تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵  ، 
کد خبر : ۳۵۵۴۰۴

حدادعادل در همایش بانوان شورای ائتلاف: تلاش داریم حضور زنان در مجلس آینده بیشتر باشد

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: تلاش ما این است که حضور زنان را در مجلس بیشتر کنیم.زنان تنها برای مسائل زنانه نباید وارد مجلس شوند.تعداد زنان ما در مجلس تناسبی با واقعیت های جامعه ندارد. چرا در 290 نماینده مجلس باید تعداد خانم ها تنها 17 نفر باشد؟!

صبح امروز پنج شنبه ۲۸ دی ماه نشست بانوان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با شعار زن، مشارکت، تحول حکمرانی با حضور بانوانی که برای انتخابات مجلس در سراسر کشور ثبت نام کرده اند برگزار شد.

در ابتدای این نشست غلامعلی حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به حضور پرشور بانوان در این همایش خاطرنشان کرد: تشکر می کنم از همه بانوانی که از راه های دور و نزدیک به دعوت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به تهران آمدند.

وی در ادامه با اشاره به جبهه مقاومت در فلسطین تصریح کرد: بیش از صد روز است که مردم مسلمان و آزاده فلسطین به جرم دفاع از سرزمین خود زیر بمباران هستند و نقش زنان در این مقاومت نقش بسیار شکوهمند است اما رسانه های جهان نمی خواهند این را نشان بدهند.

وی افزود: ما نباید اجازه بدهیم اخبار فلسطین برای ما عادی شود، تصور می کنم آن چه در این صد روز بر مردم فلسطین گذاشت مایه شرمساری انسان است.

حداد عادل در ادامه گفت: موضوع جلسه ما حضور بانوان و خواهران ارجمند در عرضه اجتماعی و سیاسی است و بنده هم درباره این موضوع ابتدا مقدمه ای را می گویم.

وی افزود: در دوران تجدد یعنی حدود ۱۵۰ سال پیش که جامعه ما با تمدن غربی آشنا شد، تمدن غربی چند تا کلید واژه داشت و چند تا تابلو به دست گرفته بود برای نفوذ در ایران و جامعه ایران و یکی از آن ها پیشرفت در صنعت و فناوری بود، یکی مسئله قانون بود، یکی مردم سالاری بود و یک تابلوی دیگر هم آزادی بود.

رئیس شورای ائتلاف تصریح کرد: در میان این کلید واژه ها یکی از تابلوهای غربی ها موضوع زن بود و زنان اروپا را به زنان ایرانی به عنوان زنان پیشرفته نشان می دادند.

وی در ادامه گفت: غربی ها از میان همه خصوصیاتی که برای زن ها وعده داده بودند آن چه عمدتا و قالبا محسوس بود آزادی زن بود در سردر سینما ها معلوم بود که زن چه جایگاهی دارد و نظرشان این بود باید از آن استفاده ابزاری بشود.

وی افزود: با آغاز انقلاب اسلامی ما گفتیم که می خواهیم یک الگوی تازه ای از حضور زنان در جامعه و خانواده ارایه بدهیم و تبلور این موضوع هم در گفتمان امامین انقلاب و پیشرفت های زنان پس از انقلاب مشهود است.

حداد عادل در ادامه گفت: بالاترین پیامی که امام درباره زنان داد زمانی بود که مرحومه دباغ را به همراه آیت الله جوادی آملی به مسکو فرستاد و آن یک پیام تاریخ ساز بود چرا که امام یک عارف بزرگ بود، این ماموریت مهم را امام به دست دو نفر سپرد که یک نفر آن یک بانوی رنج کشیده در قبل انقلاب و که بسیار شکنجه دیده و این بانو فرمانده سپاه همدان و فرمانده صدها سپاهی بود و در عین حال مادر بود و امام این چنین زنی را فرستاد تا نشان دهد که جایگاه زنان کجاست.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب هم نگاه شان به زنان کاملا روشن است، ایشان به هر مناسبتی تاکید می کنند بر الگوی جدیدی که انقلاب اسلامی می خواهد برای زنان ارائه دهد.

وی افزود: فرزندان و دختران ایشان دانشگاهی هستند و نظر ایشان عزلت نشینی زن نیست یعنی زن هم در خانه مدیریت کند و هم در عرصه اجتماع حضور فعال داشته باشند.

حداد عادل در ادامه گفت: ما بعد از انقلاب شاهد حضور با شکوه دانشجویان متدین و محجبه انقلابی در فضای ها دانشگاه ها بودیم.

وی افزود: امروز بیش از ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه های ایران زنان هستند، مدیریت علمی و اقتصادی زنان در عرصه های مختلف حضور دارند.

حداد عادل در ادامه گفت: بنده به شما عرض کنم غرب برای تسلط بر جهان غیر غربی ویرانه خانواده در دستور قرار می دهد، تا خانواده در دنیای اسلام استحکام داشته باشد دین داری بر قرار است کسی که در خانه دین دار نشده باشد در مدرسه به دشواری دین دار می شود.


وی در ادامه گفت: خانواده کانون تقویت دینی است، کاری که زن می کند مهم تر از کاری است که مرد بر عهده دارد، همه افراد جامعه اولین معلم شان زن است. زن ها انسان ساز هستند آینده هر جامعه ای بستگی به ارزش های دارد که زن ها آن را در جامعه اشاعه می دهند.

چی افزود: تلاش ما این است که حضور زنان را در مجلس بیشتر کنیم و حتما در مجلس مباحثی هست که به زنان و خانواده مربوط است حتما در این موضوعات حضور زنان باعث می شود قانون کارشناسی تر لازم است.

وی گفت: ما تلاش می کنیم تعداد زنان در مجلس تناسبی با واقعیت های جامعه ندارد، در ۲۹۰ نماینده مجلس چرا باید تعداد زنان ۱۶ نفر باشد، زن ها در مسائل غیر از خانواده و مربوط به زنان هم می توانند با توجه به تخصص شأن اظهار نظر کنند.

وی افزود: ما باید یک کاری کنیم که افزایش زنان در عرصه قانون گذاری به صورت طبیعی افزایش پیدا کند و زنان تاثیر خودشان را به صورت منطقی نشان بدهند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از بانوان برای مجلس ثبت نام کرده‌اند. این به یک معنا خیلی امیدوار کننده است و هیچ وقت ما چنین استقبالی برای حضور در مجلس نداشتیم. این نشان می دهد انقلاب صدها هزار زن را بر پایه الگوی اسلامی و انقلابی وارد جامعه کرده است. باید میدان را برای تاثیر گذاری زنان باز بگذاریم و تلاش مان این است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات