تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲  ، 
کد خبر : ۳۵۴۵۱۷

فیصل المقداد: گفتمان غربی در جهان سقوط کرده است

وزیر خارجه سوریه در حاشیه همایش بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین با اشاره به اینکه حمایت‌های غرب و آمریکا از رژیم صهیونیستی این رژیم را برای ارتکاب جنایات شنیع ضد مردم غزه گستاخ‌تر کرده است تاکید کرد پیروزی سرنوشت قطعی مقاومت است.

 «فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه که برای مشارکت در «همایش بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین» به کشورمان سفر کرده بود طی سخنانی به مشارکت غرب در جنایات رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین اشاره کرد و گفت که غرب شریک جنایات اسرائیل است و از حق وتوی خود برای کشتار کودکان غزه استفاده می‌کند؛ نه نجات آنها.

فیصل المقداد در حاشیه همایش بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین در گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت، اگر مشارکت و حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود این رژیم نمی‌توانست چنین جنایات شنیعی را علیه ملت فلسطین مرتکب شود.

وی افزود، ما اطلاعات زیادی درباره تحرکات و جنایات جنگی که ناوگان آمریکایی و نیروهای انگلیسی و دیگر نیروهای غربی در منطقه انجام می‌دهند داریم. گفتمان‌های غربی در سراسر جهان ارزش و اعتبار خود را از دست داده و سقوط کرده و برای همه ثابت شده که غرب در کشتار ملت فلسطین به طور مستقیم مشارکت دارد.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد، نکته مهم امروز افشای سیاست‌های دولت‌های غربی است که باید از آن خجالت بکشند. مقاومت فلسطین موجودیت خود را ثابت کرده و پیروزی سرنوشت قطعی مقاومت است.

صبح دیروز شنبه 2 دی ماه «همایش بین‌المللی تهران در خصوص فلسطین» با حضور برخی از مقامات رسمی و نخبگان کشورهای جهان به میزبانی وزارت امور خارجه کشورمان برگزار شد.

این نشست در ادامه دیپلماسی فعال ایران در خصوص تحولات فلسطین و با محوریت بررسی آثار سیاسی و حقوقی جنگ علیه غزه و همچنین راهکارهای توقف فوری این جنایات بود. در این نشست یک روزه بین‌المللی، مقامات عالی رتبه دولتی، شخصیت‌های برجسته سیاسی، دینی، اندیشه ورز و رسانه‌ای از بیش از 50 کشور جهان حضور داشتن

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات