بین الملل >>  بین الملل >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۲  ، 
کد خبر : ۳۵۶۱۸۴
در گفتگو با بصیرت مطرح شد

مصدق‌پور: نتانیاهو تلاش می‌کند توقف جنگ را به گردن آمریکا بیاندازد

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: به هر حال ۷ اکتبر عملیات طوفان الاقصی درس واقعاً تاریخی به آمریکا و اسرائیلی‌ها داد چرا که آن‌ها دریافتند قدرتی پوشالی دارند و رژیم صهیونیستی دوران افول سریع خود را آغاز کرده است.
پایگاه بصیرت / گروه بین‌الملل/ گفتگو با مصدق مصدق‌پور

به گزارش بصیرت، با گذشت بیش از صد روز از آغاز بمباران غزه و نسل کشی در این ناحیه توسط اسرائیل واقعیت صحنه نشان می‌دهد رژیم صهیونیستی به اهداف مد نظر خود نرسیده است. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با بصیرت به این موضوع و مسائل مرتبط با آن درخصوص دولت نتانیاهو و حامیانش پرداخته است.

مصدق مصدق‌پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با بصیرت در خصوص وضعیت فعلی اسرائیل و دولت نتانیاهو گفت: یکی از موضوعات حل نشده‌ای که دولت اسرائیل را دچار چالش کرده موضوع آزادسازی اسرای اسرائیلی است. با عدم آزادسازی اسرای اسرائیلی و تکرار تظاهرات خانواده‌های اسرا و اینکه بر موضوع توقف جنگ در راستای مبادله اسرا تاکید می‌کنند وضعیت نشان می‌دهد دولت نتانیاهو بسیار مستاصل شده است.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: مخالفین حزب نتانیاهو با استفاده از فرصت‌های انتقادی علیه این دولت به نتانیاهو بسیار حمله می‌کنند چرا که منتقد وضعیت داخلی اسرائیل هستند. از سوی دیگر روابط اسرائیل با بسیاری از کشور‌های عربی واسلامی تحت چالش‌های جدی قرار گرفته است.

مصدق مصدق‌پور گفت: به عنوان مثال، مسئله عادی‌سازی روابط اسرائیل با عربستان بر هم خورده است چرا که عربستان در این موضوع دچار تردید‌های جدی شده است. امروز کشور‌هایی مثل اردن و مصر نیز دچار تردید شده‌اند که روابط خود را بر چه اساسی با اسرائیل تنظیم کنند که از تبعات ارتباط با چنین دولتی به دور باشند.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه یادآور شد: حمله نتانیاهو به غزه و تداوم نسل کشی تبعات بسیاری برای آمریکا و حامیان غربی اسرائیل داشته است. با اینکه کشور‌های اروپایی به سرعت دست از حمایت اسرائیل کشیدندو از این عرصه تا حد بسیار زیادی خارج شده‌اند، اما آمریکایی‌ها تحت فشار لابی‌های یهودی در ایالات متحده هستند و مجبورند از اسرائیل حمایت کنند.

وی در این باره یادآور شد: دولت بایدن بنا بر دستور کنگره باید از دولت اسرائیل حمایت کند و دراین موضوع اختیاری ندارد و نمی‌تواند مداخلاتی صورت دهد، ولی تنها کاری که از دولت بایدن برمی آید اعتراض نسبت به روش‌های جنگی نتانیاهواست، یعنی دولت آمریکا تلاش می‌کند تا در این حوزه به نوبه خود بر نتانیاهو فشار بیاورد چرا که عمده راهبرد‌های دولت اسرائیل موجب به خطر افتادن منافع ایالات متحده آمریکا در منطقه شده است.

مصدق مصدق‌پور توضیح داد: عمده فعالیت‌ها و راهبرد‌های نتانیاهو بقا و موجودیت رژیم صهیونیستی در منطقه را به خطر انداخته، لذا بایدن تلاش می‌کند از این طریق ذهن و موضع لابی‌های یهودی را نسبت به نتانیاهو و دولت افراطگرایی که امروز در تل‌آویو وجود دارد تغییر دهد و موجب برکناری آن‌ها شود.

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه گفت: قطع به یقین مجموعه اقدامات نتانیاهو به نتایج مورد نظرش نمی‌رسد به جز اینکه اسرائیل را به سال ۴۸ میلادی یعنی اوایل اشغال فلسطین بازگرداند و منجر به افزایش نفرت جهان عرب و جهان اسلام به این رژیم کودک کش گردید.

مصدق مصدق‌پور خاطرنشان کرد: لابی‌های صهیونیست متوجه تبعات حملات و افزایش نفرت عمومی مردم جهان از آن‌ها هستند به این خاطر به نظر نمی‌رسد وضعیت پیش رو برای رژیم صهیونیستی مطلوب باشد چرا که جهان شاهد قدرت پوشالی نتانیاهو بود.

کارشناس سیاست خارجی یادآور شد: نتانیاهو سعی می‌کند دامنه جنگ را گسترش دهد و با تهدید حزب الله تلاش می‌کند حزب الله را وارد جنگ کند تا بنا به خواسته خود این جنگ را طولانی کند. مجموع عوامل نشان می‌دهد راهبرد‌های نتانیاهو جز کشاندن اسرائیل به پرتگاهی اس که ایالات متحده آمریکا را مجبور کند که با وساطت کشور‌های مختلف جنگ متوقف شود و بعد از این روند نتانیاهو عملکرد خود را ستایش کند و عنوان کند که آمریکا جنگ را متوقف کرد در حالی که من در این صحنه موفق بودم!

وی در این باره توضیح داد: به بیان بهتر نتانیاهو به دنبال این است که بهانه توقف جنگ را به گردن او بیندازد در حالی که وضعیت داخلی اسرائیل بسیار متشنج است و نظامیان تقصیر را بر گردن سیاسیون می‌اندازند و بالعکس، بنابراین شواهد نشان دهنده انفجار داخلی اوضاع در حاکمیت اسرائیل است.

وی در پایان گفتگو تصریح نمود: به هر حال ۷ اکتبر عملیات طوفان الاقصی درس واقعاً تاریخی به آمریکا و اسرائیلی‌ها داد چرا که آن‌ها دریافتند قدرتی پوشالی دارند و رژیم صهیونیستی دوران افول سریع خود را آغاز کرده است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات