تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۴  ، 
کد خبر : ۳۵۴۰۰۰

رفتار داعشی رژیم صهیونیستی و بازداشت دسته جمعی غیرنظامیان غزه+ عکس

انتشار تصاویری از بازداشت دسته جمعی غیرنظامیان در غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی و افکار عمومی جهان داشته است.

انتشار تصاویری از بازداشت دسته جمعی مردم غزه به دست نظامیان رژیم صهیونیستی که دست و چشم بسته و لخت  روی زمین افتاده‌اند واکنشهای زیادی را در میان افکار عمومی جهان برانگیخته است. 

رفتار داعشی رژیم صهیونیستی و بازداشت دسته جمعی غیرنظامیان غزه+ عکس

برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار عکسهایی از رفتار داعش با اسرای خود در سوریه و عراق و کنار هم قرار دادن این دو عکس رفتار صهیونیستها را به رفتار تروریستها تشبیه کرده‌اند. 

این درحالیست که شواهد نشان می‌دهد افراد بازداشت شده توسط ارتش صهیونیستی هیچ ارتباطی به نیروهای گروه مقاومت ندارند و همگی جزو مردم عادی غزه هستند. 

«هادی الماذون» رئیس امور بشردوستانه آژانس پناهندگی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی موسوم به آنروا در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان گفت: من اغلب افرادی که در تصویر هستند را می‌شناسم.

وی در مصاحبه با خبرنگار شبکه سی ان ان افزود: «آنها نه اسیر و نه جزو مبارزان حماس هستند؛ آنها فقط غیرنظامی هستند که با خانواده‌هایشان در آنجا بودند و تلاش کردند از این موقعیت نجات یابند.»

الماذون در ادامه می‌گوید: از دیدن پدر، برادر و یک مغازه دار که از خانه خود بیرون کشیده و به عنوان مبارز حماس مورد بازداشت دسته جمعی قرار گرفته‌اند گیج و شوکه هستم. 

وی در ادامه افزود: برادرم که تشنج دارد را لخت کردند و در سرما او را در ساحل قرار داده، مورد خشونت قرار دادند و  از او عکس گرفتند و وقتی او را شناسایی کرده و متوجه شدند از حماس نیست آزادش کردند. 

این کارمند آژانس سازمان ملل اضافه کرد: خانواده من در شمال غزه ماندند چرا که جایی را در جنوب نداشتند بروند. در نهایت فرقی نمی‌کند هر جا باشیم احتمال کشته شدن هست چرا باید زحمت بکشیم و به جنوب برویم.

شبکه نیو عرب درباره همین عکس گزارش داد؛ یک روزنامه‌نگار شناخته شده فلسطینی به نام «ضیا کلحوت»، که برای شبکه نیوعرب کار می‌کند در میان دستگیرشدگان شناسایی شده است. این شبکه اعلام کرد، خبرنگارش به همراه برادران و اقوامش در کنار دیگر غیرنظامیان بازداشت شده‌اند.

 

 این برای اولین بار نیست که صهیونیستها با فلسطینیها چنین رفتاری دارند. طبق آمارهای سازمان ملل حدود 98 درصد فلسطینیهایی که در زندانهای اسرائیل به سرمی‌برند( که برخی از آنها به تازگی در زمان آتش بس مبادله شدند) هیچ اتهامی ندارند و بدون طی شدن روندهای قانونی به زندان افتاده‌اند. 

شبکه الجزیره نیز گزارش داد که نظامیان صهیونیستی اخیرا در جریان یک یورش به اردوگاه آوارگان العروب در کرانه باختری یک اسیر فلسطینی را سپر انسانی کرده بودند. 

«عزت الرشق» یک عضو دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای اسرائیل را به ربودن، جستجوی خشن و لخت کردن گروهی از آوارگان فسطینی متهم کرد. 

بسیاری از مردم در شمال غزه علیرغم هشدارهای رژیم صهیونیستی برای کوچ اجباری به جنوب غزه از کوچ به جنوب خودداری کردند. از سوی دیگر در زمان آتش بس یک هفته‌ای نیز بسیاری از آوارگان فلسطینی که به جنوب رفته بودند به خانه و کاشانه خود بازگشتند. 

ناظران سیاسی میگویند که رژیم صهیونیستی که در مقابله با مقاومت حماس دچار استیصال شده و پیشرفت چشمگیری در جنگ با نیروهای حماس و انهدام تونلهای آن نداشته است در حال انتقام از مردم و غیرنظامیان در غزه است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات