بین الملل >>  آمریکاواروپا >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۵۳۱۲۵

سازمان ملل: تنها یک بیمارستان در شمال غزه فعال است

دفتر سازمان هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که به جز یکی بقیه بیمارستانها در شهر و شمال غزه خارج از سرویس هستند.

سازمان ملل متحد با اشاره به بمباران رژیم صهیونیستی در اطراف بیمارستانها در غزه اعلام کرد که در شمال غزه تنها یک بیمارستان عملیاتی باقی مانده است.

براساس گزارش سی ان ان، رئیس سازمان هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل روز سه شنبه گفت: به جز یکی بقیه بیمارستانها در شهر غزه و محدوده شمال غزه به دلایلی مثل کمبود سوخت، نبود برق، تجهیزات پزشکی، اکسیژن، غذا و آب و بمباران محوطه‌ها و نواحی اطراف بیمارستانها به دست اسرائیل از سرویس خارج هستند.

به گفته مقامات سازمان ملل از حدود 30 بیمارستان و کلینیک در شمال غزه تنها یکی در حال سرویس دادن به بیماران است.

سازمان ملل همچنین گفته که حدود 500 بیمار و مجروح تلاش می‌کنند در بیمارستان «الاهلی باپتیست» پناه بگیرند.

سی ان ان افزود: اسرائیل بارها ادعا کرده است که مقر فرماندهی حماس در زیر بیمارستان الشفاء، بزرگترین بیمارستان غزه، قرار دارد اما مقامات حماس و مقامات این بیمارستان آن را قویا رد کرده‌اند.

سی ان ان نیز می‌گوید که نمی‌تواند مستقلا ادعاهای اسرائیل در این زمینه را تایید کند.

رژیم صهیونیستی همچنین از حماس خواسته است که بیماران و مجروحان را از این بیمارستان تخلیه کنند اما کارکنان بیمارستان می‌گویند که امکان جابجایی این مجروحان به هیچ وجه وجود ندارد، آنها شرایط انتقال به سایر مناطق را ندارند و در صورت چنین اقدامی حدود 700 بیمار و مجروح جان خود را از دست خواهند داد.

سازمان دیدبان حقوق بشر جهانی امروز (۲۳ آبان) گفت حملات بی وقفه اسرائیل به غزه موجب نابودی بخش بهداشت غزه شده است.

به نوشته شبکه «الجزیره»، این سازمان غیردولتی جهانی می‌گوید باید یک کمیته تحقیق مستقل و همچنین دیوان کیفری بین‌المللی در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه به عنوان «جنایت جنگی» تحقیقات به عمل آورد.

این سازمان افزود: «اسرائیل تاکنون هیچ ادله جدی در خصوص اینکه بیمارستان‌ها در غزه برای اهداف نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ارائه نداده است؛ کابینه اسرائیل باید حملات به بیمارستان‌ها را متوقف کند».

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که فعالیت همه بیمارستان‌های غزه تا ۴۸ ساعت آینده به حالت تعلیق درخواهد آمد مگر اینکه طی ساعات آینده کمک‌های پزشکی و درمانی به آن‌ها برسد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات