تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶  ، 
کد خبر : ۳۵۳۸۱۳

ضربات یمنی‌ها کارساز شد/اسرائیل به دنبال تعطیلی بندر ایلات

یک رسانه اقتصادی در رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تهدیدهای یمنی‌ها کارساز شده و احتمالا اسرائیل برای مدتی بندر ایلات را تعطیل خواهد کرد.

 روزنامه اقتصادی و عبری زبان گلوبس در گزارشی اعلام کرد، جنگ دریایی که نیروهای مسلح یمن علیه اسرائیل انجام می‌دهند، زیان‌های شدیدی را به بندر ایلات وارد کرده و به همین دلیل وزارت صنایع در حال بررسی تعطیلی این بندر است.

این رسانه متخصص در مسایل اقتصادی به نقل گدعون گالبار مدیر بندر گفت: تهدید حوثی‌ها تمامی کشتی‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است، چه کشتی‌‌هایی که از دریایی مدیترانه عبور می‌کنند یا قصد دارند از دیگر مناطق حتی خاور دور چون ژاپن، هند و چین بیایند نیز تحت تاثیر این تهدیدها قرار گرفته‌اند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، واردات از طریق این بندر به شکل بی سابقه‌ای کاهش پیدا کرده است و شرکت‌های ترابری دریایی بندر حیفا را به بندر ایلات ترجیح می‌دهند.

شرکت‌های ترابری دریایی از افزایش بسیار زیاد هزینه‌های انتقال کالا به (فلسطین اشغالی) خبر می‌دهند و تاکید دارند به دلیل خطراتی که بعد از جنگ نوار غزه در اکتبر گذشته کشتی‌های عازم اسرائیل از طریق دریای سرخ تهدید می‌کند این هزینه‌ها به شدت افزایش یافته است.

گلوبس به نقل از گزارش شرکت فریتوس نوشت: هزینه انتقال کالا از چین به بندر اشدود ابتدا 9 درصد و طی 2 هفته گذشته 14 درصد افزایش پیدا کرده است.

این شرکت تاکید کرد: مصادره و هدف قرار گرفتن کشتی‌های اسرائیلی در پهنه دریای سرخ باعث می‌شود تا این کشتی‌ها مجبور شوند مسیر خود را تغییر داده و همین امر هزینه‌های حمل را به شدت افزایش می‌دهد، همین امر نیز زیان‌های زیادی به اقتصاد و تجارت اسرائیل وارد کرده است به ویژه که بسیاری از کالاهای صادراتی اسرائیل هم در بندر باقی مانده‌اند.

این رسانه خاطر نشان کرد، از میان 105 هزار خودرویی که قرار بود وارد اسرائیل شوند فقط 37 تا 47 هزار کشتی به بندر رسیده است، این در حالی است که در سال گذشته سهم بندر ایلات از این واردات بیش از 90 هزار خودرو بود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات