی در بازار سرمایه دیده می‌شود.

وی ادامه داد: به‌نظر می‌رسد هیجان جنگ فلسطین در بازار سرمایه کشور فروکش کند و به‌جای هیجان‌زدگی، سرمایه‌گذاران در این بازار باید به تأثیرات بنیادی این اتفاق بر اقتصاد و نمادهای بورسی تمرکز کنند.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: نرخ بالای سود بانکی نیز یکی دیگر از مواردی است که موجب شده است در شرایط رکودی اقتصاد بخشی از سرمایه و نقدینگی به‌سمت نظام بانکی برود و آنجا پارک شود، این در حالی است که با کم شدن نرخ سود بانکی بخشی از این نقدینگی به‌سمت بازار سرمایه حرکت خواهد کرد.

وی با بیان این که قیمت سهام شرکتها در بازار سرمایه ارزنده است، گفت: همواره سرمایه‌گذاری در این بازار با دید میان و بلند مدت توانسته است سود خوبی را نصیب سرمایه‌گذاران کند، البته نباید از این نکته نیز غافل شد که باید با مشورت، تحلیل و بررسی اقدام به خرید و سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات