تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳  ، 
کد خبر : ۳۵۳۴۷۳

شیخ نعیم قاسم: اگر اسرائیل تجاوزات ضد غزه را ازسر بگیرد چیزی را از مقاومت می‌بیند که تاکنون ندیده‌ است

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها هیچ دستاوردی در جنگ غزه نداشتند و به‌خلاف میل خود مجبور به پذیرش آتش‌بس شدند، تأکید کرد: اگر دشمن تجاوزات غزه را ا زسر بگیرد چیزی را از مقاومت می‌بیند که تاکنون ندیده‌ است.

شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی درباره آتش‌بس موقت در نوار غزه اعلام کرد: اگر بخواهیم یک ارزیابی از تحولات غزه داشته باشیم، بعد از 49 روز تصمیم گرفته شد که آتش‌بس موقتی برقرار گردد که قابل تمدید است. این آتش‌بس به‌خلاف میل صهیونیست‌ها بود؛ زیرا آنها شعار آزادی اسرای خود از طریق عملیات زمینی را مطرح کرده بودند اما در عملیات زمینی نتوانستند هیچ اسیری را آزاد کنند.

اگر صهیونیست‌ها تجاوزات ضد غزه را ازسر بگیرند چیزی را از مقاومت می‌بینند که تاکنون ندیده‌اند

شیخ نعیم قاسم افزود: یکی از رهبران حماس به ما اطمینان داد که هیچ یک از زیرساخت‌های مقاومت در زیر زمین طی این دوره آسیب ندید و اگر بعد از دوره آتش‌بس آنها (صهیونیست‌ها) برگردند (حملات خود را آغاز کنند)، ما نیز برمی‌گردیم و در آن زمان چیزی را از ما خواهند دید که تاکنون ندیده‌اند. ما از طریق مقاومت، نبرد حق علیه باطل و نبرد آزادی زمین از شر اشغالگران و آزادی قدس را رقم می‌زنیم و این نبرد تنها نبرد فلسطینی‌ها نیست.

وی تصریح کرد: این نبرد، نبرد امنیت فرهنگی و اجتماعی و اخلاقی و سیاسی و نبرد استقلال است. اسرائیل یک غده خطرناک برای همه است. نبرد طوفان الاقصی اقدامی بزرگ و مشروع است و بیانگر ایمان به مقاومت و دستاوردی تاریخی می‌باشد که ثابت خواهد ماند و این پیروزی در سرزمین فلسطین و در قلب فلسطینی‌ها حک شده است، به همین صورت، شکست‌ نیز برای صهیونیست‌ها تثبیت شده است و طی سال‌های آینده این نتیجه روشن خواهد شد.

حزب‌الله بار جنگ برای غزه را کاهش داد

معاون دبیرکل حزب‌الله درباره نبرد مقاومت در جنوب لبنان با دشمن صهیونیستی گفت: ما در لبنان تصمیم گرفتیم از طریق جبهه جنوب از غزه حمایت کنیم و ده‌ها شهید در این راه تقدیم کردیم. طی عملیات‌هایی که حزب‌الله ضد رژیم اشغالگر انجام داد، نزدیک به 70 هزار شهرک‌نشین صهیونیست در جبهه شمالی فلسطین اشغالی آواره شدند و نزدیک به 100 هزار نظامی اسرائیلی مجبور شدند در مرزها مستقر شوند که برابر با 50 درصد قدرت نیروی هوایی اسرائیل است، همین مسئله بار جنگ را برای غزه کاهش داد و در صورت ادامه نبرد، بر روند آن تأثیرگذار خواهد بود.

این مقام حزب‌الله تأکید کرد: برخی (در لبنان) شعارهایی را مطرح می‌کنند با این عنوان که «ما جنگ نمی‌خواهیم.»، بله، درست است، ما هرگز به‌دنبال جنگ نیستیم اما تسلیم شدن را هم نمی‌پذیریم و اگر تشخیص دهیم ورود به جنگ، خطرات اسرائیل ضد لبنان را دفع و زمین‌های ما را آزاد می‌کند، ابایی از آن نداریم تا به این وسیله استقلال و عزت و کرامت را به لبنان برگردانیم و اسرائیل تنها همانند مترسکی خواهد بود که هرگز لبنانی‌ها از آن نمی‌ترسند.

اشغالگران مجبور به پذیرش آتش‌بس شدند

از سوی دیگر شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله نیز طی سخنانی در خطبه‌های نماز جمعه اعلام کرد که جنگ اشغالگران علیه غزه یک جنگ معمولی نیست؛ بلکه جنگی با نهایت وحشی‌گری بود که دشمن صهیونیستی همه نیروهای ویژه خود را برای آن بسیج و از مرگبارترین و مخرب‌ترین سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی برای قتل‌عام غیرنظامیان بی‌گناه استفاده کرد.

شیخ دعموش افزود، صهیونیست‌ها در مدت بیش از یک‌ونیم ماه شنیع‌ترین جنایت‌ها را در غزه مرتکب شدند اما به هیچ یک از اهدافشان نرسیدند و نتوانستند مقاومت را نابود کنند. رژیم اشغالگر حتی نتوانست اسرای صهیونیستی را با زور آزاد کند و قدرت محافظت از شهرک‌های خود در برابر موشک‌های مقاومت را نیز نداشت؛ موشک‌هایی که تا قلب تل‌آویو رسیدند. مقاومت، دشمن را مجبور به عقب‌نشینی از همه خواسته‌ها و اهدافی که در ابتدای تجاوز ضد غزه در سر داشت، کرد.

مقاومت اراده خود را به دشمن صهیونیستی تحمیل کرد

وی ادامه داد، دشمن اشغالگر گفته بود که خواستار آتش‌بس یا آتش‌بس بشردوستانه نیست، اما مجبور شد علی‌رغم میل خود تن به آتش‌بس بدهد. رژیم صهیونیستی همچنین می‌گفت به هیچ وجه درباره اسرا مذاکره نمی‌کند اما مجبور به مذاکره شد. صهیونیست‌ها همچنین می‌گفتند که می‌خواهند حماس را نابود کنند، اما مجبور به مذاکره با حماس برای تبادل اسرا شدند و این یعنی مقاومت در نهایت اراده خود را به دشمن تحمیل کرد و ثابت شد که اسرای صهیونیست تنها در صورت آزادی اسرای فلسطینی آزاد می‌شوند، این دستاوردی بزرگ بود که مقاومت در این دوره از نبرد با دشمن صهیونیستی کسب کرد.

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تصریح کرد، رژیم اشغالگر می‌خواست تا زمانی که مقاومت و اراده مردم غزه را شکست نداده و آنها را مجبور به ترک سرزمینشان نکرده است، آتش‌بس را قبول نکند اما موفق نشد، حتی در صورتی که دشمن بخواهد تجاوزات خود را از سر بگیرد، مقاومت همچنان مقتدر و توانا برای انجام جنگی طولانی‌مدت آماده است. درست است که صهیونیست‌ها تاکنون بیش از 14 هزار غیرنظامی فلسطینی را قتل‌عام و بخش‌های زیادی از نوار غزه را ویران کرده‌اند اما نتوانسته‌اند روحیه مقاومتی مردم غزه یا اراده آنها را از بین ببرند.

شیخ دعموش در پایان تأکید کرد: هر اندازه صهیونیست‌ها وحشی‌گری خود را تشدید کنند، قدرت و استواری و شجاعت مقاومت نیز بالاتر می‌رود. با وجود مصیبت‌های زیادی که مردم غزه در نتیجه تجاوزات اشغالگران متحمل شده‌اند اما ما مطمئنیم که نتیجه پایداری و صبر و مقاومت این مردم، به‌خواست خدا پیروزی خواهد بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات